| Forfatter |
|
DanielVN Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej samtlige
Jeg har i længere tid overvejet at skifte min gamle Sony forstærker ud med en ny, men lige så længe været i tvivl om
hvilken jeg skal købe.
Jeg har et sæt B&W 685 kompakthøjtalere (link http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=2301&sc=h f)
Umiddelbart har jeg kigget på en Harman Kardon HK 980, eller en NAD c326BEE.
Musikken der skal løbe igennem er meget blandet, så forstærkeren skal kunne spille alt fra klassisk til jazz til rock.
Er der nogen der kan anbefale den ene frem for den anden, eller komme med alternativer til disse to? :) prislejet hedder 3-
6.000
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så jeg meget imponeret over Cambridge i det prisleje. Du får utrolig meget lyd for pengene.
Har selv haft Harman/Kardon og har altid været imponeret af deres formåen, speciel deres surround er vellydende.
Der er mange muligheder... Prøv og lyt til lidt Cambridge, tror det spiller godt med dine B&W'er.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor højt spiller du?
er du åben for at købe lettere brugt?
hvad bruger du som signalkilde(r)?
|
| Til top |
|
| |
DanielVN Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet på Cambridge i hifi-klubben, og der var jeg egentlig mere til NAD, som var mit indtryk gav en mere fyldig og
varm lyd. :) men Cambridge har bestemt også været med i mine overvejelser.
Jeg spiller ikke voldsomt højt, men en gang imellem kan man jo ikke lad være at skrue op så det lige kan mærkes.
Jeg er åben for at købe lettere brugt, ja..
Signalkilde er primært iPhone eller computer, men når jeg får min forstærker køber jeg en matchende cd-afspiller også :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du primært bruger iPhone og computer, ville det være oplagt at købe en DAC i stedet for/sammen med en CDspiller!
Ved at tilslutt een DAC får du bedre lyd på både iPhone og pc. Og hvis du tilslutter en billig CDspiller med digital udgang, får du også bedre lyd på den!
CEC klasse A forstærker
Xindak XA6200
Cayin 252B
Hvis jeg lige skal smide et forslag til en DAC også, virker denne Whest som et godt tilbud!
|
| Til top |
|
| |
DanielVN Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren - tak for de gode forslag :) jeg foretrækker helst en rigtig forstærker frem for en DAC.
Desuden er jeg nok ikke helt entusiast nok til at købe en af de brugt modeller du foreslår, da jeg ikke kender mærkerne. På
trods af det sikkert er ganske udemærkede forstærkere.
Er der nogen der ved hvem der forhandler HK 980'eren? Jeg har endnu ikke fundet nogen der har en model stående man kan
lytte på..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielVN skrev:
finlytteren - tak for de gode forslag :) jeg foretrækker helst en rigtig forstærker frem for en DAC.
|
|
|
DAC'en er et alternativ til en cd-spiller og skal suppleres af en forstærker. En DAC konverterer den digitale lyd fra digitale medier som pc, iPhone, PS3 og cd-spillere. Den forbedrer altså den digitale lyd, inden signalet sendes analogt til forstærkeren.
CEC fortærkeren er en lækker lille sag! Hvis du kan høre den ved sælger i Odense, tror jeg ikke du bliver skuffet...
|
| Til top |
|
| |
DanielVN Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
DAC'en er et alternativ til en cd-spiller og skal suppleres af en forstærker.
|
|
|
tak for oplysningen :)
|
| Til top |
|
| |