Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: High End Dantax..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Lidt provokerende overskrift... jeg ved det

Sagen er at jeg har set at Dantax laver en højtaler der hedder Albatross 8. Det skulle være en hybrid mellem horn og basrefleks. Enhederne ligner nogle af de bedre fra Scan Speak, og så er det en voksen højtaler på knap 2 meter (lidt fasinerende for drengerøven indeni).

Er der nogen der kender den og/eller ved hvor man kan give den et lyt? Er det noget der duer?

... det er lidt som en luksusbil fra Skoda. Jeg ved det. Men jeg vil gerne være fordomsfri og åben hvis de virkelig har lavet noget anderledes og godt! 

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jep, og svjh. fik den et lækkert 6 tal, dengang da HFE testede den efter 13 skalaen. Det kan dog godt være det ikke er helt den samme men den ligner, og hed også noget med Albatross.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Hvis det er den, er det godt nok ikke imponerende. Specielt ikke taget i betragtning af prisen der vist nok er omkring 20.000,- for et sæt, og det faktum at de benytter nogle af Scan-Speaks bedste enheder. 

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Dantax har købt rettighederne til Albatross som oprindeligt blev lavet af Posselt. Det er dog kun udseendet de har beholdt. De originale Posselt Albatross skulle lyde fremragende.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

denne model spiller og rigtig godt, men i tænker på en albatross 3 den kostede ca. 16000 kr for ny. den store kostede/koster ca. 45000 kr for nye.

-mikkel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Jens Posselts originale Albatross - Dantax'en er blot en billig efterligning

skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 19 August 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Til Janils

har du hørt albatross 8 i DK, de er aldrig blvet testet eller solgt her hjemme !

Jeg har hørt Jens Posselts originale Albatross - Dantax'en er blot en billig efterligning ??????? det forstår jeg sku ikke man kan skrive når man ikke anden noget om dem !"

-mikkel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 19 August 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Dantax'ses er ikke en sk vær, iforhold til originalen.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 19 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok sørgeligt ud på den hjemmeside der. Der er ikke den store tråd igennem deres program af speakers. Man må da håbe, at de har musikalske kvaliteter, men det lyder det jo ikke til indtil videre...

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 19 August 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Tjaa, jeg tror end ikke halvdelen af dem der udtalt sig i denne tråd, har hørt de omtalte højtalere.. Albatross 8

De er ganske rigtig ikke deres vejl. nypris værd (ca. 46000 kr.) Men de kan da i hvertfald spille op med alt andet i 20000 kr. klassen.

Sammen med den rigtige forstærker kvitterer de med megen vellyd, synes jeg.

Jeg skal snart have købt noget nyt udstyr, og når det er spillet til, er alle som har lyst, da velkomne til at høre omtale højtalere hos mig.

Det er trodsalt Seas excel enheder og scanspeak diskanter der sidder. (De kan næsten ikke spille dårligt uanset hvad.)

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 August 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

High-end kan man vist ikke sige de er... har hørt dem spille de er Ok, men absolut ikke high-end. Da flere af mine kollegaer købe nogle sæt for ca. 3500,- da Dantax gik konkurs for ca. 7år siden.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 19 August 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hvis de virkeligt har fået et sæt Albatross 8 for 3500 kr. sættet. Har det været utroligt billigt.. Bare de fire diskanter der sidder i højtalerne, koster 4800 kr. Scanspeak D2904/980000.

Tror du ikke det måske har været modellen mindre? Albatross 3. De er nogenlunde lige store, men der er en verden til forskel mht. opbygning og enheder.

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 19 August 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig eller er der generel forvirring omkring Albatross 3 vs. Albatross 8 herinde? Så vidt jeg kan forstå er det 3'eren der er dårlig, men mange tror åbenbart at 8'eren og 3'eren er én og samme.

Severin
Jeg giver ikke meget for den dér historie - og noget andet er at du kan have hørt dem spille op mod en elendig forstærker.
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Sendt: 19 August 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Nøjh hvor det kører i denne tråd, jeg har et sæt umodificerede Dantax Albatross 3 stående som jeg spiller med min 845 triode rørforstærker på i ny og næ og det går ganske godt.

Der er jo ganske mange forskellige meninger til Dantax´erne i denne tråd og det er for såvidt ganske godt.

Blot bliver jeg forvirret når f.eks.Kjeldsen skriver :

Citat >> "Dantax har købt rettighederne til Albatross som oprindeligt blev lavet af Posselt. Det er dog kun udseendet de har beholdt. De originale Posselt Albatross skulle lyde fremragende. "<< Citat slut.

Jamen Kjeldsen dog , har du overhovedet lyttet til Posselt albatross kontra Dantax Albatross ? eller skal ovenstående citat fra dig tolkes således at du har hørt andre udtale sig !

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 20 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke spille klog her - for jeg er med garanti den person her på forummet der ved mindst om højttalere. Men er Dantax ejet af døve mennesker? Nej. Så køber de vel ikke rettighederne til en god højttaler, for at bevare dens design og skifte al indmaden ud med crap fra Kina. Det giver da overhovedet ingen mening?
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 20 August 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Dantax og Dantax er ikke helt det samme!

Dantax lever i dag af at opkøbe forrige års teknik og så sælge det på permanent tilbud i diverse varehuse! 11 ud af 10 komponenter er lavet i østen og kvali-vare; det er det SQ ikke!

Eksempelvis et 15" LCD til 2000kr; så er der godtenok kun et Scart og 10 siders TTV-hukommelse, men varehuset lover 0-pixelgaranti på "dette dansk producerede TV?"  

Om de har lavet et hit med disse Albatrosser; det er muligt, men ikke helt sikkert!

Men Dantax er ikke alene, jeg nævner da også Alba, Baze, Crown, Denver, Eltax, Fergoson, Hugoson, Hisense, Hyundai, (må man skrive LG her?), Medion, Mitsubishi og Prosonic!  

Bær over med mig!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker, købte Dantax rettighederne til konstruktionen/navnet, af Posselt. Den originale version skulle være ret vellykket. Men DANTAX-udgaven skulle til gengæld være rigtig ringe. Sikkert fordi man har benyttet billige enheder, og forsøgt at skære på produktionsprisen....
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 August 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Dantax Albatross - serien spiller utrolig. For å referere en Audiofil som var på besøk:".........de spiller som en drøm!" Den samme påstanden kommer også fra en bekjent der er "expert" på Elektrostater. Selv har jeg Albatross 2 som er "matchet" med en SVS-sub, og Doxa 70SE forsterker. En utrolig high-end lydpakke til fornuftig pris. PS! Hvis noen har Albatross 8 tilsalgs for kr. 3000,- ????Send meg mail.

moro med lyd --> kringlyd

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 August 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Tråden begynder at dreje i retning af at nedgøre Dantax som mærke. Det er dog en specifik model der her er tale om. Åbenbart ikke mange der kender modellen (inklusive mig selv).

Jeg har dog hørt billige Dantax, der bankede det meste andet i prisklassen. Dantax Monitor III er absolut et hit i prisklassen under 1000 kr. per styk, så det kan lade sig gøre at høre gode Dantax. Hvis Albatros 8 er så god som forlydende, så lad os glædes over, at Dantax også kan være seriøse 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes