Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beolab 3 eller 8000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 September 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står og skal bruge to B&O højtalere til mit fjernsyn, men er i tvivl om jeg skal gå efter Beolab 3, eller Beolab 8000? Det er min plan på et senere tidspunkt at købe en Beolab 2 for mere bas, men indtil da skal det kunne spille selvstændigt.

Der er en del brugte Beolab 8000'er til salg, men har læst at de efterhånden er blevet opgraderet en del i forhold til de gamle udgaver, så bør man kun kigge efter de helt nye? Beolab 3, er vel stadigvæk som ved introduktion?

Da pengene ikke er ubegrænset, er brugtkøb en sandsynlig mulighed.

Hvilken af de to højtalere vil I anbefale? Jeg hører også en del musik igennem tv'et, så det skal det også kunne klare.

På forhånd tak, og venligst ingen anbefalinger på andre end de to højtalere :)

Til top Vis Jakobg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobg

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 September 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft begge højtalere og vil til hver en tid anbefale BL8000.

BL3 spiller godt, men lider af at være meget lille og mangler fylde iforhold til BL8000. Derudover så har de små linser en begrænsning der gør at de skal være plaseret i ørehøjde, ellers så mangler der så meget i lyden. Det giver et problem, da man for det meste sidder ned og derfor plasere dem derefter. Men lige så snart man rejser sig op, så mangler halvdelen af lydbillede

BL8000 spiller også godt, men har altså lige det mere fylde i lyden end de små BL3`ere og så ser de hammer flotte ud. Du kunne jo supplere med den lille nuy B&O sub som matcher alulooket på BL8000  Vælger du at købe BL8000 brugt så køb mkII. de har en bedre/ nyere forstærker i sig og det høres især i mellem bassen. Du kan sikkert få hvilket serie nr mkII er produceret fra af endten en B&O forhandler eller Peter Pan herinde fra.

Hvilket TV/ højtaler skal de spille sammen med?

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger brugt så kom MK2 modellen af BL8000 i 2003 og du kan se det via serienummeret

From January 2003, BeoLab 8000 was obtainable with new driver units giving extra bass at low levels. While not delivering as much as a BeoLab 2 (dedicated sub-woofer) the bass drivers with the newer BeoLab 8000 have a marked improvement over their predecessors. The upgrade involved new frequency equalization and improved ABL system. These improvements are mostly apparent at high volume levels. The changes are implemented form serial 16992475 onwards

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Hvis du kigger brugt så kom MK2 modellen af BL8000 i 2003 og du kan se det via serienummeret

From January 2003, BeoLab 8000 was obtainable with new driver units giving extra bass at low levels. While not delivering as much as a BeoLab 2 (dedicated sub-woofer) the bass drivers with the newer BeoLab 8000 have a marked improvement over their predecessors. The upgrade involved new frequency equalization and improved ABL system. These improvements are mostly apparent at high volume levels. The changes are implemented form serial 16992475 onwards

Selvom man har en BL2, så kan man faktisk godt høre forskel på BL8000 mkI og mkII i bassen.

MkII får altså lige det mere fylde i nedre mellemtone/ ovre bass, som klæder den højtaler meget

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre aldrig selv fået lyttet rigtig igennem til en MK2, men mine forældre har haft deres BL8000 siden 1994 og de spiller sku egentlig rigtigt godt de højtalere og så er de jo top lækre at se på. 

Jakobg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Mange tak for jeres svar, det gjorde mig bestemt klogere. Jeg tror helt klart jeg vil gå efter et sæt Beolab 8000 så, især fordi det nok ikke bliver inden for de næste par måneder jeg køber en Beolab 2, eller evt den nye Beolab 11.

Men nu ser jeg så lige ( kan godt være det er old news) at der er kommet en Beolab 8002? Det lyder jo som nogle fine forbedringer, men så er prisen jo også noget højere end et sæt brugte Mk2'er.

Mit tv er et Beovision 8 40", så pt bruger jeg kun den indbyggede højtaler som anlæg.

Til top Vis Jakobg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes