| Forfatter |
|
dennistr Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købet et sætte MIT biwire kabler ,der stå med low pass og higth pass ,og jeg ved ikke hvordan skal jeg fortage mig ! Er det low pass til diskant og higth pass til bas ?
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
High pass og low pass er normalt begrebet man bruger i delefilter terminologi, så lidt spøjst at det står på kablerne. Håber da ikke der er delefilterkomponenter i kablerne :-) Men anyways, i delefilter sammenhæng er high pass til diskant og low pass til bas, hvis vi taler 2-vejs.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MIT er bedste bud på et voodoo mærke i en kabel verden. Det skal ikke undre der er delfilterkomponenter i deres kabel bokse. Der er vel ikke mange der ved, hvad der gemmer sig inden i.
Men det er rigtig at Low pass er bas - High pass er diskant. Derfor beskrives diskant også som toppen og bas som bund. Mellemtone er Mid range som f.eks Audio Vector også har direkte terminaler for.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
|
MIT er bedste bud på et voodoo mærke i en kabel verden. Det skal ikke undre der er delfilterkomponenter i deres kabel bokse. Der er vel ikke mange der ved, hvad der gemmer sig inden i.
|
|
|
Undskyld men fordi man ikke sætter sig ind i hvad de laver behøver man ikke udstille sin uvidenhed.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
Evolator skrev:
|
|
|
|
Undskyld men fordi man ikke sætter sig ind i hvad de laver behøver man ikke udstille sin uvidenhed.
|
|
|
Nemlig. Kan godt være det ligner vo0doo men for s.... de spiller de kabler, særligt de dyrere.
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
Evolator skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Arh, come on, det er vel ikke rimeligt at kabelfanatikerne skal have eneret på at udstille uvidenhed, vi andre må vel også være med indimellem..
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vidste at der skulle komme respons, på min mening om kabel produktet. Har ikke sagt at jeg ikke tror de spiller godt. Men det ændre ikke ved en hvis uvidenhed omkring "MIT" Som jeg ikke er ene om at have.
Men siden Kimroper lyder til at ha en hvis viden om mærket. Vil jeg da byde ham velkommen til at indformere om kablerne og deres bokses positive virkning på lyden hvis der er nogen.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Vidste at der skulle komme respons, på min mening om kabel produktet. Har ikke sagt at jeg ikke tror de spiller godt. Men det ændre ikke ved en hvis uvidenhed omkring "MIT" Som jeg ikke er ene om at have.
Men siden Kimroper lyder til at ha en hvis viden om mærket. Vil jeg da byde ham velkommen til at indformere om kablerne og deres bokses positive virkning på lyden hvis der er nogen.
|
|
|
Man kunne jo starte med at læse de forskellige papirer som MIT har udgivet så man kan få en smule forståelse for hvad deres bokse indeholde og hvilket formål de har. Bare for at være flink  har jeg lige brugt 1 sekund på at finde deres hjemmeside og kan linke til deres multipole teknologi her Whitepapers for deres teknologi kan findes her
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
kimroper skrev:
Evolator skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Arh, come on, det er vel ikke rimeligt at kabelfanatikerne skal have eneret på at udstille uvidenhed, vi andre må vel også være med indimellem.. 
|
|
|
Korrekt, alle skal da have lov til det  det er klart min fejl at det kan tolkes som det kun er kabelfanatikerne der må
|
| Til top |
|
| |