Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 12:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ariston Audio RD40 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Er helt på bar bund når det kommer til pladespillere, men er der nogen der kan fortælle om
en Ariston Audio RD40 er noget der duer til noget?
Den er monteret med Record Interface Mat, Acrylic Clamp, samt defekt Ortofon LMB 12
pick-up og defekt radial arm.
Ved ikke om det er dyrt og svært at skifte?
Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Den nævnte Ariston kan du sagtens bruge...isæt da nu er ny på vinylområdet. At pickup'en er defekt, er et mindre minus, da det er ret overkommeligt at anskaffe en ny. F.eks en ny Audio Technica AT-95E på eBay.
MEN...at ARMEN er defekt, vil jeg kalde bekymrende. (På hvilken måde er den defekt?).
En ny arm er en forholdsvis bekostelig affære.

Hvis dén Ariston er en pladespiller du påtænker at anskaffe skal den, under de givne omstændigheder, være meget billig...f.eks under 500 kroner...eller gratis!

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

heffehurtig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006
Sendt: 24 September 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Rd 40 er en ok pladespiller med en lidt slank lyd ikke helt ulig Rega. Det flydende ophæng skal du regne med, giver en masse (sjov!) tid med justering. Den originale arm er en meget let plasticfantasticagtig sag, som kan erstattes med en anden billig arm. Det er bare vigtigt, at en evt udskiftningsarm også er af den lette variant, da hele princippet med det flydende ophæng ellers kan blive kompomitteret...spillen kan ellers blive trukket skævt, da jeg ikke tror fjedersystemet helt kan akkomodere en tung arm uden at det skal spændes for hårdt.

EDIT: Og flot ser den ud. Tøndeformede pladespiller har et aristokratisk high-end look, som især damerne godt kan lide og som henleder tankerne på suaveness og dyrhed.

Til top Vis heffehurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heffehurtig

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 24 September 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det med armen er noget det skriver fordi de ikke kan finde ud af at indstille kontravægten. Når det kommer til hifi er Lauritz komplet inkompetente, de kender ikke forskel på fejl og justering.

det som bekymrer mig er at ophænget er skruet fuldstændig i bund, hvorfor det?

Men tag op og tjeck den ud med en som ved en lille smule om pladespillere, be om at få sat strøm til, er strømforsyningen med? Den er ikke synlig på nogle af billederne.

Armen er en Enigma arm, som er ganske udemærket, på niveau med de billige fra Project.

Pickupen kan du jo bare skifte nåleforparten så har du både en frisk og hvis du skifter til OM-40 så har du også en rigtig god pickup.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Nu findes Ariston RD40 i flere udgaver, men den som er hos Lauritz er typen med AC motor, så nej der mangler ikke en strømforsyning... . DC udgaven har to små knapper på forpladen til hastigheds regulering, så intet problem i dette.
Det mest mærkelige er at den har været solgt 3-4 gange indenfor de sidste par måneder. Dette betyder, at flere personer har valgt at levere den tilbage til Lauritz. Hvis du checker den ud bør du kontrollere om centerlejet er slået skævt - læs tallerkenen kører op/ned når du drejer den rundt med hånden. Skulle dette være tilfældet - er den sten død.

Plademåtten fra RIM er rigtig god i mine øre, og svær at finde efterhånden - dette er det mest positive ved denne auktion!

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 24 September 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Angående den Ariston RD40, kan jeg nævne at de versioner jeg har hørt har haft en tendens til, at køre en anus for hurtigt. Men måske har din udgave du vil have en pitch regulering.

Hilsen Allanowich. 

Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej folkens
Tusind tak for svar:) tror bare jeg finder noget andet når det er:) gider ik alt bøvlet der er
med hvis den fejler noget:)
Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 24 September 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej Kim supermand

Jeg kan ud fra dit valg af pladehøvl anbefale dig, at kigge på Thorens, Systemdek og Rega. Dem går du ikke galt i byen med. Ser du efter dem fra 80`erne og lidt ind i 90´erne fås de for ingen penge. God jagt.

Hilsen Allanowich. 

Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 September 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Jeg kan ud fra dit valg af pladehøvl anbefale dig, at kigge på Thorens, Systemdek og Rega. Dem går du ikke galt i byen med. Ser du efter dem fra 80`erne og lidt ind i 90´erne fås de for ingen penge. God jagt

Specielt Rega vil jeg sige, fordi det er en afspiller UDEN flydende ophæng. Et flydende ophæng skal som regel justeres engang imellem, og hvis det skal være så problemfrit som muligt plejer Rega at være noget af de bedre. Thorens har dog også lavet pladespillere uden flydende ophæng, og de er naturligvis også værd at kigge efter.

Pro-Ject er heller ikke dumt, også ligetil.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes