Forfatter |
|
Andersmi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at invistere i et sæt CM9'er og en CM Center 2 de skal trækkes af en Nad 218 og en Nad c270'er. Mit spg er så hvilket kabel fra hifiklubben der ville passe bedst og man med fordel kan købe et bi-wire kabel.
Havde overvejet at købe Van den Hul MAGNUM HYBRID men har snakket med en ekspedient fra hifi klubben som mente at enten QED Revalation eller Anniversery XT ville passe bedre da det er et lidt mere nøgtern kabel uden tildens til basboost som Magnum'en har.
Havde også Van den Hul TEATRACK HYBRID kablet i tankerne, men ved ikke så meget om kabler så håber lidt der er nogen som ved lidt mere end mig på dette punkt
På Forhånd Tak
Anders
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være kabler fra HiFi-Klubben?
Jeg har prøvet QED XT350, som jeg selv syntes er lidt varmere idet end XT400 på Dali, Sonus Faber og B&W. Det var alle gange et godt resultat jeg fik ud af det!
Så jeg kan godt anbefale Xt350, men du vil sikkert få af vide at der findes bedre, men gør der ikke altid det!
En eller anden herinde vil sikkert også fortælle dig, at det er det rene vanvid at købe dyre kabler, men lad det bare gå ind af det ene øre(eller øje?) og ud af det andet
MVH
|
Til top |
|
|
Andersmi Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2010 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får du ikke 2 kabler til den pris som står på hifiklubbens hjemmeside, men så skal jeg have et til min center syntes måske det er lidt overkill at købe 3 meter kable når jeg kun har brug for 1 meter :-). Ville det ikke være dumt at køre med 2 typer kable.
|
Til top |
|
|
Andersmi Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blevet enig med mig selv om at man aldrig må gå ned på kabler  så det bliver 3 styks XT350, tak for hjælpen red king.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft et xt 400, første indtryk af dette kabel er meget harmonisk, men må tilstå at musiken mangler den sidste lille tand af respons villighed, hvilket udmunder sig i en fornemmelse af lidt poleret lyd og lidt mangel på tempo. VDH har også mange fine kabler, men magnum er lidt spicial så lån et med hjem før køb, det er ikke til at sige hvordan det performer i dit system, en af grundende til dette er at det servere lyden utrolig magtfuld og her kommer akustiken i dit rum ind i billedet. Skal det være fra hifiklubben ?, syntes for eks. at Chord også har mange fine kabler til en overkommelig pris.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2010 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da glad for at kunne hjælpe, måske du kan få lov til at låne kablerne med hjem på prøve først??
Jeg er til dels enig med det som Dan a. siger om xt400 og jeg syntes at xt350 er et bedre kabel ud fra det jeg har hørt!
Dertil skal siges at jeg netop nu har xt350 på mine sonus faber, det er i hvert fald ganske godt
Jeg mangler hverken tempo eller villighed.
Men som altid er det kun dig selv der kan afgøre det!
Edit: Hertil sidst skal lige nævnes at prisen på HiFi-klubbens hemmeside er pr.par altså 1699kr for 2x3m xt350.
|
Til top |
|
|
Andersmi Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2010 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg køber kablet ved hifi klubben, bare fordi det er nemmere :-)
Ved du om det er muligt at købe 3 stk, så man slipper for at købe 2 par.
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid købt QED i Par, så det har jeg lidt svært ved at svare på, men spørg i Klubben!
Jeg fik godt nok af vide engang at hvis jeg skulle bruge længere kabler end 4m så var det muligt at bestille dem hjem, men da det aldrig var aktuelt så.....
Måske du også kan få bestilt 1.stk hjem, man ved jo aldrig, du kunne være heldig.
|
Til top |
|
|