Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 01:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor er vi her? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 14 August 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

sakset fra tråden 'Stortest af DACs', kommer her et svar  som egentlig ville være OT uanset svaret.:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84724&P N=0&TPN=5

Samtidig med at nedenstående kan tjene som svar til Nilau, kunne det være interessant at høre, hvorfor andre er her på sitet?

Nilau skrev:


Se mig!  -  hør mig!   Er det det bare dét du vil?

Hvis du tror det er målet, så er det fordi du enten ikke vil eller kan forstå problematikken.

Jeg prøver da lige at ridse op, hvad du kan forvente fra min side:

Hifi er i nogle henseender blevet en omgang elitært fis der udelukkende handler om hvor mange penge man har n****r til at kaste i grams efter fup-produkter, der uden troværdig dokumentation hævder at kunne udrette noget nær mirakler. Disse hundedyre produkter der har alt fra lille til slet ingen virkning, driver til stadighed priserne i branchen mod moralsk forkastelige niveauer.

Til at bakke salget op, har disse 'branchens rådne æbler' fået sig fanskarer på sites som disse, der af gud ved hvilken grund aldrig har noget kritisk at sige om produkterne. De virker bare hver gang!

Dét er jeg opponent imod. Hvis jeg kan få bare et par stykker til at reflektere over hvem der griner hele vejen til banken, når de lægger deres surt opsparede slanter på disken for <indsæt virkningsløst dyrt produktnavn her>, så har jeg jo gjort en god gerning, og de syge grene af hifi-branchen ville, hvis der var opbakning nok, visne hen og dø, før det ender i inflationsdrevet fallit over hele linjen. Husk på, der er jo stadigvæk hæderlige folk, der prøver at overleve.

Dernæst krydser emnet digital audio og dets periferi i højeste grad mit vidensområde, så det er helt naturligt at give indspark i debatter om disse emner.

Omvendt ser du mig ikke blande mig i vinyl-diskussioner. Dels fordi jeg ingen pladespiller har og dels fordi ejere af disse jo HAR noget at basere deres tweaks og tricks på, da en pladespiller jo er en af de mest komplekse lydafspillere, når det handler om bedst mulig aftastning og genskabelse af et elektrisk signal.

Højttalere er i vid udstrækning efter min mening også en personlig smagssag. Her er lige så mange holdninger til god lyd som der er ejere af gode højttalere. Vi kan diskutere akustiske aspekter, tippe hinanden af hvis noget kan gøres anderledes, men favorisering af mærker eller type, nix.

Musik er det helt store herhjemme. Hvis jeg har hørt noget godt og nogen efterspørger noget jeg kan bidrage med, så vil jeg gøre det. Desuden lurer jeg konstant og lytter andres forslag igennem. Listen af favoritalbums i itunes er da nok øget med 15 albums den forgangne måned.

Men... Er mine intentioner tydeligt nok forklaret i ovenstående? Ellers bare spørg.



__________________
pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 14 August 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke lige nævne f.eks. tre forskellige eksempler på det, du kalder hundedyre, virkningsløse fup produkter? Jeg er nemlig ikke helt klar over, hvilke produkter du tænker på her. Når du nævner eksemplerne, får vi vel også klarlagt, hvilke grene af hifi branchen, du mener er syge og bør visne væk?

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Fache
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny

Bruger siden: 12 Juli 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 14 August 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nævne Van D Hul kabelringe

link
Til top Vis Fache's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fache
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 14 August 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er jeg da enig i, omend jeg betragter produktet som en kuriositet, der næppe sælges i store stykantal, og som ikke kan tages til indtægt for hifi branchens lødighed som sådan.
Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 14 August 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Kan du ikke lige nævne f.eks. tre forskellige eksempler på det, du kalder hundedyre, virkningsløse fup
produkter? Jeg er nemlig ikke helt klar over, hvilke produkter du tænker på her. Når du nævner eksemplerne, får vi vel også
klarlagt, hvilke grene af hifi branchen, du mener er syge og bør visne væk?


En stor del (den dyre del) af audiokabler

fødder i eksotisk materiale

små metalskåle på træplade til at hænge op på væggen og forbedre lyden
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 14 August 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej der Ingeniør-dude !

Det links du har nederst i dit enlæg forfines det på Dansk ???????? alle de Hi-Fi løgne vil jeg da gerne læse lidt mere om, nu er Engelsk ikke min stærke side

http://www.theaudiocritic.com/downloads/article_1.pdf

Jeg må så lige inrømme at jeg ikke lige forstår hvad du mener her og hvad er så dit vidensområde ?????

Dernæst krydser emnet digital audio og dets periferi i højeste grad mit vidensområde, så det er helt naturligt at give indspark i debatter om disse emner.

Hvorfor er vi her?  Jeg er her for at lære noget som jeg måske kan buge i mit setup og give vidre af min arfaring selv om der er nogle der sikkert ikke lige mener at de er vær at bruge



__________________
Gode vellydende komponendter og en god lodeklat er vejen fren til god lyd, hilsen nhj4
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Jeg ved sgu ikke om den artikel egner sig til offentligørelse herinde...den vil nok jokke nogen over tæerne, men jeg kan da lige bringe et eks.

Frit oversat

 Den største og dummeste løgn af alle er den om 'ren power' som påstår at du behøver et special designed højt prissat netkabel for den bedst mulige lyd. Ethvert netkabel  beregnet til alm hjemmebrug 'performe'  som ethvert andet. Ultra High End kabler er FUP. Dine apparaters kredsløb kan ikke mærke forskel på AC siden og er kun interesseret i at få den DC dew behøver. Tænk på en bil...kører den måske bedre hvis  tanken du fylder på fra har en slange er lavet af dyre eksotiske materialer.

mvh

 



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

sakset fra tråden 'Stortest af DACs', kommer her et svar  som egentlig ville være OT uanset svaret.:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84724&P N=0&TPN=5

Samtidig med at nedenstående kan tjene som svar til Nilau, kunne det være interessant at høre, hvorfor andre er her på sitet?

Nilau skrev:


Se mig!  -  hør mig!   Er det det bare dét du vil?

Hvis du tror det er målet, så er det fordi du enten ikke vil eller kan forstå problematikken.

Jeg prøver da lige at ridse op, hvad du kan forvente fra min side:

Hifi er i nogle henseender blevet en omgang elitært fis der udelukkende handler om hvor mange penge man har n****r til at kaste i grams efter fup-produkter, der uden troværdig dokumentation hævder at kunne udrette noget nær mirakler. Disse hundedyre produkter der har alt fra lille til slet ingen virkning, driver til stadighed priserne i branchen mod moralsk forkastelige niveauer.

Til at bakke salget op, har disse 'branchens rådne æbler' fået sig fanskarer på sites som disse, der af gud ved hvilken grund aldrig har noget kritisk at sige om produkterne. De virker bare hver gang!

Dét er jeg opponent imod. Hvis jeg kan få bare et par stykker til at reflektere over hvem der griner hele vejen til banken, når de lægger deres surt opsparede slanter på disken for <indsæt virkningsløst dyrt produktnavn her>, så har jeg jo gjort en god gerning, og de syge grene af hifi-branchen ville, hvis der var opbakning nok, visne hen og dø, før det ender i inflationsdrevet fallit over hele linjen. Husk på, der er jo stadigvæk hæderlige folk, der prøver at overleve.

Dernæst krydser emnet digital audio og dets periferi i højeste grad mit vidensområde, så det er helt naturligt at give indspark i debatter om disse emner.

Omvendt ser du mig ikke blande mig i vinyl-diskussioner. Dels fordi jeg ingen pladespiller har og dels fordi ejere af disse jo HAR noget at basere deres tweaks og tricks på, da en pladespiller jo er en af de mest komplekse lydafspillere, når det handler om bedst mulig aftastning og genskabelse af et elektrisk signal.

Højttalere er i vid udstrækning efter min mening også en personlig smagssag. Her er lige så mange holdninger til god lyd som der er ejere af gode højttalere. Vi kan diskutere akustiske aspekter, tippe hinanden af hvis noget kan gøres anderledes, men favorisering af mærker eller type, nix.

Musik er det helt store herhjemme. Hvis jeg har hørt noget godt og nogen efterspørger noget jeg kan bidrage med, så vil jeg gøre det. Desuden lurer jeg konstant og lytter andres forslag igennem. Listen af favoritalbums i itunes er da nok øget med 15 albums den forgangne måned.

Men... Er mine intentioner tydeligt nok forklaret i ovenstående? Ellers bare spørg.



Se, dét er da noget fornuft i!
Jeg tilslutter mig dine "synspunkter".




Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Jeg ved sgu ikke om den artikel egner sig til offentligørelse herinde...den vil nok jokke nogen over tæerne, men jeg kan da lige bringe et eks.

Frit oversat

 Den største og dummeste løgn af alle er den om 'ren power' som påstår at du behøver et special designed højt prissat netkabel for den bedst mulige lyd. Ethvert netkabel  beregnet til alm hjemmebrug 'performe'  som ethvert andet. Ultra High End kabler er FUP. Dine apparaters kredsløb kan ikke mærke forskel på AC siden og er kun interesseret i at få den DC dew behøver. Tænk på en bil...kører den måske bedre hvis  tanken du fylder på fra har en slange er lavet af dyre eksotiske materialer.

mvh

 




Det er da ihvertfald en komplet ignorant der har forfattet det citerede.
Vel er der kabelfimaer der beregner sig en uanstændigt pæn 'fortjeneste', men jeg VÉD positivt at netkabler virkelig kan gøre en dramatisk forskel. Og det har INTET med prisen at gøre.

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
Jeg ved sgu ikke om den artikel egner sig til offentligørelse herinde...den vil nok jokke nogen over tæerne, men jeg kan da lige bringe et eks.

Frit oversat

 Den største og dummeste løgn af alle er den om 'ren power' som påstår at du behøver et special designed højt prissat netkabel for den bedst mulige lyd. Ethvert netkabel  beregnet til alm hjemmebrug 'performe'  som ethvert andet. Ultra High End kabler er FUP. Dine apparaters kredsløb kan ikke mærke forskel på AC siden og er kun interesseret i at få den DC dew behøver. Tænk på en bil...kører den måske bedre hvis  tanken du fylder på fra har en slange er lavet af dyre eksotiske materialer.

mvh

Det må da være op til folk selv om de vil føle sig trådt over tæerne - i min verden er man noget faktaresistent når man seriøst mener at den sidste meter strømme til apparatet skal bevæge sig betyder alverden - set i lyset af at man ikke har spor viden om hvad der sker inden den er fremme ved stikkontakten - eventuelt gennem en hundedyr Klangfilm sikring i målertavlen ....

Men folk må da gudskelov have sin mening !

mht bilen - var der skam seriøst nogle der forsøgte at sælge luft til dæk, med ekstra store molekyler ! 

Vi er i en black magic / voodoo verden -  det kræver som bekendt at der både er troende og tvivlere :)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
tube mania skrev:

Jeg ved sgu ikke om den artikel egner sig til offentligørelse herinde...den vil nok jokke nogen over tæerne, men jeg kan da lige bringe et eks.

Frit oversat

 Den største og dummeste løgn af alle er den om 'ren power' som påstår at du behøver et special designed højt prissat netkabel for den bedst mulige lyd. Ethvert netkabel  beregnet til alm hjemmebrug 'performe'  som ethvert andet. Ultra High End kabler er FUP. Dine apparaters kredsløb kan ikke mærke forskel på AC siden og er kun interesseret i at få den DC dew behøver. Tænk på en bil...kører den måske bedre hvis  tanken du fylder på fra har en slange er lavet af dyre eksotiske materialer.

mvh

 




Det er da ihvertfald en komplet ignorant der har forfattet det citerede.
Vel er der kabelfimaer der beregner sig en uanstændigt pæn 'fortjeneste', men jeg VÉD positivt at netkabler virkelig kan gøre en dramatisk forskel. Og det har INTET med prisen at gøre.

Mvh.
Niels


 

Det samtykker jeg pænt i.

Netkabler bør som alting andet være et parameter, men arbejder med.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Det er da ihvertfald en komplet ignorant der har forfattet det citerede.
Vel er der kabelfimaer der beregner sig en uanstændigt pæn 'fortjeneste', men jeg VÉD positivt at netkabler virkelig kan gøre en dramatisk forskel. Og det har INTET med prisen at gøre.

Mvh.
Niels

Nu spørger jeg så høfligt  : kan du så forklare hvorfor den sidste meter betyder så meget ?  i forhold til den øvrige distance strømmen har været undervejs



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 14 August 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
amorte skrev:
Kan du ikke lige nævne f.eks. tre forskellige eksempler på det, du kalder hundedyre, virkningsløse fup
produkter? Jeg er nemlig ikke helt klar over, hvilke produkter du tænker på her. Når du nævner eksemplerne, får vi vel også
klarlagt, hvilke grene af hifi branchen, du mener er syge og bør visne væk?


En stor del (den dyre del) af audiokabler

fødder i eksotisk materiale

små metalskåle på træplade til at hænge op på væggen og forbedre lyden

Nu var det egentligt Ingeniør-Dude jeg gerne ville have respons fra, men lad mig da kommentere ovenstående eksempler. At der kan hentes en lydmæssig forbedring ved at udskifte standard lakridskabler med nogle af bedre materialekvalitet er for mig indiskutabelt, og derfor er kabelprodukter ikke nødvendigvis virkningsløse (hørt med mine ører). Og det behøver vel ikke, at være dyrt at udskifte lakridskablet.

Der er ingen grund til at begynde en ny kabel diskussion, men jeg kan da fornemme, at især prissætningen er en væsentlig fornærmende faktor for de personer her på forum, der ikke kan høre forskel.

Fødder i eksotisk materiale. Hvad er eksotisk materiale? Træ, gummi, kork, beton, metal? Her har selv Ingeniør-Dude erkendt, at der kan hentes en gevinst under hans højttalere. Så er det vel ikke helt virkningsløst eller fup?

Små metalskåle. Tja, det vil jeg også anse for at være et tvivlsomt tweak, i hvertfald indtil jeg har testet det. Men jeg tror ikke på, at produktet tilhører gruppen, der får forhandlerne til at grine hele vejen til banken, for nu at citere Ingeniør-Dude i trådens oplæg.

Og hvad er hundedyrt egentlig for en størrelse?

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 14 August 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:


Se, dét er da noget fornuft i!
Jeg tilslutter mig dine "synspunkter".




Mvh.
Niels L.


Det glæder mig at kløften trods alt ikke er større.

Her vil jeg så forkæle mine og ikke mindst fruens ører med lidt Diana Krall.

Ganen får en slat Amarone nu vi alligevel er i gang med gode sager. -Bedste tweak nogensinde.

Til de med spørgsmålene:

Vender troligt tilbage med svar på tiltale i morgen.

God aften.



__________________
pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude
 
Fache
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny

Bruger siden: 12 Juli 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 14 August 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Nilau skrev:
Det er da ihvertfald en komplet ignorant der har forfattet det citerede.Vel er der
kabelfimaer der beregner sig en uanstændigt pæn 'fortjeneste', men jeg VÉD positivt at netkabler virkelig kan gøre en
dramatisk forskel. Og det har INTET med prisen at gøre.Mvh.Niels


Nu spørger jeg så høfligt  : kan du så forklare hvorfor den sidste meter betyder så meget ?  i forhold til den øvrige distance
strømmen har været undervejs



Folk bruger også dyre, gode højttalerkabler selvom det tit er meget tarveligt kabel der sidder i både højttalerne og i
forstærkeren.
Jo, der er enorm forskel på netkabler også.
Til top Vis Fache's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fache
 
Fache
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny

Bruger siden: 12 Juli 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 14 August 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
tube mania skrev:
Jeg ved sgu ikke om den artikel egner sig til offentligørelse herinde...den vil nok
jokke nogen over tæerne, men jeg kan da lige bringe et eks.

Frit oversat


 Den største og dummeste løgn af alle er den om 'ren power' som påstår at du behøver et special designed højt prissat
netkabel for den bedst mulige lyd. Ethvert netkabel  beregnet til alm hjemmebrug 'performe'  som ethvert andet. Ultra High
End kabler er FUP. Dine apparaters kredsløb kan ikke mærke forskel på AC siden og er kun interesseret i at få den DC dew
behøver. Tænk på en bil...kører den måske bedre hvis  tanken du fylder på fra har en slange er lavet af dyre eksotiske
materialer.


mvh


Det må da være op til folk selv om de vil føle sig trådt over tæerne - i min verden er man noget faktaresistent når man
seriøst mener at den sidste meter strømme til apparatet skal bevæge sig betyder alverden - set i lyset af at man ikke har
spor viden om hvad der sker inden den er fremme ved stikkontakten - eventuelt gennem en hundedyr Klangfilm sikring i
målertavlen ....


Men folk må da gudskelov have sin mening !


mht bilen - var der skam seriøst nogle der forsøgte at sælge luft til dæk, med ekstra store molekyler ! 


Vi er i en black magic / voodoo verden -  det kræver som bekendt at der både er troende og tvivlere :)


Jeg tror simpelthen du mangler at gøre dig lidt erfaring på netkabelområdet.
Tror du stirrer dig blindt på at den sidste meter ikke kan gøre en forskel, men det kan den i den grad
Til top Vis Fache's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fache
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 14 August 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Den sidste meter netkabel kan især gøre en forskel, i ens pengepung......

i er da ikke seriøse når i mener det gør en forskel på lyden er i vel?



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 14 August 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:
Disse hundedyre produkter der har alt fra lille til slet ingen virkning, driver til stadighed priserne i branchen mod moralsk forkastelige niveauer.


Det er okay at du ser tingene sådan, men hvorfor det her "korstog" for at få andre til at se det på samme måde? Hvad er problemet i at nogle kan høre en forskel og går op i kabler, fødder og hvad ved jeg? Jeg så dig et andet sted udnævne dig selv til talerør for de 20% der ikke kan høre forskel - jeg hører til de 20% og var tæt på at skrive "tak for tilbuddet, men jeg kan godt tale på egne vegne"..

So what hvis kabelpriserne ryger i vejret fordi folk er villige til at bruge bunker af penge på det? De billige "møgkabler" er jo stadig billige, så du og jeg og andre der ikke kan høre forskel kan stadig forbinde vores udstyr med kabler til 5 kr. meteren og være glade.

Der er en hulens forskel på at være nysgerrig og interesseret i hvorfor så mange kan høre en forskel og på at føre en indædt kamp for at få dræbt "vås om kabler"..

Jeg synes de her debatter generelt er præget af manglende tolerance fra begge lejre..


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 14 August 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Den sidste meter netkabel kan især gøre en forskel, i ens pengepung......

i er da ikke seriøse når i mener det gør en forskel på lyden er i vel?

det kan du finde ud af ved selv og prøve det, anet kan jeg ikke sige

nej, gå en tur til din elektrikker og køb så noget enkelt kåret tråd på 0,75mm / 1,5mm og 2,5 nkt kabel og lyt dig frem om i kan høre forskæld det er ikke den store formuge for at prøv dette forsøg så kan i jo selv vudere om der noget forskæld med net kabler er der ikke det så har i sparet mange penge der



__________________
Gode vellydende komponendter og en god lodeklat er vejen fren til god lyd, hilsen nhj4
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
Fache
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny

Bruger siden: 12 Juli 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 14 August 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Den sidste meter netkabel kan især gøre en forskel, i ens pengepung......


i er da ikke seriøse når i mener det gør en forskel på lyden er i vel?



Jo absolut
Til top Vis Fache's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fache
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes