| Forfatter |
|
Mr.Silverfox Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at ringe til JJ-Teknik 4499 0705 der er JBL service når det kommer til enheder.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En klakkende mislyd er typisk når svingspolen støder på bundstykket. Det er ikke nødvendigvis lig med en defekt enhed, men helt klart et bevis for at du spiller for højt!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils: Begge højttalere har kunnet reproducere det output jeg giver dem for at reproducere fejlen. Den ene har ingen problemer, og helt seriøst så er det ikke højt, men vil erkende at problemet er opstået efter start scenen i Alien Vs. Predator Requiem, hvor et rumskib buldrer frem fra højre side. Siden den dag, så har den højre LX5'er ikke kunne klare nogen form for bass gengivelse uden at give den klakkende lyd.
Jeg er enig i at min forstærker stod for højt til den film, men jeg var uopmærksom og ude i køkkenet da DVD'en skød igang og min forstærker stod for højt, og ja... damage done. Problemet er bare... hvad gør jeg nu :(
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde selv samme højttaler i en hjemme bar med nøjagtig samme symptomer, når festen var på sit højeste og musikken helt oppe at ringe ville bassen "klakke" en rigtig grim lyd som dog forsvandt når der blev skruet lidt ned.
Der var ingen problemer før der blev skruet ekstremt meget op og bassen kommer på grænsen, så kommer lyden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men jeg har haft højttalerne i snart 10 år nu, og det er først nu at problemet opstår, og jeg vil ikke påstå at jeg har været lige venlig overfor dem, men denne ene ekstreme film intro var sku godt nok ikke flinkt for dem. - UNDSKYLD UNDSKYLD SØDE JBL'er! *suk* - savner deres oprindelige performance :(
*piv*.....*piv*
Hva pokker gør jeg...
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange kan det være at membranen har sluppet svingspolen.. hvis du skruer bassen ud, og kikker omme bag ved ”der sidder sådan en gul harmonika lignende membran” hvis du så bevæger selve bas membranen, kan du se om det er limningen der har sluppet… hvis det er det, ja så det bare at få limet den igen. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmmm - det vil jeg da lige undersøge
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R: For pokker da! :D - Jeg ringede lidt rundt til reperatører rundt omkring for at få bekræftet din teori, og fandt en der havde lavet nogle JBL LX5'ere for 3 år siden, som også fandt ligesom jeg gjorde da jeg fik bass enheden ud, at den gule membran havde sluppet svingspolen, hvilket gør at højttaleren slår skævt inde i cylinderen!
Jeg tog den stadigt fungerende JBL bass enhed ud af den anden for at bekræfte skaden, og den var fin og intakt, hvilket forklare at den ikke havde mislyden. Så jeg greb en smule kontaktlim og fik det forsigtigt ned omkring svingspolens overflade på den skadede enhed så membranen igen sad godt fast.
Højttaleren fik nogle klø ca. 2 timer efter og kan bekræfte at der INGEN mislyde er at høre, heller ikke med BASS MECHANICS 30-20hz, 20-10hz og 10-1hz tests, hvor enhederne får unaturligt meget prygl. De klarer skærerne igen! - Så jeg siger mange mange MANGE tak for inputtet!
JBL LX5 - BACK IN THE HOUSE!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Silverfox skrev:
|
CPH-R: For pokker da! :D - Jeg ringede lidt rundt til reperatører rundt omkring for at få bekræftet din teori, og fandt en der havde lavet nogle JBL LX5'ere for 3 år siden, som også fandt ligesom jeg gjorde da jeg fik bass enheden ud, at den gule membran havde sluppet svingspolen, hvilket gør at højttaleren slår skævt inde i cylinderen!
Jeg tog den stadigt fungerende JBL bass enhed ud af den anden for at bekræfte skaden, og den var fin og intakt, hvilket forklare at den ikke havde mislyden. Så jeg greb en smule kontaktlim og fik det forsigtigt ned omkring svingspolens overflade på den skadede enhed så membranen igen sad godt fast.
Højttaleren fik nogle klø ca. 2 timer efter og kan bekræfte at der INGEN mislyde er at høre, heller ikke med BASS MECHANICS 30-20hz, 20-10hz og 10-1hz tests, hvor enhederne får unaturligt meget prygl. De klarer skærerne igen! - Så jeg siger mange mange MANGE tak for inputtet!
JBL LX5 - BACK IN THE HOUSE!
|
|
|
Må jeg have lov at spørge,hvor finder jeg det BASS MECHANICS,for det kunne jeg da godt tænke mig at prøve på mine JBL 100.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Må jeg have lov at spørge,hvor finder jeg det BASS MECHANICS,for det kunne jeg da godt tænke mig at prøve på mine JBL 100.
|
|
|
Det lyder da ret kedeligt. Hvis dine JBL´er kan spille Ten New Songs uden problemer er de ok. Så kan du teste dem og nyde musikken samtidigt. 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley
De kan i hvertilfælde spille Ten new songs,men det kunne være sjovt at høre så dybe frekvenser på dem,som 10 - 20 hz. haha.
carsten
|
| Til top |
|
| |