Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W vs. Jbl Array (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
offb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 14 September 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen. Da tiden nu er inde til at jeg skal gå fra stereo til surround, vil jeg i første omgang høre hvad folk har og sige om disse to setups. Da jeg ikke selv har haft mulighed for at stifte bekendtskab med dem ville jeg høre om folk kunne beskrive lyden og give plusser/minusser osv.

I må også gerne komme med ideer til hvilke forstærkere i ville bruge. har selv kigget lidt på henholdsvis Sunfire - Acoustic reality - Classé og Mcintosh

Ved at B&W n800'erne er en del dyrer end array 1400'erne og derfor ville de skulle købes brugte for at jeg holder mig inden for budgettet.

Setup 1: front: B&W n800 - bag: B&W 803D - center: B&W HTM2D - sub: B&W DB1

Setup 2: front: Jbl Array 1400 - bag: Array 1000 - center: Array 880 - sub: array 1500

Til top Vis offb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af offb

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt netop det Array-setup du beskriver, med nogle McIntosh amps smidt på. Som processor blev Lexicon's topmodel
brugt. Det er uden tvivl det bedste surround jeg nogensinde har hørt! Dynamik, detaljer, dialog og alt stod klokkeklart. Selvom
Array1500 ikke går så dybt på papiret, levere den en "knytnæve" af dyb bas i Transformers.

Hørte det hos KT-radio i Kbh - kan være de stadig har dem stående i deres demo bio.

Men som du kan høre, ville jeg til hver en tid vælge Array-setupet fremfor B&W :)
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

M5890
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 September 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt B&W setupet på Classè. Det lyd nu også ret klart.
Til top Vis M5890's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M5890

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej Det kommer jo ant på så meget. hvilken musik du lytter til. osv.

Jeg har selv ARRAY og kan godt lide den dynamik samt speed i lyden. den er aldrig kedlig at lytte til. men måske heller ikke så korrekt som B&W. (når vi snakker stereo) Og ARRAY 1500 den kan som jonas siger levere den knytnæve. Vil ikke give ham ret i at den ikke går dybt. 25Hz ved +-3Db syntes jeg er dybt nok. Og center´en levere en så rent dialog selv ved rigtig høje lydtryk. Så til hjemmebiograf brug tror jeg ikke du finder noget ret meget bedre en ARRAY.

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/jbl_synthesis_1 400_array_bg_loudspeaker/

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

power skrev:

Hej Det kommer jo ant på så meget. hvilken musik du lytter til. osv.

Jeg har selv ARRAY og kan godt lide den dynamik samt speed i lyden. den er aldrig kedlig at lytte til. men måske heller
ikke så korrekt som B&W. (når vi snakker stereo) Og ARRAY 1500 den kan som jonas siger levere den knytnæve. Vil ikke
give ham ret i at den ikke går dybt. 25Hz ved +-3Db syntes jeg er dybt nok. Og center´en levere en så rent dialog selv ved
rigtig høje lydtryk. Så til hjemmebiograf brug tror jeg ikke du finder noget ret meget bedre en ARRAY.

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/jbl_synthesis_1 400_array_bg_loudspeaker/

Mht. 25hz +-3db, mener jeg bare, at mange SVS/Velodyne fans sikkert vil råbe op Men dens "real life" performance var
superb!

Men kan kun give dig ret i beskrivelsen af "speed" og dynamik - kompressionsdrivere kan bare noget normale enheder ikke
kan
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes