Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af defekt NAD effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franzixd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe en effektforstærker. Jeg har fundet en NAD 2150, som står som defekt. Sælgeren siger at relæet ikke
slår til mere. Han mener derfor at fejlen ligger i relæet eller strømforsyningen. Jeg har ikke selv den store viden omkring
reparation, så ville I mene at den er værd at købe også få nogen til at se på den?
Til top Vis franzixd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franzixd

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har repareret masser af forstærkere ( over 50 stk) og jeg ville ikke røre den der med en ildtang. En så billig forstærker der ikke virker er ingenting værd. Den er lige til skrotpladsen.

Hvis relæet ikke slår til mere, kan det ligeså godt være en masse andre ting der er galt. Fejlfinding tager min. ½ time, og er der gået udgangstransistorer, drivertransistorere eller andet, så skal der bruges penge på nye komponenter samt måske 3-4 arbejdstimer på at skifte dele, måle spændinger, justere tomgangsstrøm og samle igen....kan du høre kasseapparatet tikke hos dit lokale radioværksted?

Spild ikke dine penge - køb noget der virker. 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

franzixd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Jeg har repareret masser af forstærkere ( over 50 stk) og jeg ville ikke røre den der med en ildtang. En så
billig forstærker der ikke virker er ingenting værd. Den er lige til skrotpladsen.Hvis relæet ikke slår til mere, kan det ligeså godt
være en masse andre ting der er galt. Fejlfinding tager min. ½ time, og er der gået udgangstransistorer, drivertransistorere
eller andet, så skal der bruges penge på nye komponenter samt måske 3-4 arbejdstimer på at skifte dele, måle spændinger,
justere tomgangsstrøm og samle igen....kan du høre kasseapparatet tikke hos dit lokale radioværksted?

Spild ikke dine penge - køb noget der virker. 

Tak for rådet!

franzixd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg fortsætter lige med denne tråd.
Jeg overvejer som i kan forsåt at investere i en effektforstærker, men jeg er i tvivl om det kan betale sig for mig.
Mit setup:
receiver: H/K avr 430
front: Dynaudio Excite x32
center: Dynaudio Excite x22
bag: Jamo E300

Jeg har kig på Rotels RB- 985 effektforstærker som yder 5x100W. Den kan bi-wires så den yder 2x200W. Jeg havde nok tænkt
mig at sætte den til alle højttalere, men er denne optimal for mig og skal den trække alle højttalere eller bare mine fronter?

FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 September 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give NriK fuldstændig ret, den måde som NAD bygger deres forstærkere op gør at når een ting fejler, så er man heldig hvis det kun er een ting der brænder af. Desværre har jeg et par gange nu, set domino effekten - eller, NAD effekten hvor en lille ting (som f.eks. deres elskede sikkerheds ic) går i fløjten, og så pludselig brænder begge effektudgange af, og det gør de sådan at preampen i ampen også brænder af, tjuhej hvor det går (:

Henrik

Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted

franzixd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

FlexQ skrev:
Jeg vil give NriK fuldstændig ret, den måde som NAD bygger deres forstærkere op gør at når een ting fejler,
så er man heldig hvis det kun er een ting der brænder af. Desværre har jeg et par gange nu, set domino effekten - eller, NAD
effekten hvor en lille ting (som f.eks. deres elskede sikkerheds ic) går i fløjten, og så pludselig brænder begge effektudgange
af, og det gør de sådan at preampen i ampen også brænder af, tjuhej hvor det går (:Henrik

Okay. Jeg har nu allerede besluttet mig til ikke at købe den. Hvis du ser min sidste besked har jeg set på en ny effekt :)

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 September 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem en ven rigtig gode erfaringer med Rotel og Dynaudio, men jeg vil nok mene at du skal lade den være alene om dine front og så lade din reciver trække resten. I det tilfælde kommer du også til at få det optimale ud af effekten når du hører musik i stereo.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

franzixd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg er gået lidt væk fra den rotel igen, eftersom sælger ikke var villig til at gå ned i pris, så jeg har set på følgende
effektforstærkere:
Nad 2400 THX
LC audio zapzolute DIY 2x45W klasse A

Vil de kunne fungere for mig? Hvilken ville være at foretrække?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes