Forfatter |
|
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erfaringer søges ang. dette sæt da jeg overvejer at købe et.
Det skal trække et sæt JBL. 4410S i en stue på 4 x 10 meter. Der spilles på den lange led. Stuen er ok dæmpet, der er trælofter og tæppe. Musikken er primært rock, pop fra 70érne og en hel del P4 radio.
Jeg holder af en varm og rytmisk gengivelse, som ikke giver "lyttetræthed".
På forhånd tak.
__________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere versioner af dette sæt
Hvis det er produceret i UK (altså et brugt sæt) i fin stand til en rimelig pris, så får du en solid lyd der har næsten uanede kræfter.
Ikke decideret varm, nærmest lidt livløs men varme kan tilføjes ved nøje valg af passende højtaler/signalkabler evt Linn.
Hvis det er de senere asien bygget kloner så ville jeg holde mig langt væk
|
Til top |
|
|
Lahnet Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et brugt sæt fra midten af 90érne.Sættet har det traditionelle sorte design, men hvordan ved jeg om det er "UK" versionen.
Henrik Lahnet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt fra 90'erne er UK og bygget til at holde, det er et godt sæt til formålet såfremt prisen er rimelig
|
Til top |
|
|
Lahnet Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for dine svar. Prisen lander nok imellem 2 og 3000 hvilken vel er rimeligt nok.....eller..?
Hvis der er andre som kender dette sæt vil jeg meget gerne høre om det.
Henrik Lahnet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velbekomme, prisen er rimelig, det er efterhånden 15 år gl og dette indebærer selvfølgelig en risiko i sig selv, jeg er især imponeret over effektdelen som bestemt ikke er nogen sinke. Den's brødre 8000Mono af samme vintage siges at være et samleremne i UK, priserne på ebay går ikke lavt.
Der er indbygget riaa i 8000C så hvis du er til pladespiller..
Skidtet har ikke remote men udover dette er det et bedre køb end 99% af dagens konsum udvalg af billigt plastikgrej.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også sådan et sæt. Og synes det spiller meget fint og behageligt. Og i mine øjne rimeligt neutralt.
Det kan sagtens anbefales. Hvis man altså kan leve med remoten (der som sagt ikke er der).
Er det iøvrigt normalt at svøbet på forforstærkeren er koksgråt (men fronten sort) mens effekttrinet er sort hele vejen rundt? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Lahnet Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Brian. Personlige erfaringer kan ikke overvurderes.
Henrik Lahnet
|
Til top |
|
|
8000 C Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 15 Juni 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Jeg har selv en 8000A og 2 stk. 8000P stående på hylden.
Nu er jeg absolut ikke velbevandret i hifigrej, da interessen har stået standby i mange år, men jeg glæder mig stadig over den lyd, og ikke mindst saft og kraft, der ligger gemt i de sorte kasser.
Jeg har heldigvis (?) genfundet interessen og tumler i øjeblikket med noget pladespillerhalløj, men i går lagde jeg Eric Claptons Me and Mr. Johnson på cd' en (8000CD) - i mine ører en ganske god indspilning, så der skal altså lidt volume på.
Det er netop i sådan en situation jeg fryder mig over kræfterne, kontrollen over musikken, samt den dynamik der bliver lagt for dagen.
Lyd er smag og behag og der er helt afgjort grej der lyder klart bedre, men jeg tør IKKE tage ud og lytte på nyt og tidssvarende grej - det har jeg simpelthen ikke penge til! Derfor "nøjes" jeg med mit 8000 setup.
Hvis du kan erhverve dig et lignende sæt til 2 - 3000 kr., så spring endelig på, i mine øjne får du meget for pengene.
Lad os høre hvad du bestemmer dig for. God fornøjelse! __________________ Mvh Morten - musik skal høres ved realistisk lydtryk!
Audiolab 8000A - 8000P x 2 - 8000CD - Audiovector M3 - helt klart tilspillet!
|
Til top |
|
|
1frank Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Jeg kan kun tilslutte mig skaren af "lowbudget fans".
Du får meget for små dollars, og kan jo gå videre derfra.
Jeg er gået længere tilbage, og bruger en z504 med min pre. det dur for mig.
Både med cd (nad m class) og vinyl (oracle alexendria).'
Muligvis ikke vildt. Men det dur for mig..
Frank
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
Der er flere versioner af dette sæt
Hvis det er produceret i UK (altså et brugt sæt) i fin stand til en rimelig pris, så får du en solid lyd der har næsten uanede kræfter.
Ikke decideret varm, nærmest lidt livløs men varme kan tilføjes ved nøje valg af passende højtaler/signalkabler evt Linn.
Hvis det er de senere asien bygget kloner så ville jeg holde mig langt væk |
|
|
Hvad er der galt med det "nye" Audiolab? Så vidt jeg ved er lyden stadig den samme, Kina eller ej. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender kun 4410 og 4410A. Vidste ikke at JBL havde en 4410"S"?
Jeg er lidt bange for at den Audiolab ikke helt er i stand til at drive de højttalere. Jeg taler om erfaring. Min far har selv et sæt 4410 stående i stuen, og de nyder godt af en kraftig forstærker.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Lahnet Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerne hedder naturligvis 4410A.....
Jeg har haft sættet til at spille i et par uger nu. Min konklusion er at det er et meget neutralt sæt. Det spiller med en god dybte og en meget detaljeret top. Jeg er ikke i tvil om at dette sæt er meget tæt på "rigtig" high-end især hvis de bliver parret med de rigtige højtalere.
Jeg beholder dog ikke sættet, sammen med mine højtalere, som har en studie-monitor lyd bliver det hele lidt for meget. Måske kræver højtalerne også lidt mere power for at yde deres bedste som AM-E også er inde på.
Lidt ærgerligt når nu man lige havde fået fat i et sæt, som ser ud som nyt med alle papirer.
Det sættes til salg hurtigst muligt for 3000,-, og så må jeg bare på den igen __________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
Højttalerne hedder naturligvis 4410A.....
Jeg har haft sættet til at spille i et par uger nu. Min konklusion er at det er et meget neutralt sæt. Det spiller med en god dybte og en meget detaljeret top. Jeg er ikke i tvil om at dette sæt er meget tæt på "rigtig" high-end især hvis de bliver parret med de rigtige højtalere.
Jeg beholder dog ikke sættet, sammen med mine højtalere, som har en studie-monitor lyd bliver det hele lidt for meget. Måske kræver højtalerne også lidt mere power for at yde deres bedste som AM-E også er inde på.
Lidt ærgerligt når nu man lige havde fået fat i et sæt, som ser ud som nyt med alle papirer.
Det sættes til salg hurtigst muligt for 3000,-, og så må jeg bare på den igen  |
|
|
Crown bliver ofte anbefalet sammen med JBL Studio Monitor-serien, men de anbefalede modeller er ikke altid nem at finde og de er heller ikke just stuevenlige med deres udseende. Har du kigget på andre forstærkere? Min far leder lige pt også efter en ny forstærker til sin 4410. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærligt: Kedelig og livløs lyd ... Køb noget andet grej...
Grej der stdig holder idag: Doxa 70 (har den selv), Nakamichi PA7, PA5 , Naim, Exposure eller nogle NAD.....og sikkert en del andet
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Ærligt: Kedelig og livløs lyd ... Køb noget andet grej...
Grej der stdig holder idag: Doxa 70 (har den selv), Nakamichi PA7, PA5 , Naim, Exposure eller nogle NAD.....og sikkert en del andet |
|
|
Hvilken Naim vil du parre en 4410'er med? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammel Naim NAP150 er en fin forstærker....
http://community.whathifi.com/forums/t/470068.aspx
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
En gammel Naim NAP150 er en fin forstærker....
http://community.whathifi.com/forums/t/470068.aspx
|
|
|
Jeg tror man skal op i minimum en NAP200. Selvom 4410 er relativ let at drive (ret linær impedans på 8ohm og 90dB følsomhed), så er der stadig en 10" bas som skal tæmmes. Jeg tror NAP150 er for lille, og kommer til at lyde indeklemt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps 4410a er nogle rigtige kedlige højtalere , meget hvide i toppen og perspektivet er ikke noget at råbe hurra for.De kan spille meget højt men kræver meget effekt da de har nogle barske fasedrej i bassen der hvor der er mest energi.
Har både haft 4410 og 4410a , jeg syntes 4410 var de bedste da man kunne regulere i diskant og mellemtone , men rigtig hi-fi er det ikke de spiller for farvet og ikke neutrale.
madmax
|
Til top |
|
|