| Forfatter |
|
Yayoe Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter! Jeg vil gerne anskaffe mig et par højtalere/et højtalersystem som kan bruges med min ipod/computer. Jeg er fuldstændig grøn på højtalermarkedet, og har prøvet at læse tests, søge anmeldelser og læse tråde her på forummet - men er stadig lige så forvirret som da jeg startede. Mit prisleje er <5000 og vil meget gerne have forslag i forskellige prislejer hvis muligt  (Jeg har ingen højtalere, forstærkere, sub eller lignende) Jeg søger: - Højtalere som kan tilsluttes en ipod/computer, enten gennem et stik eller en dock - Gerne kompakte højtalere, men hvis kvaliteten kan forbedres betydeligt ved, at vælge større spiller størrelsen ikke den store rolle. - Højtalerne skal kunne stå fremme, så design har en vis betydning - Højtalere som kan spille "rent", hvor bassen ikke har den helt store betydning Indtil videre er dem jeg overvejer mest: http://www.hifiklubben.dk/produkter/barbart/tilbehor/scandyn a_the_dock_micropod_se_hoejttalersystem_hvid.htm Kan de anbefales? Og hvis jeg køber dem, skal man så erhverve sig en sub for ordentlig lydkvalitet?Udover det har jeg set på disse: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon _7350a_hoejttalersystem_hvid.htm Alternativet til micropod - mht størrelse/look osv Puha en rodet omgang - i spørger bare hvis i mangler noget information!  Håber i kan hjælpe - på forhånd TUSIND TAK! Yayoe
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville overveje Geneva
eller D´Feldt Audioengine A5 (kan ikke lige se en forhandler p.t.)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes bestemt du bør overveje Audioengine A2 eller A5. De skulle spille rigtig godt til prisen begge to
Lidt billeder:
http://www.speakerstation.co.uk/audioengine-a5-speaker-syste m-in-white-prodid-1811.html
Hvilket lydkort har du?
Og har din computer/bærbar en digital udgang?
Edit: Dustinhome.dk forhandler Audioengine
|
| Til top |
|
| |
Yayoe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow det var et hurtigt svar:)!
Til jer begge:
Audiengine ser meget fede ud, også noget i den stil jeg søger. Geneva har jeg set på, men synes det er en for stor "klump" at have stående. Har du erfaringer med audiengine? Og kan man bare tilslutte højtalerne eller skal man have forstærker og sub? For så løber det jo op i pris.
Mht mit lydkort, her er det info jeg umiddelbart kan finde til det: SigmaTel High Definition Audio Codec
Men det skal siges, at jeg hovedsageligt vil bruge dem med ipod. Men har lydkortet noget at skulle have sagt ift lydkvalitet?
Jeg kom i tanke om at søge på computerhøjtalere, fandt f.eks. disse: http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?pid=101822
Hvordan er de i forhold til de andre? Og er micropods - i følge jer - allerede på forhånd dømt ude?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender kun Audioengine A2 som jeg købte til datteren. Meget små, anstændig bas. Fremragende lyd iøvrigt.
Logitech er et skridt nedad, dog giver deres Z3e usandsynlig meget for pengene. Den mindste spiller på dem.
Micropod ville jeg glemme.
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Logitech er et skridt nedad, dog giver deres Z3e usandsynlig meget for pengene. |
|
|
Enig. Jeg har også logitech Z3e som computerhøjtalere og der synes jeg bare de er vildt fede. Dog ville jeg nok vælge noget
rigtig hifi fra brugtmarkedet, hvis det skal bruges til at spille rummet op, og ikke blot som computerhøjtalere
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig!
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan anbefale et par b&w kompakte ht er :D
|
| Til top |
|
| |
Yayoe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også gerne købe noget brugt - er der noget konkret i kan anbefale?:)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yayoe skrev:
Wow det var et hurtigt svar:)!Til jer begge:Audiengine ser meget fede ud, også noget i den stil jeg søger.
Geneva har jeg set på, men synes det er en for stor "klump" at have stående. Har du erfaringer med audiengine? Og kan
man bare tilslutte højtalerne eller skal man have forstærker og sub? For så løber det jo op i pris. Mht mit lydkort, her er det
info jeg umiddelbart kan finde til det: SigmaTel High Definition Audio CodecMen det skal siges, at jeg hovedsageligt vil bruge
dem med ipod. Men har lydkortet noget at skulle have sagt ift lydkvalitet?Jeg kom i tanke om at søge på computerhøjtalere,
fandt f.eks. disse:<span style="color: rgb(255, 0, 0);">http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?
pid=101822</span><span style="color: rgb(0, 0, 0);">Hvordan er de i forhold til de andre? Og er micropods - i følge jer -
allerede på forhånd dømt ude?</span>
|
|
|
Audioengine har indbygget forstærker, så det behøver du ikke bekymre dig om. De har desuden udgange til sub, så du uden
videre kan koble en aktiv subwoofer til hvis du synes der mangler bas (hvilket ikke skulle være tilfældet hos A5, de skulle
efter sigende levere fornuftig bund).
Ja, dit lydkort har utrolig meget at sige for kvaliteten af det der kommer ud af højttalerne. Putter du skidt ind kommer der
også skidt ud :) Kan nemt løses med en Behringer UFO-202 DAC som koster ca. 300kr med fragt hvis du skulle være
utrilfreds med den lyd dit lydkort kan levere.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Yayoe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg vil følge jeres råd og erhverve mig et par audio engine 5! Prislejet er ikke alt for højt, anmeldelserne er gode og jeg behøver ikke gå ud og købe forstærker, kabler osv.
Har jeg ret i, at i alle nødvendige kabler for, at kunne tilslutte højtalerne til computer/ipod medfølger og når jeg modtager højtalerne er de klar til at spille? :)
http://www.dustinhome.dk/pd_5010097424.aspx - Forbindelsestype1 x lydindgang ( 3,5 mm stereo mini jack ) 1 x USB ( mini-USB type A ) BETYDER DETTE AT KABLERNE MEDFØLGER?
http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-5#features - Her kan jeg se at alle kabler medfølger
|
| Til top |
|
| |