Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger
Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilsson skrev:
[QUOTE=PTHJ]
Snell AIIIi...som er den bedst lydende model, består altså også af en højre og en venstre højttaler
helt klart AIIIi og C4 er de bedste Snell har lavet
|
|
|
Ja, AIIIi er en god højttaler, men Snell A Reference er i mine øre de bedste Snell, hvis man vel at mærke har pladsen til dem.
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ja ja ja, det helt fint. Og så tilbage til det oprindelige med tråden her. |
|
|
Synes da i aller højeste grad at det er relavant oplysning til tråden. For den er da intet værd hvis den kun er baseret på din "tror" viden,, vel
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9876
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
allanowich skrev:
Ja ja ja, det helt fint. Og så tilbage til det oprindelige med tråden her. |
|
|
Synes da i aller højeste grad at det er relavant oplysning til tråden. For den er da intet værd hvis den kun er baseret på din "tror" viden,, vel
|
|
|
Du tager grundigt fejl. At jeg ikke synes, at tråden skal have dette om hvilken model man synes er bedst, skyldes jo, at folk nu en gang vælger den model de synes om og har mest plads til....særligt det sidste. Så der er ingen grund til at starte med det du og nilsson har gang i. Så stop med det, tak. Som man kan se i tråden, så kommer kommer der spørgsmål om div modeller, gamle som nye. Og det fint, for jeg svarer jo gerne på dem og kan jeg ikke lige svare, så er der jo nok en anden.
Har man nogle fine oplysninger man ikke har fået nys om endnu, f.eks om Peter Snell selv, er man yderst velkommen til, at lægge dem ind her i denne tråd. Men det du har gang i nu, skal jeg nok selv lægge op til hvis det bliver aktuelt. Så undlad venligt, at fortsætte i det du har gang i. Kom med noget bedre.
Den bedste A model er XA-Reference ifølge konstruktøren selv. Har ikke hørt eller set den live selv, så det kan jeg dog ikke udtale mig om. Men viser lige et billede af den. XA = Expanding Array
Som noget ekstra kan jeg dog nævne, at XA Reference nok ikke er mulig at købe. Der findes kun dette ene sæt i denne træsort. Konstruktøren synes, at det var lidt synd, de blot stod på fabrikken, så han tog dem med hjem.
"This is a prototype pair we made for CES out of same prewembarco Brasillian Rosewood, that our supplier found. There were some subtle changes between the prototype pair and the sunsequend production, so these couldn't be sold. I had to give them a home"
"David"
Her er så modellen der kom i handlen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke hvilken der er bedst.. men at AIIIi også består af en højre og venstre højttaler, jeg mente der er en relavant oplysning.
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger
Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej . Jeg har ikke i sinde , at bringe sindene i kog. Snell er og bliver en fantastisk højttaler. Ingen tvivl , den er bare retro, and it`s alive. . Har selv Snell jIII , og hold nu fast - made in USA .
mvh spacy __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger
Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1003
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu der er så mange Snell folk her inde. Er der så nogle der kan forklare hvordan E, E/II og E/III adskiller sig fra hinanden? Både teknisk, og med lyden?
Grunden er at jeg går og overvejer at lave et par reproduktioner. - Og har enhederne på hånden...
mvh. Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman_2 skrev:
Hej . Jeg har ikke i sinde , at bringe sindene i kog. Snell er og bliver en fantastisk højttaler. Ingen tvivl , den er bare retro, and it`s alive. . Har selv Snell jIII , og hold nu fast - made in USA .
mvh spacy |
|
|
Ja, de er lavet i the US og det har de da også hele tiden været uanset hvem, der har ejet Snell i gennem tiden. Helt i orden Spacy. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Nu var det ikke hvilken der er bedst.. men at AIIIi også består af en højre og venstre højttaler, jeg mente der er en relavant oplysning. |
|
|
Hvis det står bag på dem er det dog underligt, for det skulle da være være ligegyldigt om hvilken man bruger til højre som venstre side, da der jo ikke er nogen asymetri i deres opbygning. Dette er dog ikke min mening, at de så er dårligere af den grund. Type K, J og E er jo heller ikke opbygget som en højre og venstre del. Folk med en A3i kan dog lige bekræfte om der står left/right bag på den hvide label. Men det skulle være uden betydning på disse. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
PTHJ skrev:
Nu var det ikke hvilken der er bedst.. men at AIIIi også består af en højre og venstre højttaler, jeg mente der er en relavant oplysning.
|
|
|
Hvis det står bag på dem er det dog underligt, for det skulle da være være ligegyldigt om hvilken man bruger til højre som venstre side, da der jo ikke er nogen asymetri i deres opbygning. Dette er dog ikke min mening, at de så er dårligere af den grund. Type K, J og E er jo heller ikke opbygget som en højre og venstre del. Folk med en A3i kan dog lige bekræfte om der står left/right bag på den hvide label. Men det skulle være uden betydning på disse. |
|
|
Du er da for meget
Hvorfor skulle man skrive left og right, hvis det ingen betydning har ?
Og ja, jeg har et sæt AIIIi hvor det står bag på
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Når nu der er så mange Snell folk her inde. Er der så nogle der kan forklare hvordan E, E/II og E/III adskiller sig fra hinanden? Både teknisk, og med lyden?Grunden er at jeg går og overvejer at lave et par reproduktioner. - Og har enhederne på hånden...mvh. Tonni |
|
|
Type E og E/ll har de samme enheder og data. Dog har visse af E/ll bagdiskant og så har de jo også porten på bagsiden, ligesom E3 også har. Type E har den på forsiden og er noget mindre i diameter. E og E/ll er lidt mere dynamiske i mellemtonen, hvor E/lll er mere tilbagelænet her. Dette skyldes en lidt højere delefrekvens, så basenheden skal længere op end de skal på E og E/ll. E og E/ll har en Seas bas og en Tonegen/Foster diskant. E/lll har Vifa enheder, dog er bassen idendisk i udseende som de 2 første. E/ll og E/lll og deres bagdiskanter, er fra Vifa også, dog var de aller første bagdiskanter på E'erne de samme som på den originale type C, som var/er en Oaktron. E og E/ll deler ved 2300hz og E/lll deler ved 2700hz. Den originale E med den lille port foran var den mest præcise af dem, men også lidt tungere at drive. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
allanowich skrev:
PTHJ skrev:
|
|
|
Hvis det står bag på dem er det dog underligt, for det skulle da være være ligegyldigt om hvilken man bruger til højre som venstre side, da der jo ikke er nogen asymetri i deres opbygning. Dette er dog ikke min mening, at de så er dårligere af den grund. Type K, J og E er jo heller ikke opbygget som en højre og venstre del. Folk med en A3i kan dog lige bekræfte om der står left/right bag på den hvide label. Men det skulle være uden betydning på disse. |
|
|
Du er da for meget
Hvorfor skulle man skrive left og right, hvis det ingen betydning har ?
Og ja, jeg har et sæt AIIIi hvor det står bag på |
|
|
Det kan du da selv være. Det kunne da være man har gjort det for lirens skyld. For du kunne da bare have sagt, at du havde dem selv, istedet for det pjat dér. Forresten var jeg jo også behjælpelig i din anden tråd med dine A-reference du havde på dette tidspunkt, ang delefrekvens mellem sub og tårne. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Tonni skrev:
Når nu der er så mange Snell folk her inde. Er der så nogle der kan forklare hvordan E, E/II og E/III adskiller sig fra hinanden? Både teknisk, og med lyden?
Grunden er at jeg går og overvejer at lave et par reproduktioner. - Og har enhederne på hånden...
mvh. Tonni
|
|
|
Type E og E/ll har de samme enheder og data. Dog har visse af E/ll bagdiskant og så har de jo også porten på bagsiden. Type E har den på forsiden og er noget mindre i diameter. E og E/ll er lidt mere dynamiske i mellemtonen, hvor E/lll er mere tilbagelænet her. Dette skyldes en lidt højere delefrekvens, så basenheden skal længere op end de skal på E og E/ll. E og E/ll har en Seas bas og en Tonegen/Foster diskant. E/lll har Vifa enheder, dog er bassen idendisk i udseende som de 2 første. E/ll og E/lll og deres bagdiskanter, er fra Vifa også. E og E/ll deler ved 2300hz og E/lll deler ved 2700hz. |
|
|
Hej Allanowich! Du skulle vel ikke husere i det østjydske? Randers nærmere bestemt? Hvilken af dem skal jeg gå efter hvis følsomhed er en vigtig parameter? - Roder med rør, såvel 2A3, 300B, EL84 (SE & PP) samt EL34 PP. Så følsomheden er af en væsentlig parameter. Har i øvrigt Lowther PM6A i SuperACE som daglige "lydspredere"... __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem spørgsmålet om geografi...!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg rumsterer ovre på sjælland i KBH. Du kan roligt gå ud fra, at deres følsomhed på alle tre ligger på 90db og er alle fine til rør. Den lidt mere dynamiske klang i mellemtonen på E og E/ll vil måske klæde rør en lille anelse mere. Men E E2 og E3 er lige fine til rør med hensyn til følsomheden. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Glem spørgsmålet om geografi...! |
|
|
he he.... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for dit svar Allanowich! Så går jagten ind på diagrammer tegninger med mere...!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Mange tak for dit svar Allanowich!
Så går jagten ind på diagrammer tegninger med mere...!
|
|
|
Selv tak, og god arbejdslyst og jagt. *<:o)__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Allanowich!
Det skal nok blive sjovt!!!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 24 December 2012 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
|
Sendt: 27 December 2012 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle man nu vælge, at få nye basser i sine Snell A, Ai og A2 i stedet for, at få nye skum kanter på, kan de bestilles hos Hirezservice, som har skiftet navn, se side 18. De ser således ud. Billedet med fronten på bassen er mine og billedet med bagsiden er bassen til type C med skrå front, som benytter den samme basenhed dog har disse dobbelt magnet. Basserne til type A og C er ligesom i Snells tid de samme, dog med lidt ændrede data og egenskaber hvad C'erne angår. Det skal så lige siges, at der intet står om, hvilket fabrikat disse basser er fra og det er jo selvføgelig med vilje. De er specielt fremstillet til snellerne og derfor er de også lidt dyre. Jeg gav jo næsten 4000kr for mine to basser. Se side 18 og bestil dem her, eller andre enheder. Husk at opgive serie nr på begge højttalere.
Basserne til A3 og A3i kan ikke skiftes til nye, men skal recones hos Hirezservice, hvis nu uheldet er ude. Men nye skumophæng er ikke noget problem.
Skum ophæng til K, J og E'erne kan også købes hos www.audiofriends.nl Men sørg endelig for, at du får de rigtige dimensioner på vulsten. De ses desværre tit at for små. Desuden er der jo Audio Notes, som er helt perfekte. Så viser jeg også lige den originale Becker Bas. Her er den så med nye ophæng. Dette er dog ikke mine Becker basser, men fra en anden A, nemlig en Ai, som blev leveret til udstilling til ARC, som skulle låne dem. Læg mærke til, at der står "show" til venstre for enheden. Det er ejeren, som er eneste ejer af dem, da denne købte dem af P. Snell senere hen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|