Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 19:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dacmagic DIY projekt by Panos version 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 18 September 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Ja så er vi i gang igen J Denne gang er vi nok gået lidt amok. Da det eneste der bevist ikke skulle ændres i DacMagic’en var clock’en.

Der er så nu kommet nye opamps i af typen TI 827 (den samme som i Panos Lille DAC), dioder, intern stabilisering og afskærmning og PSU’en har fået endnu en tur med mods.

Jeg har kun haft den i stuen et par timer, men allerede nu synes jeg at jeg kan skrive noget om den lille DacMagic.

Der er nu kommet så VILDT meget styr på tingene (stilhed!) alle sted i musikken at nye detaljer og micro detaljer kommer frem.

Lyden fra DAC’en vil jeg beskrive som meget åben, stram, med en lys balance og med en meget naturlig udklingning. Man får en naturlig lyst til at skrue op for lyden :-)

Sangteksten i musikken (fra sangeren) er blevet klarere og nemmere at forstå og i kor får man en bedre fornemmelse af de enkelte stemmer f.eks. fra Chess’s mange kor opsætninger i f.eks "The American and Florence" / "Nobody's Side" og i ”One night in Bangkok” er bassen vild stram og jeg hører helt nye detaljer i bass ”gangen”.

Jeg vil måske skrive mere en anden gang når den er blevet spillet lidt mere til og DAC’en skal vel også testes af de lokale hi-fi venner ;-)

Lyd kvaliteten fra DacMagic’en er nu så god at jeg vil tro at den kan spille op mod andre DACs fra 5.000 til 15.000 kr. Men alle DACs lyder jo selvfølgelig forskelligt ;-)

Med den lækker og detaljere lyd jeg nu får fra DacMagic’en kan jeg godt slappe af i stykke tid og jeg vil begynde at kikke efter andre steder i mit anlæg, som kan og skal forbedres ;-)

Tak til Panos for et flot DIY projekt!

 

PS: DacMagic’en er nok ikke den bedste lille DAC at modde på, da den indeholder 6 opamps som alle skal skriftes og det kan blive dyrt i forhold til en DAC med kun en opamp ;-)

Billede fra DacMagic'en

 

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 18 September 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Det er så dejligt at se at du blev så glad. Jeg er selv imponeret hvor godt det blev..:)

__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hvad koster det at modif. en DacMagic ??
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

hvad koster det at pimpe en bil... det går meget meget an på hvor meget man vil lave ved det.

Rotelman har "næsten" (mangler clock) været hele vejen igennem.... så kan han skrive om hvad hans mods har kostet...:)



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Yes så må jeg jo lige komme med et svar :-) Og DacMagic'en er jo kun blevet bedre efter nogle måneders tilspilning!

Hvis jeg husker ret og man går direkte til version 2 af DIY'et, så er der vel brugt ca. 2500-3000 på materialer i PSU'en og DAC'en! Det er måske lidt meget for nogle folk at bruge på en lille DAC til 1500 kr., MEN det har været sjovt og resultatet er sgu imponerende! Som Panos selv siger så er version 2 rimelig ”tæt” på hans egen Benchmark som jo er blevet moddet til den store guld medalje

Jeg ikke hørt dacmagic op mod andre DAC end Panos's BM, men har hørt nogle andre DAC's i pris klassen mellem 5k til 10k og det har ikke givet mig lyst til at udskifte dacmagic'en 

Jeg er faktisk SÅ glad for min lille DIY dacmagic at jeg bare lytter til musik og nyder det.

Nu er der MANGE andre ting i anlægget der skal upgrades inden den lille DAC måske skal have en tur til i DIY maskinen igen

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Fedt

Det er lige præcis dette jeg også vil i gang med.

Kunne der være en chance for at man kunne lokke Panos til at udtale sig om oprindelsen af disse "dual sokler", som gør det
muligt at bruge single op amps til dual foot-prints ???

Samtidig ville jeg også meget gerne høre lidt mere om de ændringer der er lavet i forsyningsdelen
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 18 September 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Ja så er vi i gang igen
<SPAN style="FONT-FAMILY: Wingdings; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-
hansi-font-family: Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-ansi-: EN-US; mso-char-: symbol; mso-symbol-font-
family: Wingdings" lang=EN-US><SPAN style="mso-char-: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings">J</SPAN>
</SPAN><FONT face=Calibri> Denne gang er vi nok gået lidt amok. Da det eneste der bevist ikke skulle ændres i
DacMagic’en var clock’en.


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Der er så nu kommet nye opamps i af typen
TI 827 (den samme som i Panos Lille DAC), dioder, intern stabilisering og afskærmning og PSU’en har fået endnu en tur med
mods.


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Jeg har kun haft den i stuen et par timer, men
allerede nu synes jeg at jeg kan skrive noget om den lille DacMagic.


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Der er nu kommet så VILDT meget styr på
tingene (stilhed!) alle sted i musikken at nye detaljer og micro detaljer kommer frem.


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Lyden fra DAC’en vil jeg beskrive som meget
åben, stram, med en lys balance og med en meget naturlig udklingning. Man får en naturlig lyst til at skrue op for lyden :-)


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Sangteksten i musikken (fra sangeren) er
blevet klarere og nemmere at forstå og i kor får man en bedre fornemmelse af de enkelte stemmer f.eks. fra Chess’s
mange kor opsætninger i f.eks "The American and Florence" / "Nobody's Side" og i ”One night in Bangkok” er bassen vild
stram og jeg hører helt nye detaljer i bass ”gangen”.


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Jeg vil måske skrive mere en anden gang når
den er blevet spillet lidt mere til og DAC’en skal vel også testes af de lokale hi-fi venner ;-)


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Lyd kvaliteten fra DacMagic’en er nu så god at
jeg vil tro at den kan spille op mod andre DACs fra 5.000 til 15.000 kr. Men alle DACs lyder jo selvfølgelig forskelligt ;-)


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Med den lækker og detaljere lyd jeg nu får fra
DacMagic’en kan jeg godt slappe af i stykke tid og jeg vil begynde at kikke efter andre steder i mit anlæg, som kan og skal
forbedres ;-)


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Tak til Panos for et flot DIY projekt!


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p><FONT size=3 face=Calibri> </o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>PS: DacMagic’en er nok ikke den bedste lille
DAC at modde på, da den indeholder 6 opamps som alle skal skriftes og det kan blive dyrt i forhold til en DAC med kun en
opamp ;-)


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>Billede fra DacMagic'en


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT size=3 face=Calibri> 



Nu tror jeg, at jeg har fanget fordelen i at bruge single opamps med browndog convertere. Men hvad er det der er sat oven
på Wolfson dac chippen, og hvorfor sidder der 2 stk regualtorer oven i hinanden øverst til venstre i kassen???
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes