| Forfatter |
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min musiksamling ligger og roder rundt omkring 30 GB flac filer og er stadig voksende. Jeg har kigget på en Sansa Fuze som kan komme op på 40 GB med et indstikskort, men hvad er mulighederne hvis jeg vil have endnu mere plads og også gerne god lyd?
Det eneste jeg umiddelbart kan få øje på er Ipod Classic, men er det muligt at hælde musik på den uden at bruge itunes? Jeg er absolut allergisk overfor itunes, det kommer ikke på min computer igen..
En anden mulighed er naturligvis at jeg kun tager en del af min pladesamling med på farten, men det er meget blandet hvilke plader jeg hører og jeg kender mig selv godt nok til at jeg garanteret får trang til at høre en af de plader jeg ikke lige tog med idag, derfor ville det fedeste være at have hele samlingen med..
Findes der en afspiller der har god lyd, 40 GB plads eller mere og som ikke er afhængig af itunes?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ipods kan også synkroniseres med andre mediaafspillere, mener mediamonkey kan gøre det.. Men Itunes er langt det bedste, synes jeg, Itunes "smartlists" slår alle andre "playlist makers" jeg har stiftet bekendtskab med..
p.s Ipods kan slet ikke spille FLAC
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Cowon D2+. Eller andre af deres produkter for den sags skyld....
Jeg fedter selv rundt med en D2+. Okay, brugerfladen er nok en "kende" mere omstændigt end Apple's men lydindstillingerne er rigtig mange og gode. Med et SD-kort kommer du vist op på 32GB.
Mage
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Ipods kan også synkroniseres med andre mediaafspillere, mener mediamonkey kan gøre det.. Men Itunes er langt det bedste, synes jeg, Itunes "smartlists" slår alle andre "playlist makers" jeg har stiftet bekendtskab med..
p.s Ipods kan slet ikke spille FLAC
|
|
|
Jeg kan godt leve med at konvertere til Apple Lossless, men jeg kan ikke leve med itunes. Jeg installerede itunes for at kunne "aktivere" den Ipod Touch jeg bruger som fjernbetjening til min Sonos. Itunes mente det var rimeligt nok at rette i mine "file associations" så musik og videoer fremover røg i quicktime playeren, samt installerede en 4-5 permanente processer i min task manager som så kunne ligge og bruge ressurser uanset om jeg havde Ipod'en koblet til eller ej. Jeg kan slet ikke have den form for software der installerer alt muligt ekstra crap og insisterer på at være konge, så itunes er no-go her hos mig. Det ser desværre ud til at Mediamonkey er afhængig af at Itunes er installeret, så den er heller ikke interessant. Mage: Jeg har også kigget på Cowon, men 32 GB er lige til øllet..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo men du kan have flere sd-kort, det er faktisk ikke så besværligt, det gjorde jeg før i tiden da man ikke kunne få så meget plads på mp3 afspillere  Men du kan jo rockbokse nogen af de ældre lydpotter, ellers har cowon også nogen hdd baserede afspillere, men ved ikke hvor store du kan få dem, men i det hele taget ville jeg tage en SD kort løsning hvis jeg var dig, de små HDD´er kan ikke holde til det store og du skal kun tabe den en gang forkert så er det slut. Btw død over iTunes og apple
|
| Til top |
|
| |
hifimiv Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Archos 5? Den spiller FLAC og fås med op til 500 Gb.
Du kan formentlig også få en app, som muliggør styring af Sonos, så du slippe for Ipod
http://www.archos.com/products/ta/archos_5it/index.html?coun try=gb&lang=en
http://www.pixmania.com/dk/dk/3939275/art/archos/multimediep layer-archos-5.html
Der er nye modeller på vej med Android 2.2, så det kan måske betale sig at vente lidt. __________________ Mvh.
Mikael
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvordan er lydkvaliteten i de PMP´er, desuden så er 22 timers batteri levetid jo ikke ret meget alt taget i betragtning, også er den stor, men 500gb er alligevel meget for en 290g PMP
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rockboxed ældre iPod med nyt batteri og en 240GB disk måske eller en ældre iRiver H-1x0 med nyt batteri og 120GB disk (nogen har så vidt jeg ved også lavet dem med 128GB ssd)
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Cowon d2. Du kan jo købe en med 32 gb indbygget og så udvidde med 32 gb sd kort (tror de kan håndtere op til 64 gb) - så burde du være kørende. Menuerne er lidt besværlige i forhold til Ipod, men bestemt funktionelle nok. Desuden har den en fantastisk bateritid. Der går nok over en måned mellem at jeg lader min, og jeg har altid musik med på farten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt status. Jeg endte med at gå med min oprindelige indskydelse og købe en Sansa Fuze med et microsd kort. Det er ikke optimalt, men der kommer vel større microsd kort med tiden..
Jeg bildte Fuze'n ind at jeg er amerikaner så nu spiller den rimeligt, fornuftigt højt på mine pk1'er. Jeg prøvede også at køre "europæisk" men så er der sgutte meget overskud på lydstyrken.
Lyden er ret fin og betjeningen minder om det jeg kender fra min Sonos, så jeg blev hurtigt du's med den.
Nørd som man er, er jeg naturligvis igang med at overveje transportabel amp også, helst en der passer i størrelsen. En Ibasso D2 har stortset identiske mål og jeg så et ret fedt Fuze/Ibasso D2 setup på headfi, men hvordan fungerer sådan en amp med omskiftere i begge ender og drejepotmeter i det praktiske? Jeg mener, er der ikke en fair chance for at man får skiftet gain eller skruet på lydstyrken hvis man fumler rundt med sådan en liggende i en lomme? Fungerer sådan et potmeter i dagligdagen eller bør jeg gå efter noget med +/- trykknapper?
Er der for øvrigt en europæisk forhandler af Ibasso?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sansas modeller har så hut jeg hvisker samme chipset som Cowon D2. hvis du er bange for at skrue op og ned ved uheld kan det løses ret nemt ved bare at fjerne drejeknappen, så sidder der kun en lille pind at skrue op og ned med  Det er noget bøvl at skulle have en forstærker med... Om det er det værd afhænger jo af hvem man er og hvornår og i hvilke situationer det sker..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Er der for øvrigt en europæisk forhandler af Ibasso?
|
|
|
Ja da! Sågar en dansk
Mage
|
| Til top |
|
| |