Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lille forstærker og højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nic-hlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal bruge en analog forstærker der ikke fylder alt for meget. Er flyttet, og min Harman/kardon HK670 fylder for meget i
det nye tv møbel:/

Er også på udkig efter et par små men gode højttalere. Har kigget på Dali concept 1.?

Så en forstærker og et par mindre højttalere. Hvad skal jeg gå efter? Må gerne være noget brugt hvis i er faldet over noget her
inde:)

-Nichlas
Til top Vis Nic-hlas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nic-hlas

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 August 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan undvære fjernbetjening får Nad 3020 meget ros, selvom den er omkring 25 til 30 år efterhånden. Og den fylder ikke meget i højden.

Ellers ved jeg at både H/K og Marantz samt rotel laver gode mindre forstærkere der sagtens kan spille et sæt mindre stander ht'ere op.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Prisklasse?

Musikstil?

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

http://www.av-connection.dk/?PGr=3328&ML=579

+

http://danstv.dk/shop/xtz-93-21-3792p.html << du kan evt prøve at give disse et lyt før du snupper dig et sæt Concept 1. I
mine ører spiller de væsentligt bedre og har en flottere finish :)

Det var mit bud.. God jagt

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hvor småt skal det være? Hifiklubben har fx en kompakt Denon: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/denon_dr a-f107_receiver_sort_m_dabfm.htm
Der er også en NAD med indbygget CD, godtnok kun på 2x25Watt, men det burde være nok.

SKAL det være en analog forstærker? For du kan jo også købe en af de legendariske Tripath-forstærkere - jeg har selv to eksemplarer af denne Lepai: http://cgi.ebay.com/Hi-Fi-Tripath-Class-T-Amp-Mini-Stereo-Am plifier-25WX2-/280545607869?pt=Car_Amplifiers . Og den spiller ganske udmærket.
Skal det være mere hifi-korrekt, findes der også et væld af lidt dyrere versioner, fx http://cgi.ebay.com/TA2020-Class-T-Amp-TA-2020-Amplifier-Tri path-Chip-SA-36-/200507726749?pt=Car_Amplifiers
TA2020-chippen er godt nok kun på 2x12, men med en højttaler med over 90dB følsomhed kan de godt spille højt alligevel. Og sådan en forstærker spiller altså godt trods den lave pris, mange mener, de lyder lidt som en klassisk rørforstærker.

Hvad højttalere angår, så har jeg faktisk kun hørt dårligt om Dali's Concept-serie, selvom jeg ikke rigtig har hørt den selv. De har også kun en følsomhed på 87dB, hvilket kræver ret meget kraft fra forstærkeren (dobbelt så meget som 90dB). Dali Lektor 1 er nok et bedre valg, men her er følsomheden nede på 84dB.

Skal det være samme prisklasse, så er XTZ 99.22 nok et godt valg. De får meget ros, og så har de en følsomhed på 89dB: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-93- wmt-center-par
Monitor Audio Bronze BX 2 kunne også være en mulighed, og har en følsomhed på 90dB. De koster 1300 stykket i Tape Connection.

Men det kan også være, der er andre, der har et bedre bud.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Nic-hlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

DENON DRA-F107. Vil være en fin størrelse. Har kigget på de højttalere i har linket til. Inden jeg køber tager jeg i hifiklubben og hører lidt forskelligt af de mindre Concept, lektor osv. De har desværre bare ikke dem alle af dem i linker til:/

Men Den DENON forstærker er fin nok til et par mindre højttalere til en lejlighed på 50M2?

Skal primært bruges til TV brug.

-Nichlas

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Den Denon er 2x65W, og det er nok til de fleste højttalere (selvom små højttalere generelt kræver MERE kraft end store). Og hvis du også køber højttalere i Hifiklubben, har du jo også mulighed for at høre dem sammen med forstærkeren. Jeg tror fx ikke, de Dali Lektor 1 kan spille særlig højt med 65W - men måske er det højt nok.

Men når du nu bor i København, bør du også tage ud til Dans Radio og TV på Amager og lytte til XTZ. Du kan jo evt. tage den Denon forstærker med derud, hvis du køber den først. De har også de højttalere, jeg linkede til fra Fyndbörsen: http://danstv.dk/shop/xtz-93-22-3683p.html
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

2x65w med en power consumption på 44w.. det er vist nogle vattede 2 x 65 watt
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
2x65w med en power consumption på 44w.. det er vist nogle vattede 2 x 65 watt

Ach, det havde jeg ikke set (hvor ser du det?) - og jeg ser også nu, at de 2x65W er ved 4 ohm - så det er vist alligevel en ret sølle forstærker

Så er deres NAD måske bedre: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_c715 -_cd-receiver_med-fm-radio.htm - med 2x25W i 6 ohm (hvorfor kan de ikke bare skrive, hvad den kan i 8 ohm?). Men du kan jo prøve at lytte til dem...

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 August 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Arcam mini Solo m/JBL Control 1
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Nic-hlas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

jeg har fundet en løsning så jeg kan beholde min HK670 . Efter et par dage hvor den har stået i det nye TV møbel ser det
alligevel ikke såå voldsomt ud (den går lidt ud over kanten). Overvejede det sammen med kæresten:b

Så det er egentlig kun højttalere jeg skal have fat på. Bruger PT nogle philips fra et mini-anlæg http://www.kortlink.dk/82rh

De spiller faktisk okay men slet ikke i nærheden af mine kappa infinity 90 som jeg desværre har måtte skille mig af med pga
plads

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

det ser ikke ud til at nogen har forslået Cyrus som i mine øjne er et meget overset mærke og som jeg selv ejer en forstærker fra som bruges på mit kontor. Cyrus er jo specielle fordi de ligner nærmest et mini anlæg og så kan jeg godt det at det hele er propet ind i et støbt alu kabinet.

mht. højtalere er der jo mange muligheder og det er bare med at komme rundt og lytte. mit forslag er at ligge øre til et par Dynaudio Audince 42.

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

hvad med sådan nogle små hvide 2vejs i pianolak med MASSER af WAF:

Amor-i

Der er noget mere punch i bassen på dem, end der er i de store kappa 90...

Nu du ikke skal have forstærker alligevel, kan der måske blive lidt mere til højttalere?

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes