Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Thule Spirit 150B Digit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Derude!

Jeg har kørt med Thule 150B Digit CD-afspiller i ca. 3 år, og er stadigvæk meget tilfreds med den. Dog kunne jeg alligevel godt tænke mig komme endnu højere op. Bare for at høre hvor meget der kan hentes.

Hvor mange penge skal der til at få en CD-afspiller der er væsentlig bedre end min (må gerne være brugt)?...og hvilket mærke skal jeg kigge efter hvis jeg stadig gerne vil have en mest mulig neutral lyd for pengene?

Håber jeg hører fra nogen med Thule erfaring

Mvh. Flemming

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

HEJ Flechr8 !

Mit (beskedne?) bidrag til erfaring er med Thule CD-150B Digit II (er din Digit I - eller Digit II ?) ......og har som dig ,haft samme tanke.

Er samtidig ejer af Sony NS999ES som jo bekendt? - skulle være suveræn I lyd på CD-(og ikke mindst) SACD-siden , men Thule "lamme-tæver" Sonyén i begge disipliner . PS. Vi taler kun om lyd........ Sonyén er suveræn ang. billede !!

Har haft flere andre (uden at nævne navne) på "besøg" og min (igen beskedne) erfaring er at du skal virkelig højt op i pris før der sker noget - især når vi som her, taler om "neutral" (sandheden??) lyd !

Med venlig hilsen

Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har skiftet min Thule CD150B ud med en Philips DVD963SA modded af AR.

Jeg havde også en digit II hjemme til et lyt. Den er længder bedre end Thule CD150B. Du tror det er løgn men begge Thule maskiner var ikke i nærheden af Philips'en.

Det er både i opløsning, lydbillede, ro og dynamik jeg mener den er bedre.

Der er noget arbejde med at dæmpe Philips maskinen mekanisk men er du frisk på det er det et røverkøb.

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Det lyder interresant med den Philips maskine. Hvor forhandles den henne, således at jeg kan teste den i forhold til Thule maskinen, og hvad koster den?

Skal forresten lige sige til Thule afspillerens forsvar, at man får en næsten dobbelt så god CD-afspiller ved at beklæde alle kabinettetets sider med bitumen (og gerne dobbelt lag i bunden). Tro mig...dette tweek er et MUST. Generelt tror jeg at der noget godt at hente fra alle afspillere ved at lave dette lille nummer(måske lige med undtagelse af Sonys SACD 25 kg. kampmaskiner). Underligt at produceterne ikke gør brug af det ....det koster jo næsten ingenting.

Mvh. Flemming

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Ja det kan godt undre.

Samme tweak er uundværligt på philips'en. Den kan købes meget billigt i tyskland og derefter moddes hos AR i Holsterbro. Ellers kan du købe den komplet hos AR noget dyrere.

fast2night
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

flechr8 skrev:

Tro mig...dette tweek er et MUST. Generelt tror jeg at der noget godt at hente fra alle afspillere ved at lave dette lille nummer(måske lige med undtagelse af Sonys SACD 25 kg. kampmaskiner). Underligt at produceterne ikke gør brug af det ....det koster jo næsten ingenting.

Jo-da, det koster en bondegård i fragtomkostninger fra producenten til distributionsleddet, og igen transporten til den enkelte forhandler, så det er årsagen til at udstyret ikke vejer mere end højst nødvendigt. I den sidste ende er der kun forbrugeren til at betale omkostningerne, og langt de fleste er desværre ikke i stand til at høre forskel alligevel.

Hans

Til top Vis fast2night's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fast2night

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes