Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 15:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Spørgsmål til andre DacMagic brugere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 12 August 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lige læst den store DAC test her på sitet hvor afkobling gør den "store" forskel på nogle af DAC'sene.

Jeg har altid brugt gummi foden til DacMagic'en da jeg syntes det var pænest hos mig.

Men pga. testen har jeg lige prøvet af fjerne den og derefter lydte lidt på det derefter. Jeg tror der er en fordel til gummi foden, da den lyder en smule mere "afslappet" og mindre rodet.

Men er der andre der kan høre denne lille forskel eller er det bare mig ;-)

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 12 August 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg da sagtens.

Men jeg har dæmpet selve gummifoden yderligere og det kan sandelig også høres.

Det kan generelt godt betale sig at gøre lidt ved afkobling/tilkobling af sine apparater. Det gør ingen mirakler, men på den anden side kan det lige være prikken over i'et

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll
 
torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 12 August 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

Hej


Har lige læst den store DAC test her på sitet hvor afkobling gør den "store" forskel på nogle af DAC'sene.


Jeg har altid brugt gummi foden til DacMagic'en da jeg syntes det var pænest hos mig.


Men pga. testen har jeg lige prøvet af fjerne den og derefter lydte lidt på det derefter. Jeg tror der er en fordel til gummi foden, da den lyder en smule mere "afslappet" og
mindre rodet.


Men er der andre der kan høre denne lille forskel eller er det bare mig ;-)



Jeg har konkluderet at det var en fordel at have fødder (4 tykke filtdutter, jeg har den stående vandret) under min DacMagic, men jeg gjorde det mest for at opnå bedre
køling. Jeg konstaterede at min DacMagic lyder væstentligt ringere når den er varm (et stykke over lunken, måske 45-50 grader). Da jeg satte den på fødder for at få lidt
mere luft ind under og stillede den på nederste hylde, så den ikke fik varme fra andre apparater, blev lyden meget bedre. Der var både en svag, men meget ubehagelig,
højfrekvent akustisk støj fra forsyningsregulatoren i dac'en (de har desværre en spændings-booster indbygget - tor ikke der kunne blive råd til mere indenfor det stramme
budget) og en forringelse af selve signalet.

Derfor vil jeg opfordre dig til at undersøge om problemet er relateret til temperatur - måske får du en større forbedreing ved at få bedre ventilation frem for at dæmpe
vibrationer med DacMagic.

Husk også at DacMagic har brug for noget opvarmningstid før den lyder bedst. Det kan snyde hvis man for tidligt begynder at sammenligne. Så vil den første test lyde
ringere end den næste.
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes