Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til Densen Beat-100? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ostebaronen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 September 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg skiftet min gamle integredede cambridge forstærker ud med en fin Densen Beat-100, men! Jeg synes ikke mine Paradigm Mini Mk2 matcher
forstærkeren særlig godt, idet jeg oplever meget skinger diskant og næsten ingen bund, hvilket jeg fik med min Cambridge. Jeg har prøvet med equalizer på
kilden, og det hjælper da lidt, men jeg tror jeg skal på udkig efter noget der passer nogenlunde til.
Jeg leder efter nogle reol/stander -højtalere, som passer godt med musik som rock, jazz og andre grene deraf. Lyden som jeg ønsker er luftigt guitar spil, med
massere af præcision ved trommespil. Jeg kan desuden godt lide bass, dog ikke bumle bass, men måske lidt mere bas end der egentlig er i nummeret.

Mit budget er ikke forfærdeligt stort, men vil skyde på at jeg kan fyre 3-4k af på nogle højtalere. Har I foreslag om hvor jeg skal begynde at kigge, evt.
mærker mv. Jeg har ikke super meget forstand på højtalere, så håber I kan hjælpe :)
Til top Vis Ostebaronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ostebaronen Besøg Ostebaronen's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Thuekay hvor er du ?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Audiovector m1 sig. mkII, glem den gamle mkI, mkII er væsentlig bedere, så har du også muligheden for at bi-ampe på et sener tidspunk hvis du ønsker det, dette kræver dog et du køber  en densen b-300 så din b-100 tager toppen og b-300 tager bunden. Alternetiv: ved at de i england tidt har brug en kombo af naim elektronik og dynaudio højtaler, Naim og Densen anser jeg for at være nogenlunde i samme båd, så måske Dynaudio kunne være noget. Jeg er selv ret tosset med Vienne acoustics, deres Haydn grand kunne være en mulighed, der findes mange gode eksempler på VA og densen som partner. Det er selvfølgelig 2nd-hand køb jeg lægger op til med et buget på 3-4 K.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 September 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

ej dan sgu ikke audiovector... de spiller sgu af h..... til men den vienna haydn giver jeg dig ret i

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

ej dan sgu ikke audiovector... de spiller sgu af h..... til men den vienna haydn giver jeg dig ret i

mvh john

Jo John, det skal bare ikke være med den pi..e diskand der er brugt i avantgarde modellerne , sig. diskanten har en mørker klang hvilket gør at man har tunet resten af enhederne ind en anelse mørker og så er der pludselig balance i tingene .

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

mvh john

Jo John, det skal bare ikke være med den pi..e diskand der er brugt i avantgarde modellerne , sig. diskanten har en mørker klang hvilket gør at man har tunet resten af enhederne ind en anelse mørker og så er der pludselig balance i tingene .

fair nok dan skrev det også kun fordi JEG ikke kan lide lyden generelt fra audiovector.... ved godt nogle af deres diskanter er dårligere end andre.. men grenerelt synes jeg de spiller af helvede til... synes stadig de er for spidse iaudiovector men vi lytter jo ikke ens

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:

mvh john

fair nok dan skrev det også kun fordi JEG ikke kan lide lyden generelt fra audiovector.... ved godt nogle af deres diskanter er dårligere end andre.. men grenerelt synes jeg de spiller af helvede til... synes stadig de er for spidse iaudiovector men vi lytter jo ikke ens

mvh john

Det er selvfølgelig en smags sag  og du har selvfølgelig ret til din holdning til audiovector . Vi ses d.12

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

mange tak dan

ja det gør vi.... tager i noget spændende musik og andet spændende med......

mvh

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 September 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Den her ligger lidt over dit budget men giver meget for pengene: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubri k_2

Bemærk, svenske kr. så du kan trække ca. 20% fra.

Den her Dynaudio er også glimrende, men bør nok supleres med en sub, men det kan gøre senere  : http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=11111

Focal er også glimrende: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_103 &products_id=281

Du kan formentlig købe med returret eller få på prøve. Prøv at spørge om mulighederne, som minimum returret, hvis ikke du kan låne først

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Ostebaronen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Nå ja, jeg har forresten en JBL PB12 subwoofer stående, skal lige have testet den i setuppet. Men det hjælper jo ikke på lyden på de Paradigm højtalere.

@mbull har faktisk kigget lidt på de xtz 99.26, de ser meget lækre ud og var forleden dag ved at købe lillebroderen 89 Sattellite med nogle standere, men
trak mig igen fordi det ville nok være en god ide at lytte til dem først ;)

Så jeres bud er:

Audiovector M1 sig. MkII
Vienne Acoustics Haydn
Focal
Dynaudio
XTZ

Dem vil jeg se om jeg kan få en lytter til her i københavnsområdet, jeg siger tag for hjælpen indtil videre :)
Til top Vis Ostebaronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ostebaronen Besøg Ostebaronen's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

jeg købte også en gang en for "lys" forstærker, men jeg skiftede heldigvis ikke højttaleren. Forstærkeren, en Roksan Caspian,
blev erstattet af en brugt Sony. Lykke.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 September 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte at XTZ har en dansk forhandler:

Dans TV & HIFI-Center
Amagerbrogade 8
2300 København S

http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/xtz-134c1.html

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes