| Forfatter |
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg/vi skal have lidt stereo i (den pæne)tv stuen. Valget af kilde er taget; det er en Squeezebox Touch (er koblet til i hjemmebiffen for testing). Jeg har sørget for at vi begge har andriod mobiler med squeez comander på, som fjernbetjening. CD'erne er rippet i FLAC og ligger på en Synology 209 NAS, som køre squeezecenter. W'et (i WAF) har været med ude og kikke/lytte på højtalere og valget ligger i øjeblikket på de nye IKON 5. IKON 6 har åbenlyst mere overskud - men er altså for store. Jeg har også kikket på SA, som har nogle små "rigitge" højtalere og audiovector som jeg syndes godt om, men højden brede på 80 / 15 cm, som IKON 5 har, er svær at matche. Så ind til videre regner jeg med et par hvide IKON 5. MEN der er allede åbnet for at disse IKON 5 kan blive støttet af en sub.
Nu er spørgsmålet så, hvad skal drive dem? de skal modtage signal fra SB Touch'en, som kan output'e både analog og digital. Men jeg ville gerne kunne aflaste IKON 5'erne med en sub, ved at dele lidt oppe i bassen fx 80 Hz, for at de så kan klare lidt mere power. Det virker super i min bif (selv om der er rigeligt med power der). Når jeg kikker rundt er det stortset kun ss recivere der har mulighed for "elektronisk" deling mellem sub og "fronter" - eneste stereo alternativ er en Lyngdof sag til +20k - og det er altså lidt over mit budget, selvom den ser lækker ud.
Så er der andet end Lyngdof? skal jeg vælge en reciver, selvom jeg kun skal bruge stereoforstærker (FM og DAB er ligegyldigt, da Touch'en lever alt input) - eller er der en lækker stereo sag, med digital ind og dedikeret sub out, som jeg ikke har set? eller skal jeg bare suplere med en sub på den "gammeldags" måde, ved at de(n) justeres ind til at tage over, hvor HT'erne ruller af? __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg kan det ikke være den eneste der har en kone som ikke vil have et ordentligt anlæt i stuen... Jeg kan tilføje at jeg har ovevejet om jeg kan nøjes med at have en effektforstærker mellem Squeesboxen og højtalerne... Det vil ikke løse delefilter (mellem sub og højtaler) men det kan gøre ret elegant... Det kunne være fedt med det meste skjult, nu det skal være High WAF. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Boyec Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andvare
Håber det er ok at jeg lige byder ind med et spørgsmål. Da det virker som om du ved 112% mere om squeezebox end jeg gør.
Kan man betjene den med en mobiltelefon ?
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boyec skrev:
|
Hej Andvare
Håber det er ok at jeg lige byder ind med et spørgsmål. Da det virker som om du ved 112% mere om squeezebox end jeg gør. |
|
|
Jaa.. jeg har i hvert fald leget lidt med den i en månedstid nu.
Citér:
|
Kan man betjene den med en mobiltelefon ?
|
|
|
DEt er lige hvad man kan. Jeg har en HTC Desire (Fruen har en HTC Tatto og den køre også helt fint)) og der er flere apps der kan styre squeezebox. Telefonen skal kobles på det samme netværk som squeezebox'en - og så køre det bare. Jeg har først prøvet en gratis app (fordi google ikke har betalingsløsning til deres "marked" i DK - men kan man et par trix er det alligevel muligt) - den virkede sådan set fint, men var ikke så lækker- men der er en app der hedder Squeeze Commander - den er bare lækker. Den koster 3€ i marked - den er bare lækker. Det overgår langt den web brugerflade som squeezecenter har (den server som køre på min NAS) Du kan se mere på udviklerens site:
http://www.squeezecommander.com/
Jeg ved at der findes tilsvarende kvalitets apps til Ipod/Iphone, men det har jeg ikke prøvet selv. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser sq fin ud - og så er den ret økonomisk atraktiv. jeg har testet digital ud (og ind i min Pioneer reciver) med digital regulering, og det virker umiddelbart godt - jeg har været lidt nervøs for at det skulle gå ud over detaljeringen, men det virker umiddelbart fint.
Det er i øvrigt en fin shop - den har jeg ikke set før. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andvare skrev:
| Den ser sq fin ud - og så er den ret økonomisk atraktiv. jeg har testet digital ud (og ind i min Pioneer reciver) med digital regulering, og det virker umiddelbart godt - jeg har været lidt nervøs for at det skulle gå ud over detaljeringen, men det virker umiddelbart fint.
Det er i øvrigt en fin shop - den har jeg ikke set før.
|
|
|
Kan helt klart anbefale Streamtech! Handlede min NAS dér, og der er altså top service. Havde nogle problemer med opsætningen, og det var ligegyldigt om det var onsdag formiddag eller søndag aften man ringede. Flemming er en top fin fyr! __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Andvare skrev:
| Den ser sq fin ud - og så er den ret økonomisk atraktiv. jeg har testet digital ud (og ind i min Pioneer reciver) med digital regulering, og det virker umiddelbart godt - jeg har været lidt nervøs for at det skulle gå ud over detaljeringen, men det virker umiddelbart fint.
Det er i øvrigt en fin shop - den har jeg ikke set før.
|
|
|
Kan helt klart anbefale Streamtech! Handlede min NAS dér, og der er altså top service. Havde nogle problemer med opsætningen, og det var ligegyldigt om det var onsdag formiddag eller søndag aften man ringede. Flemming er en top fin fyr! |
|
|
Jeg kan se at man kan låne ydstyr inden man køber - Det er altså sevice... __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en tur på amager i andet ærende, også smuttede jeg lige forbi "DansTV" - jeg har længe tænkt på at kikke nærmere på lidt andet udstyr, end det man kan finde i hfk. Dan forhandler jo XTZ - som mange taler rosene om - og jeg må sige at jeg er overbevist om at der er noget om snakken - jeg lyttede lidt til et par 99.36 som helt sikkert giver mere smæk for skillingen end de INKO 5 jeg har kik på - finish er også lige så flot som billederne antyder. Nå, men Dan, henviste mig også til XTZ's forstærker XTZ Class A-100 og den har også digitalt input - og måske en lidt bedre dac end SqueezeBox'en... Men den er jo lidt størrer end den fra Streamtech.dk... og den bruger noget mere strøm - så den kan nok ikke lige pakkes ind i en skuffe eller bag et par bøger  __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så har jeg bestilt en tiny s60 - og den skulle være på vej i posten - resten har jeg ikke fået gjort noget ved, men så må jeg se hvad sådan en kan yde. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er den ankommet og jeg kan kun sige Wooww. Det første indtryk af TinyAmp S60 var: Den er godt nok lille!!! men ok, jeg havde jo heller ikke regent med at den skulle gøre det ud for en fuldsize forstærker... Den har faktisk samme brede som SqueezeBox Touch'en og er kun lidt dybere. Der følger alle de kabler med man kan få brug for ikke dårliget til den pris. Nå, men jeg har ikke lige besluttet hvilke højtalere jeg vil have, så jeg har kun mine let modificerede Dali 850 - det er jo en halv stor højtaler, så jeg forventede faktisk ikke at den ville kunne styre dem... Men jeg tog fejl! Jeg tror ikke mine øre, jeg kan skrue helt op uden forvrængning og jeg tror helt sikkert på at den levere de 60 W - den kan sagtens spille det jeg har brug for. I forhold til den 2x200W@8ohm som plejer at trække Dali'erne, så kan den selvfølgelig ikke spille lige så højt - men den følger rigtig fint med - også på musik med "dunke beat" mv. Så nu skal jeg bare have fundet de højtalere
Herudover vil jeg da godt lige sige at jeg har været ganske tilfreds med streamtech. Så alt i alt: en glad mand __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |