Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Har nogen set Sony HQ100 med ny software? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Sony er kommet med en ny software til HQ100.
Har nogen set HQ100 med den nye software?
Er Panasonic PD30 stadig det bedste køb?

Til top Vis Jens Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Peter

Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Iflg. test i Video Magazin klarer Sony HQ100 sig ret godt
http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_video_10171 .html

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Frank> Undskyld, mig men kan du ikke læse tysk???

Den "testbericht" står der følgende...

Testresultat: "God" (72 ud af 100 point), pris/kvalitet: "God" 2. plads

Facit: "Plus: skarpeste billede i sin klasse; klar og konstrast-stærk. Minus overskrivning af hvide billede elementer; let hakkende billede."

.. jeg må sige at det er flot at man giver et fjernsyn så høj karakter når det både hakker og hvide dele afslører hvor dårligt deres motion-detection er. I det mindste hakker det ikke konstant.

Samtidig er den så kaldte høje oplysning ikke mange penge værd når det ligner lego-klods.

Software-opdateringen til HQ100 går ud på at man slå det over på 100 Hz Digital plus. Det vil sige man betaler en masse penge for en godt billederør og kobler noget "Black Chili"-bras på så man kan på stå at man er helt med fremme i teknologi-racet. Da man så ikke kan få det til at virke nægter man at trække det tilbage og vælger i stedet at lege "kejserens nye klæder".

Der er dog en ting de skal have ros for: farverne er utrolig gode takket være en godt billedrør.

Jens Peter> Jeg vil fraråde dig at købe en HQ100, da det er et defekt fjernsyn.

Nogle vil sikkert være uenige med mig, men de ville sikkert også være parate til at købe en bil hvor bremserne ikke altid virker ordentligt. Dem som mener at alle teknologier har positive og negative ting burde se på andre producenters teknologi som f.eks. B&O, hvor de har afpudset deres versioner af "black chili"-teknologi. Det har Sony været for dovne til.

Til top Vis kbakba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbakba

Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

kbakba> Frank> Undskyld, mig men kan du ikke læse tysk???

Jo, det kan jeg godt. Det var nærmest 2. pladsen, jeg tænkte på. Men jeg synes også det ser mærkelig ud HQ100 får en 2. plads med testens minuspunkter.

Her er en test af Panasonic PD30: http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_heimkino_87 40.html

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Det sidste nye uofficielle fra SONY er at fejlene i FQ85 / HQ100 skyldes at de har underestimeret hvor kraftig en processor der skulle til for at behandle signalet (motion estimation osv.). Det er dermed ikke en fejl i fjernsynet (det er måske nærmere en mangel?!?!).

Det forklarer naturligvis hvorfor de ved software-opdateringen går tilbage til 100 Hz Digital Plus. Alternativet ville være at udskifte indmaden i alle FQ85 / HQ100 og det ville sikkert koste kanon mange penge.

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Opdatering:

Der kommer muligvis en software-update til FQ85 / HQ100 som giver en ny 100 Hz mode som er en blanding af 100 Hz Digital Plus og Black Chili.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 April 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

kbakba: Det lyder spændende, men hvor pålidelig er kilden du har disse oplysninger fra? Hvis det f.eks. er fra en ukendt bruger på et andet forum, ville jeg nok tage oplysningerne med et stort gran salt. Jeg er nemlig personligt træt af alle de forum brugere rundt omkring, der poster alt muligt l**t, bare for at få noget opmærksomhed

Men jeg håber da at det har noget på sig, så hold os indelig opdateret

PS: Kan du evt. ikke give os et link, til hvor du har oplysningerne fra?
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

pehnwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2004
Sendt: 24 April 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Der er åbenbart kommet en ny Black Chili i Sony KV-32XL90

http://www.mediacheckpoint.de/
Til top Vis pehnwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pehnwolf

Laust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Iflg. det nye Sony katalog er HQ100 det bedste tv der findes. Vil det sige, at Sony har løst problemet?
Jeg har ikke selv set HQ100 med den nye software.

Til top Vis Laust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laust

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

De har ikke "løst" problemet som sådan. De har bare slået de nye funktioner fra (black chili), således at tv'et kører videre med de gamle ("alm" 100 hz).  Om man så vil betale for dette er jo op til en selv
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Laust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
De har ikke "løst" problemet som sådan. De har bare slået de nye funktioner fra (black chili), således at tv'et kører videre med de gamle ("alm" 100 hz).  Om man så vil betale for dette er jo op til en selv

Det står der ikke noget om i det nye forår/sommer 2004 kataloget, som netop er udkommet.
Der står det har Advanced 100 Hz digital motion. Der står ikke noget om det gamle system. Der står også at KV-32FQ86 og KV-32XL90 har Advanced 100 hz digital motion.

Til top Vis Laust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laust

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Laust skrev:

jdg1 skrev:

Det står der ikke noget om i det nye forår/sommer 2004 kataloget, som netop er udkommet.
Der står det har Advanced 100 Hz digital motion. Der står ikke noget om det gamle system. Der står også at KV-32FQ86 og KV-32XL90 har Advanced 100 hz digital motion.

Advanced 100 hz er det gamle system.  Og hvor mange fabrikanter kender du, der indrømmer fejl og mangler i deres eget katalog, eller ikke kalder deres tv for verdens bedste?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes