| Forfatter |
|
vindinge Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ya...! 
Well, skal til at flytte fra mit endeligt lille kollegie-værelse til en dejlig stor ungdomsbolig, med plads til et ordentlig anlæg og det hele..
Har lige været inde på QXL og set det pt. ser godt ud med en aktion jeg har budt på derinde.. Det er på et surround sound sæt af mærket KODA. Har godt nok aldrig rigtig hørt om det mærke får, men er der nogle der har erfaringer med det mærke??
Her er et link til siden, så i kan se specifikationer omkring anlægget.:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=11234963
Nogle der kan sige godt og dårligt omkring anlægget?? 
Har planer om gerne at vil bruge det til musik og film..
Mange hilsner
Michael P
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at pris og kvalitet hænger sammen....
/U.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun være l**t og lagkage, jeg ville aldrig købe det hvis jeg var dig, den shop har man tilsvarende billige l**te HT'er inde på qxl med dårlige enheder, hvis du søger lidt på det her forum vil du finde mange meingen om sælgeren af det KODA l**t....
Køb brugt på dba eller helt nyt
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det 640 kr pr. enhed eller pr sæt du skal gi`???
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
lol5 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo an på vilken slags musik han godt kan lide. Hvis han bare skal spille pisse højt sammen med vennerne til techno musik, ville jeg vælge noget andet ala eltax eller koda, fordi det der koda sæt tror jeg ikke kan spille særligt højt eller godt. Vil du derimod nyde musikkens mange smukke detaljer, skal du nok gå efter ngoet som er lidt mere "hifi rigtig"
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan kun give l**te lyd, men mindre man allerede er halv døv, så kan det nok være lige meget om man har Eltax som Coz eller Koda, men der er stor forskel på lyd, tag ind til den lokale hifi pusher og hør på nogle forskellige Ht'er hifiklubben har Gale som billig mærke, prøv derefter at høre nogle dyere ht'er og du vil helt sikkert kunne høre en forskel.
// ouT
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig - gå langt uden om Koda. Find ud af hvor meget budgettet rækker til, og kig enten på brugtmarkedet eller søg hjælp blandt oraklerne herinde - vi sidder altid klar til at hjælpe!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
pigespejder Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik jeg sættet gratis, ville jeg tage pigen med ind i min seng og smider højttalerne i skraldespanden!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat:"..ved ik hvad fynboer er vandt til af HIFI.."
- og hvad skal det så betyde??? Hrumph... 
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Er det 640 kr pr. enhed eller pr sæt du skal gi`???
MVH WRONG |
|
|
Det er sq lidt sjovt... Jeg tror det er for hele sættet
Det må godt nok lyde af papkasse og jeg ved ikke hvad - kan slet ikke forestille mig det __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tillade mig at stille dig et lille spørgsmål, Vindinge: Hvor godt tror du selv dette sæt er??
Hvis dette famøse KODA-sæt vitterligt var noget værd, tror du så ikke firmaet der forhandler KODA havde valgt en lidt anden taktik, end at sælge nye varer til højest bydende på QXL??
Det kan godt være de skriver at vejl. pris er mellem 3999,- og 4999,- afhængig af handelssted.... ja den er god... men så tror jeg ikke de skal regne med at sælge et eneste sæt.
Sagen er nok nærmere, at den reelle vejl pris er 500,-. Alt hvad naive købere byder over dette, er ren og skær eksta bonus for forhandleren. Egentlig meget smart.... for han ville helt sikket ikke kunne sælge varen fra en butik hvor kunden havde mulighed for at se den først!!
|
| Til top |
|
| |
vindinge Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey igen...
tak for alle svarerne... der fik jeg sgu ren besked!!!
har lige snakket med en af mine kammerater der er lidt inde i verdenen af "lyd", og han var da også ved at knække af grin over jeg sys det lød som "bare et alletiders tilbud!!"
Ja, det er for hele sættet jeg skulle have givet 640 kr., men dropper det nu!!
Når jeg alligevel er her kan jeg jo ligeså godt høre jer herinde hvad i vil anbefale når man har et budget på aller aller højst 3500 kr til køb af et surround anlæg?? Det skal helst være godt til at kunne klare både afspilning af film og musik..!
/Michael P
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 3500 ville jeg starte med en brugt surround forstærker fra YAMAHA, SONY eller Denon. Kan sikkert findes i dba til 1000-1500,-.
Et par brugte DALI eller System Audio højtalere, som ligeledes kan findes til 1000-1500 i dba afhængig af kvalitet. Skal det være reolhøjtalere, så mener jegExpert i Varde kører et tilbud, med nogle System Audio til 999 for et sæt helt nye.
Så er du rigtig godt kørende til stereo, og kan købe bag + center højtalere når økonomien vil det. Der er ikke meget ved at købe hele l**tet på en gang i en rigtig skod kvalitet. Så hellere tage det lidt efter lidt. Og min personlige mening er, at selv til film er god stereolyd meget bedre en skod-surround.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spar op eller køb hen ad vejen - er selv igang med at spare op, kan gost ske at det går langsomt men det betaler sig i sidste ende.
|
| Til top |
|
| |
mikaelmogensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
..købte selv et par Dali 400 til 1000 kr, og de spiller ganske upåklageligt, dem på qxl.dk har nok en sikker papkasse-lyd, vil jeg tro, køb brugt, hvis du vil have noget for pengene..
/Mikael
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bror har lige købt et sæt til 520kr og det spiller satme godt taget prisen i betragning.
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som lorx siger, sikkert udemærket til prisen....
Du skal bare ikke forvente at der rigtigt er nogen herinde der kan sige noget som helst pænt om højtalere fra dantax, eltax eller hvad de nu hedder alle sammen.
Alternativt til dem der er der jo HIFI klubbens Gale, jeg har hørt dem nede ved en af mine venner som heller ikke gad give mange mange tusinde for et anlæg, de spiller sq godt til prisen!
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver ikke noget om hvilken musikstil du lytter til - det er da værd at vide når du skal handle højttalere.
Jeg kan kun tilslutte mig kritikken af KODA - jeg har set flere af dem blive sat til salg igen kort tid efter, enten via QXL eller DBA, så jeg vil ikke røre dem med en ildtang...
Som flere skriver: Køb brugt, hellere lidt men godt og spar så sammen til resten hen ad vejen.
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, de fleste der køber dem, køber dem for at tjene penge på dem.
Syntes dem min bror har spiller langt bedre end de Gale jeg har hørt, men det har måske selvfølgelig også noget med resten af systemet at gøre, men jeg syntes absolut de spiller godt i forhold til andre i prisklassen 2000-4000kr
|
| Til top |
|
| |