Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
Sendt: 05 September 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
Hi folks ! Jeg er gået igang med at modde sådan en . Lars Clausen har allerede haft fat i den og udstyret den med 2 nye trafoer og en Dexa clock. Analogdelen har fået 6 stk.OPA 627 en forældet og noget hårdt klingende kreds især når den som her er udstyret med keramiske kondensatorer som afkobling i strømforsyningen.
Min opgave er at modde digitaludgangen samt forsyne den med et Duelund netkabel direkte ned på printet. Spdif udgang og indgang er i den grad forsømt i forhold til BNC og Aes/Ebu . De sidstnævnte har hver deres pulstrafo men Spdif har ikke. Desuden benyttes et skodstik. Har tænkt mig at bruge 75 ohm Riken efterfulgt af 47 uf BG NX og en Newawa pulstrafo og et nyt stik. Indgangen får samme behandling.
I den forbindelse har jeg et spørgsmål til forsamlingen. Normalt bruges en relativ stor elektrolyt parallelt med en keramisk i serie med det digitale signal. På denne bruges der kun den keramiske. Er det ikke et problem med en så lille kondensator når der kikkes ind i 75 ohm efterfølgende ?
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
Sendt: 06 September 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
Diamagnetic skrev:
Anyone ?
Nok ikke mange der synes det er smart at modde sådan en fin maskine. Min spiller GLIMRENDE som den er, og der er ikke nogen der får lov til at pille i den. Det er helt sikkert. Jeg fatter ikke nogen absolut vil pille i alle fine produkter. Chancen for at det bliver værre eller går helt galt, er væsentlig større en at det bliver bedre. Det er bare min holdning til "moddning". Nu har jeg læst mange indlæg fra konstruktøren himself(Sean Adams), og jeg har fuld tillid til at han ved, hvad han har med at gøre...
Ser frem til en test hos dig ? Den er faktiskt færdig . Så kan vi sammenligne med din umoddede ! Jeg brugte Black Gate 47 uf NX high Q som seriekondensator som jeg før har anvendt dette sted med godt resultat. Serie modstanden er en Riken . Kondensatorerne i strømforsyningen er skiftet til Black Gate og Oscon. Dioderne til Mur 860. Netkablet er Duelund direkte på print. Spdif stikket er klippet af og skiftet til noget bedre. Endvidere har den fået den bedste pulstrafo. Desværre har jeg ikke mulighed for at høre det.
Ser frem til en test hos dig ? Den er faktiskt færdig . Så kan vi sammenligne med din umoddede ! Jeg brugte Black Gate 47 uf NX high Q som seriekondensator som jeg før har anvendt dette sted med godt resultat. Serie modstanden er en Riken . Kondensatorerne i strømforsyningen er skiftet til Black Gate og Oscon. Dioderne til Mur 860. Netkablet er Duelund direkte på print. Spdif stikket er klippet af og skiftet til noget bedre. Endvidere har den fået den bedste pulstrafo. Desværre har jeg ikke mulighed for at høre det.
Lyder spændende. Så må vi snart tage en lytter? :-)
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
Sendt: 08 September 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
På torsdag hos Hans kl.19. Da han har sådan en "NASSE" server.
By the way er der nogen der tidligere har set den digitale bufferkreds køre på 5 V som her? Jeg fandt ud af at reguleringen var en billig IC kreds så nu er der nogle Dexa regulatorer på vej fra Partsconnexion.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum