Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 20:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Von Schweikert højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej i forum !

Er der nogen som har - eller har haft - Von Schweikert højttalere, og som vil fortælle lidt om deres erfaringer med dem ?

Vr-4 har jo nærmest legende status, men kan den måle sig med moderne højttalere ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft VR-1, deres mindste, en 2 vejs. Til prisen en fantastisk højttaler. Meget meget musikalsk. Super soundstage. Virkede letdrevne.

Har ikke hørt de større, men hvis de dyder som VR-1 har fortsætter i de større , så er det absolut et lyt værd.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Mener at Daniels herinde, har nydt godt af netop denne højttaler.  står i hvertfald på hans hjemmeside, som jeg dog ikke rigtigt kan få til at virke

http://www.lokaaudio.dk/

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har flere gange lyttet til VR4-SE, da jeg på et tidspunkt overvejede at købe dem. 

Mit indtryk af dem er, at de har en flot transparent mellemtone og diskant. De er forholdsvist neutrale i klangen. I hvert fald i mellemtone og diskant. Der hvor jeg synes de falder lidt igennem, er i bassen. Det er som om transmissionslinien får bassen til at være træg, når volumen drejes med uret. Jeg fornemmede et forsinket "sus".

Jeg selv valgte VA Mahler i stedet og det gjorde jeg bl.a. fordi jeg synes bassen i Mahler er meget hurtigere og det dybe jordskælv kommer ikke for sent. (til trods for sidemonterede basser kontra VR4-SE som har dem på fronten)...

I mellemtone og diskant er Mahler mere farvede og u-anstrengende i klangen (dæmpet mellemtoneområde) og ikke så transparente. Skal jeg være ærlig, er VR4-SE nok mere korrekte.

VR4-SE er en dejligt højttaler! Især til Jazz og klassisk vil jeg mene den har nogle styrker! Til hård rock, som jeg selv hører (Metallica, Ozzy osv.) er de måske knap så velegnede. Det er som nævnt i bassen jeg synes de falder igennem ved hård rock. Det er som om bassernes træghed giver en klangbalance der ikke helt matcher diskant og mellemtone. De har godt smæk i mellemtonen, så de kræver et godt setup for ikke at blive anstrengende. Men alt i alt en god ht!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres kommentarer  .

Den oprindelige VR4 kom vist omkring 1996. Er der nogen som kender den lidt mindre VR4jr, som vist blev introduceret 2006 ?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Ja den havde en af mine kammerater på et tidspunkt. Den er god, men ikke helt så god som SE i diskant og mellemtone. Bassen virker til gengæld mere homogen. Også en god ht!
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Finlytteren < den "SE" var jo også en lidt bedre udgave/special edition af den oprindelige VR4.

Der er et sæt VR4JR og et sæt 10 år ældre VR4 til salg, så spørgsmålet er hvilken der teoretisk er bedst. Begge sæt står i udlandet, så det er desværre ikke muligt at høre dem lige pt.

Andre der har Von Schweikert erfaringer ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes