| Forfatter |
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lurer lidt på in-ear speakers for tiden, men jeg er ikke overbevist om at det skal være den type der skal helt ind i øregangen. Jeg har et headset til min mobiltelefon med sådan nogle ørepropper af gummi der skal bores godt langt ind i øregangen og de er ikke specielt behagelige. En ting er at jeg får fornemmelsen af propper i ørerne hvis jeg bruger begge på en gang, men jeg synes også de er ret ubekvemme og bruger normalt kun en prop af gangen og skifter side i ny og næ hvis samtalen trækker lidt ud.. Jeg har også et par hovedtelefoner fra min Ipod, de ser således ud:  De ligger bare i mit ydre øre og er langt mere behagelige end dem der klemmer sig ind i øregangen. De lukker naturligvis ikke nær så meget lyd ude, men det anser jeg som en fordel når jeg bevæger mig rundt ude i trafikken. Som sådan er de perfekte til mig, bortset fra jeg ikke synes specielt godt om lyden. Spørgsmål, findes der nogle tilsvarende lyttebøffer der blot "lægges" i det ydre øre på samme måde som ipod fiduserne, blot med en bedre lyd, eller er det urealistisk at håbe på bedre lyd uden at skifte til de traditionelle in-ears der skal godt ind i øregangen?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da, der er rigtigt mange endda, e.g. yuin pk2, eller hvis de godt må være lidt mere krævende pk1 eller ok1 osv
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja komfort er en meget personlig ting. Jeg synes at dem der som iBud's bare ligger i yderøret er noget af det mest ubehagelige der findes på denne jord og sværger til rigtige in-ears, altså dem der næsten er hjerne implantater. Rent lydmæssigt kan jeg dog bestemt støtte op om techtrino's forslag med pk2 eller pk1, dog kræver pk1 nok en forstærker for rigtig at vise hvorfor den koster mere end pk2
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Don Kristensen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Ja komfort er en meget personlig ting. Jeg synes at dem der som iBud's bare ligger i yderøret er noget af det mest ubehagelige der findes på denne jord og sværger til rigtige in-ears, altså dem der næsten er hjerne implantater. Rent lydmæssigt kan jeg dog bestemt støtte op om techtrino's forslag med pk2 eller pk1, dog kræver pk1 nok en forstærker for rigtig at vise hvorfor den koster mere end pk2 |
|
|
Kan PK1'eren drives med sådan en her?: E1 headphones amplifier for iPod/iPhoneSpecifications:
• Output power: 100 mW (16 ohms Loaded), 12 mW (300 ohms Loaded)
• Signal to Noise Ratio: >= 98 dB (A Weight)
• Distortion: < 0.009% (10 mW)
• Frequency Response: 10 Hz - 80 KHz
• Suitable Headphone Impedance: 16 - 300 Ω
• Power Supply: Use iPod/iPhone power 3.3 V
• Dimensions: Line control 48x14x10.7 mm, AMP dock: 33.8x30.8x7.8 mm, Cable length: 80 cm
• Weight: 20g
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene, de der Yuin ser bestemt interessante ud, dem må jeg give et lyt..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landede der et par PK1 og de er godtnok dejlige. Jeg har ikke fået lyttet voldsomt meget til dem endnu, men det jeg har hørt lover godt. Jeg prøvede dem først uden skumhætter, med noget Me'shell Ndegeocello, hun har den ondeste, groovy baslyd så jeg ville høre om de leverede varen. Hi-hat og bækkener var temmeligt skarpe i lyden og bassen var lidt tynd, med mindre jeg trykkede dem godt ind i ørerne. Lidt uretfærdigt prøvede jeg at sammenligne dem med mine K701, der faldt de noget igennem.. Herefter bøvlede jeg med at få fumlet de der skumpropper på, og pist væk var den lidt for skarpe diskant og den lidt tynde bas. Jeg tror ikke det som sådan er skummet der virker som filter, nok nærmere at lyttebøfferne nu slutter lidt tættere til min øregang. Det pyntede gevaldigt på lyden og nu er forskellen til K701'erne ikke nær så meget i 701'ernes favør. Komfortmæssigt er de lige mig, jeg mærker dem stortset ikke, det skulle da lige være når ledningen kilder mine skægstubbe..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg var ret imponeret over at en ear-bud kunne lyde så godt men for mig var komforten louuusy
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Ja jeg var ret imponeret over at en ear-bud kunne lyde så godt men for mig var komforten louuusy |
|
|
"Klump-øre!"
|
| Til top |
|
| |
Ole N 84 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor kan de købes og hvad koster de.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole N 84 skrev:
| Hvor kan de købes og hvad koster de.
|
|
|
Jeg bestilte mine herfra http://www.yuin.eu/yuin/ i mandags og modtog dem her til eftermiddag. Jeg kom af med 1047 kroner inkl. transport.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er der ingen der vil tro de koster når de ser dem live. De lyder mange gange bedre end de ser ud
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andet link er til amazon.com, gider da ikke betale told af dem..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Og det er der ingen der vil tro de koster når de ser dem live. De lyder mange gange bedre end de ser ud |
|
|
Ja de ligner noget som følger med til en 150 kroners mp3-afspiller fra aldi.. Heldigvis bedrager skindet grueligt Savner mine, selvom de sad af pommeren til i mine ører 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner faktisk også mine  Har overvejet et par ok1 bare for få et par yuin igen
|
| Til top |
|
| |