Forfatter |
|
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt bruge nogle råd ang. ny cd afsp.Skal spille sammen med en lyngdorf tdai 2200 rp,samt Dali mentor 8.Musikken som regel rock-blues-indie.
på forhånd tak.(ups-glemte lige prisen.12K-18K) __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik j skrev:
Jeg kunne godt bruge nogle råd ang. ny cd afsp.Skal spille sammen med en lyngdorf tdai 2200 rp,samt Dali mentor 8.Musikken som regel rock-blues-indie.
på forhånd tak.(ups-glemte lige prisen.12K-18K)
|
|
|
En Unison Research CDE ville efter min mening være et godt bud
Kontakt highendsound
Der har været en demo til 15k __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han lyngdorf ikke en CD ?
Ellers er der jo mange andre, bl.a. Denon DCD 2010 til 13k og dcd 2000 til 10 k på tilbud.
Jeg har utrolig gode erfaringer med Denons CD afsp. de virker altid, og er musikalske. Jeg har haft først DCD 1290 og siden 1450 igennem næsten 20 år, og begge har virket helt perfekt gennem årene. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå at hovedparten af det afsatte beløb bruges på en DAC og resten på et rimeligt løbeværk eller cd-spiller.
Der er flere gode DACs omkring 10.000. Kombinert med et løbeværk til måske 5.000, vil du få et godt alternativ til en regulær CD-afspiller, og får samtidig muligheden for tilslutning af andre digitale kilder, som eksempelvis PC og iPod.
Der har lige været stortest af DACs her på H4A...
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1277
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu du har en digital forstærker, så er løsningen:
Rip dine cd'er til en harddisk, og afspil dem med en Squeezebox og et optisk kabel.
Det gør jeg, det er den bedste måde at få de rigtige nuller og ettaller frem til din TDAI2200. __________________ Boman
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 13 August 2010 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så dyr en spille når du blot skal bruge drevet og digital-udgangen ?
|
Til top |
|
|
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 13 August 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Hvorfor så dyr en spille når du blot skal bruge drevet og digital-udgangen ? |
|
|
Vil det sige du også fraråder mig at købe Lyngdorfs cd?. __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 13 August 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik j skrev:
Rysz skrev:
Hvorfor så dyr en spille når du blot skal bruge drevet og digital-udgangen ? |
|
|
Vil det sige du også fraråder mig at købe Lyngdorfs cd?. |
|
|
Egentlig ikke. CD1 har en upsampling teknik og lader signalet passere igennem til TDAI'en via digital udgangen. Skal ikke kunne sige om andre lader dette upsamplede signal passere, men det er egentlig den eneste grund til at investerer i den. Også selvfølgelig for at designet passer.
Vær dog opmærksom på, at CD1 er udgået, grundet det drev der sidder deri ikke er til at skaffe mere (der ligger dog nok på lager til reservedele). Der kommer forhåbentlig snart nyt.
Der skal ikke herske tvivl om, at der er forskel på drev, sålænge vi holder fra de billige plastmaskiner. Vi snakker altså petitesser her, selvom det nok kommer an på, hvem du spørger. Så spørgsmålet er jo om du synes forskellen på de enkelte drev er så stor at det retfærdiggør investeringen ?
Du skal ikke bruge DAC's i cd-afspilleren, så det vil være dumt at investere ud fra den betragtning. Medmindre du selvfølgelig ikke er tilfreds med DAC'en i TDAI'en, men så er det nok en større udskiftning du skal igang med.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 13 August 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Når nu du har en digital forstærker, så er løsningen:
Rip dine cd'er til en harddisk, og afspil dem med en Squeezebox og et optisk kabel.
Det gør jeg, det er den bedste måde at få de rigtige nuller og ettaller frem til din TDAI2200.
|
|
|
Eller hvad med en Transporter til 999£. Det er et fund men stadig lidt dyrere end den jeg importede fra USA, da dollar kursen var helt i bund :). Transporteren spiller bar SÅ godt... :)
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=80918 __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Boman skrev:
N�r nu du har en digital forst�rker, s� er l�sningen:
Det g�r jeg, det er den bedste m�de at f� de rigtige nuller og ettaller frem til din TDAI2200.
|
|
|
Eller hvad med en Transporter til 999�. Det er et fund men stadig lidt dyrere end den jeg importede fra USA, da dollar kursen var helt i bund :). Transporteren spiller bar S� godt... :)
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=80918 |
|
|
Der er absolut ingen grund til at investere i en Transporter. Med en Lyngdorf TDAI2200 har man ikke brug for DAC delen. Både Squeezebox 3 og Squeezebox Touch (som jeg benytter) leverer et perfekt digitalt signal. Squeezebox Touch kan levere 24/96, så hvad kan man ønske mere? CD'afspillerens tid er over - ved at rippe med et ordentligt program (jeg bruger DBPoweramp), vil man få bedre bits end ved at benytte en CD'afspiller - uanset dens pris. Ved afspilning på en CD'afspiller er der normalt 2-300 læsefejl per sekund, de fleste kan heldigvis korrigeres korrekt vha det ret primitive korrektionssystem, men alt for tit må CD'afspilleren interpolere, altså indsætte "gættede" værdier. __________________ Boman
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
callesoroe skrev:
Boman skrev:
N�r nu du har en digital forst�rker, s� er l�sningen:
Det g�r jeg, det er den bedste m�de at f� de rigtige nuller og ettaller frem til din TDAI2200.
|
|
|
Eller hvad med en Transporter til 999�. Det er et fund men stadig lidt dyrere end den jeg importede fra USA, da dollar kursen var helt i bund :). Transporteren spiller bar S� godt... :)
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=80918
|
|
|
Der er absolut ingen grund til at investere i en Transporter. Med en Lyngdorf TDAI2200 har man ikke brug for DAC delen.
Både Squeezebox 3 og Squeezebox Touch (som jeg benytter) leverer et perfekt digitalt signal.
Squeezebox Touch kan levere 24/96, så hvad kan man ønske mere?
CD'afspillerens tid er over - ved at rippe med et ordentligt program (jeg bruger DBPoweramp), vil man få bedre bits end ved at benytte en CD'afspiller - uanset dens pris.
Ved afspilning på en CD'afspiller er der normalt 2-300 læsefejl per sekund, de fleste kan heldigvis korrigeres korrekt vha det ret primitive korrektionssystem, men alt for tit må CD'afspilleren interpolere, altså indsætte "gættede" værdier.
|
|
|
Jeg oplever at DAC'en i Transporteren lyder bedre end den der sidder i min Tact RCS 2.2X. Derfor bruger jeg digital loop funktionen, og bruger DAC'en i Transporteren efter rumkorrektion. Og så er den jo bare flot at se på... Det gør jo heller ikke noget. Touch har heller ikke balancerede ind/udgange... __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Jeg oplever at DAC'en i Transporteren lyder bedre end den der sidder i min Tact RCS 2.2X. Derfor bruger jeg digital loop funktionen, og bruger DAC'en i Transporteren efter rumkorrektion. Og s� er den jo bare flot at se p�... Det g�r jo heller ikke noget. Touch har heller ikke balancerede ind/udgange... |
|
|
Du må ikke forveksle 2.2X med end TDAI2200. Det er en rent digital forstærker, eller man kan kalde den en DAC der kan levere effekt. Der er ingen mening i at anvende et analog signal til en TDAI2200 (medmindre signalet kun er analogt), derfor er de analoge udgange på Transporteren eller Touch uinteressante. __________________ Boman
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
callesoroe skrev:
Jeg oplever at DAC'en i Transporteren lyder bedre end den der sidder i min Tact RCS 2.2X. Derfor bruger jeg digital loop funktionen, og bruger DAC'en i Transporteren efter rumkorrektion. Og s� er den jo bare flot at se p�... Det g�r jo heller ikke noget. Touch har heller ikke balancerede ind/udgange...
|
|
|
Du må ikke forveksle 2.2X med end TDAI2200.
Det er en rent digital forstærker, eller man kan kalde den en DAC der kan levere effekt.
Der er ingen mening i at anvende et analog signal til en TDAI2200 (medmindre signalet kun er analogt), derfor er de analoge udgange på Transporteren eller Touch uinteressante.
|
|
|
Det havde jeg lige overset.... __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|