| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
i skulle prøve at skifte jeres sikringer ud fra de 10A til 13A ude i måleren, det giver et lille skub i bassen 
|
| Til top |
|
| |
HTC-HD2 Udelukket fra forum

Dobb.profil - Heltny!
Bruger siden: 23 September 2010 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej der !
i skulle prøve at skifte jeres sikringer ud fra de 10A til 13A ude i måleren, det giver et lille skub i bassen  <SPAN
style="COLOR: #999; FONT-SIZE: 11px"></SPAN> |
|
|
Så trækker din forstærker godt nok meget strøm
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HTC-HD2 skrev:
nhj4 skrev:
hej der !
i skulle prøve at skifte jeres sikringer ud fra de 10A til 13A ude i måleren, det giver et lille skub i bassen 
<SPAN style="COLOR: #999; FONT-SIZE: 11px"></SPAN> |
|
|
Så trækker din forstærker godt nok meget strøm  |
|
|
jeg ved enlig ikke hvor meget strøm den trækker, det er en Audio Note P3 300B SE, der står bag på 400 men det er der andre der siger her inde at det gør den ikke, jeg skal på et tids pungt låne sådan en fætter der kan måle det men når jeg måler hen over de første lytter måler jeg 410 om det så er det den trækker 410 diregte fra nette ved jeg ikke har aldrig gået så meget op i det
på min flad skær kunne jeg se at der kom en anelse mere kontrast for jeg måtte lige rette lidt på det 
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men også lidt ulovligt , hvis der gemmer sig gamle ledninger af den type hvor der er stof på kan det gå galt.Husk der render ledninger inde i væggen og i loftet og hvis de bliver overbelastet kan de blive meget varme , så ved man godt hvad der sker .Brug altid kun 10amp sikringer hvis der ikke står andet på dit elskab.
madmax
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil - Heltny!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
på min flad skær kunne jeg se at der kom en anelse mere kontrast for jeg måtte lige rette lidt på det
 |
|
|
Ej hold nu op
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
|
jeg ved enlig ikke hvor meget strøm den trækker, det er en Audio Note P3 300B SE, der står bag på 400 men det er der andre der siger her inde at det gør den ikke, jeg skal på et tids pungt låne sådan en fætter der kan måle det
|
|
|
Hvis der står 400 bagpå forstærkeren, må det være 400 Watt. Ved 230 Volt svarer det til ca 1,7 Amp. Der er altså langt op til de 10 Amp, men spørgsmålet er jo også hvor meget andet du har tilsluttet samme gruppe ? Det vil altså være en bedre løsning at flytte andre apparater over på en anden gruppe end at eksperimentere med for store sikringer.
Men bortset fra det, begrænser en sikring ikke strømmen når de 10 Amp overskrides, den afbryder.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
nhj4 skrev:
|
jeg ved enlig ikke hvor meget strøm den trækker, det er en Audio Note P3 300B SE, der står bag på 400 men det er der andre der siger her inde at det gør den ikke, jeg skal på et tids pungt låne sådan en fætter der kan måle det
|
|
|
Hvis der står 400 bagpå forstærkeren, må det være 400 Watt. Ved 230 Volt svarer det til ca 1,7 Amp. Der er altså langt op til de 10 Amp, men spørgsmålet er jo også hvor meget andet du har tilsluttet samme gruppe ? Det vil altså være en bedre løsning at flytte andre apparater over på en anden gruppe end at eksperimentere med for store sikringer.
Men bortset fra det, begrænser en sikring ikke strømmen når de 10 Amp overskrides, den afbryder.
|
|
|
på den gruge ude i tavlen er det halv delen af legliheden der er på der og der er både min pc´er og stereoanlæget på da der ikke er anet der bliver brugt til davlig, men jeg har fået truket et seberat kabel der ude fra til stereo anlæget, og der trækkes kun forstærker, cd og tuner, ubs jeg har også min klok radio på også så er det det helt jo noget l**t nu 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
|
Ja men også lidt ulovligt , hvis der gemmer sig gamle ledninger af den type hvor der er stof på kan det gå galt.Husk der render ledninger inde i væggen og i loftet og hvis de bliver overbelastet kan de blive meget varme , så ved man godt hvad der sker .Brug altid kun 10amp sikringer hvis der ikke står andet på dit elskab.
madmax
|
|
|
tag det bare roligt jeg har under søgt de forsklige kabler her i hytten og der er ikke nogle kabler med stof på, jeg gik diregte ned til en fagmand og forhørte mig om tengen og fik ok for det, og for nogle år til bage fik vi stort set nyekabler over det hele og ny måler så det hele er ok, jeg fik at vide at det var lovlig og bruge 13 amperes sikringer i dag
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det var også bare et godt råd , det kan hurtigt gå galt.
madmax
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
|
Ok det var også bare et godt råd , det kan hurtigt gå galt. jeg takker da også mange gange for din opmærksom hed over for det jeg piller ved det er jo derfor vi er her og kan hjælpe andre nørder 
madmax |
|
|
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil - Heltny!
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår godt du fik lukket din tidligere profil
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil - Heltny!
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mål DC modstanden på begge sikringer med et milliohmmeter.
Er resultatet det samme på begge er der ganske enkelt tale om placebo idet du ikke er i nærhenden af sikringens grænse.
|
| Til top |
|
| |
mogens_oestjyll Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HTC-HD2.
heltny...du må ikke være herinde.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mogens_oestjyll skrev:
|
HTC-HD2.
heltny...du må ikke være herinde. hvorfor må han ikke det ??? lad ham da more sig her vis han keder sig bag skærmen  |
|
|
|
| Til top |
|
| |