| Forfatter |
|
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En super kompakt højttaler fuldt hemmelighedsstemplet i dk.
Læs dommen her og læg mærke til de målinger der fortæller at der er tale om en vaskeægte neutral højttaler:
sssshhhh
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var jo næsten klar over, hvilket mærke der gemte sig i linket... 
Frekvenskurven ser ok ud. Den ligger jo indenfor 3-4 dB...
Men impedansforløbet... Hvad skete der lige dér??? Det ligner næsten rutchebanen i Heide Park... 
Om neutralitet kan erklæres ud fra målinger, kan man stille spørgsmålstegn ved. En neutral gengivelse kræver at enhederne har en realistisk klang og ikke kun at de måler forholdsvist lineært... i min bog...
De ser ellers fine ud, audiogon! Men det bør de vel også til 2.400 € for et sæt små standere?!?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaaaaaaaaaaaarrrrrhhhh... Der måler den lille Canton vist bedre... (hvis man ser bort fra basområdet).
Men det er godt at få alle de hemmeligheder frem her i tråden. De skal sgu ikke prøve at gemme sig...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil blot vise, at vi jo alle har vores "hemmelige" mærker vi godt vil have frem i lyset.
Jeg nævner f.eks. MiniDSP så ofte jeg kan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, hvis man kender deres system "Bestenliste" ligger B&W et stykke under Canton med 88% mod Cantons 90% og de er
også
200 Euro dyrere måler dårligere (ca 8 db op og nedture) og klarer meget mindre lydtryk slank og tynd i bassen...Desuden
skriver de direkte at B&W's lyder analytisk og hvem gider høre på det???
Cantons model= stresfri musiknydelse
Og hvilken moderne forstærker kan ikke klare denne impedans?? Har prøvet dem på en 40 watts rørforstærker og der var
damp på....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg vil blot vise, at vi jo alle har vores "hemmelige" mærker vi godt vil have frem i lyset.
|
|
|
Jamen så vil jeg da lige skynde mig at nævne "mit" "hemmelige" "mærke"... 
Scan Speak Illuminator-enheder. Hvis man får et vildt impedansforløb med illuminator, som i de 2 ovenstående ht, har man HELT sikkert gjort noget forkert...
Jeg har bl.a. hørt Acoustic Force's nye 3vejs model Viking, hvor illuminatorne skaber en frekvenskurve, der ligger og svinger omkring ½ dB!!! Og impedansforløbet er jævnt helt ned til bassernes Fs...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er der så mulighed for at forhandle sig til en bedre pris end den vejledende udsalgspris, så den dermed bliver intet mindre
bliver uslåelig i lyd pr. krone.
http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Canton/Lautspreche r/Canton-Reference-92
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
Scan Speak Illuminator-enheder. Hvis man får et vildt impedansforløb med illuminator, som i de 2 ovenstående ht,
har man HELT sikkert gjort noget forkert...
Jeg har bl.a. hørt Acoustic Force's nye 3vejs model Viking, hvor illuminatorne skaber en frekvenskurve, der ligger og
svinger omkring ½ dB!!! Og impedansforløbet er jævnt helt ned til bassernes Fs... |
|
|
Nu kan jeg regne mig frem til at et par diskanter og basmellemtoner koster ca 10 k. Dertil kommer så kabinet og filter og
noget held for at det ikke skal ligne et par fuglekasser. Eller købe den Force du hentyder til, så bliver prisen nok noget
højere end 15 kilo som du kan købe de Cantons til. Og finishen er et helt kapitel for sig selv på Cantons højttalere........
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
*suk*...
Hvem kigger på målinger, og bedømmer efter en objektiv standard?
Du mener altså at fordi stereo.de giver 805s en lavere karaktér end din "hemmelige" højttaler, så er den pr. definition også
dårligere?
Folk har heldigvis forskellig smag. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sakset fra inlæg…
”vaskeægte neutral højttaler”
”lyder analytisk” og hvem gider høre på det ???
Er det ikke, same-same-but-different udtryk for det et samme..? __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><SPAN style="LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY:
'Verdana','sans-serif'; FONT-SIZE: 9pt">Sakset fra inlæg…<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-
com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN style="LINE-HEIGHT:
115%; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt">”vaskeægte neutral
højttaler”<o:p></o:p></SPAN>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN style="LINE-HEIGHT:
115%; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt">”lyder analytisk” og hvem gider høre på det
???<o:p></o:p></SPAN>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><SPAN style="LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif';
COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt"><o:p> </o:p></SPAN>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><SPAN style="LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif';
COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt">Er det ikke, <SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>same-same-but-different udtryk
for det et samme..?</SPAN><SPAN style="LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; FONT-SIZE:
9pt"><o:p></o:p></SPAN> |
|
|
En neutral højttaler er ikke nødvendigvis analytisk.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
quote:En neutral højttaler er ikke nødvendigvis analytisk.quote.
Præcis, men det er der absolut nogen der ikke kan eller vil fatte.
Analytisk B&W kræver eller andre analytiske højttalere behøver så godt som perfekte indspilninger for at lyde godt.
Det som man normalt hører som er god musik ligger ikke inde i den kategori. Dvs. med et par B&W som dem her beskrevet,
kræver en lang række foranstaltninger at lyde godt til det "normale musik".
Mørkklingende forstærker og evt. kabler, og større krav til lytterum, læs bedre dæmpning, også er man stadig ikke i mål......
Dem som ikke fatter at det er meget lettere at få et meget godt resuktat med neutralt klingende højttalere, har da godt nok
meget at lære endnu som CPH-R selv skriver at han ikke forstår noget af........
Jeg har været vidt omkring og lært en masse om rumakustik og indflydensen på lyden, især med samarbejdet med
FASTAUDIO.
Som nogle bare fløjter: bare lidt Rockwool på væggen
Det er som at skide lidt i bukserne.
Ja rummene påvirker lyden, ja rigtigt. Når du så putter dine uliniære højttalere derind i, går det jo tit helt galt...........
Ja, jeg prøvede jo at få de "uvidende" til at fatte det, men der er mange derude endnu der ikke har fattet en meter.
VI TAGER BARE EN DIGITAL RUMKORREKTION............... NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ..............
Den fjerner ikke dit efterklang, den fjerner ikke at det er ubehageligt at være i et udæmpet rum med børn hujende rundt...
Det gør en optimal dæmpning af dit rum......
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de Canton højttalere vist ikke hemmelige mere  Har du hørt de B&W 805 S..? De spiller slet slet ikke analytisk. De kan sagtens spille musik, selvom indspilningen ikke er topklasse !
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
quote:En neutral højttaler er ikke nødvendigvis analytisk.quote.
Præcis, men det er der absolut nogen der ikke kan eller vil fatte.
Analytisk B&W kræver eller andre analytiske højttalere behøver så godt som perfekte indspilninger for at lyde godt.
Det som man normalt hører som er god musik ligger ikke inde i den kategori. Dvs. med et par B&W som dem her beskrevet,
kræver en lang række foranstaltninger at lyde godt til det "normale musik".
Mørkklingende forstærker og evt. kabler, og større krav til lytterum, læs bedre dæmpning, også er man stadig ikke i mål......
Dem som ikke fatter at det er meget lettere at få et meget godt resuktat med neutralt klingende højttalere, har da godt nok
meget at lære endnu som CPH-R selv skriver at han ikke forstår noget af........
Jeg har været vidt omkring og lært en masse om rumakustik og indflydensen på lyden, især med samarbejdet med
FASTAUDIO.
Som nogle bare fløjter: bare lidt Rockwool på væggen
Det er som at skide lidt i bukserne.
Ja rummene påvirker lyden, ja rigtigt. Når du så putter dine uliniære højttalere derind i, går det jo tit helt galt...........
Ja, jeg prøvede jo at få de "uvidende" til at fatte det, men der er mange derude endnu der ikke har fattet en meter.
VI TAGER BARE EN DIGITAL RUMKORREKTION............... NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ..............
Den fjerner ikke dit efterklang, den fjerner ikke at det er ubehageligt at være i et udæmpet rum med børn hujende rundt...
Det gør en optimal dæmpning af dit rum......  |
|
|
Gå lige lidt mere op i det. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.
Fjolser køber anlæg til et par hundrede tusind, og rummet er totalt håbløst at spille musik i, fordi det skal være pæææænnnn.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2CHANNEL4EVER Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Tja.
Fjolser køber anlæg til et par hundrede tusind, og rummet er totalt håbløst at spille musik i, fordi det skal være pæææænnnn.
 |
|
|
Tidligere branchemedlem...... Nu fleksjobber :-(
mon ikke at dit indlæg er en af åsag til dette 
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Scan Speak Illuminator-enheder. Hvis man får et vildt impedansforløb med illuminator, som i de 2 ovenstående ht, har man HELT sikkert gjort noget forkert...
Jeg har bl.a. hørt Acoustic Force's nye 3vejs model Viking, hvor illuminatorne skaber en frekvenskurve, der ligger og svinger omkring ½ dB!!! Og impedansforløbet er jævnt helt ned til bassernes Fs...
|
|
|
Nu er der altså ikke noget galt med de højttaleres impedansforløb, så længe man bruger transistorgrej. Værre er det at kurven er trykt med fed blyantstreg a la Monacors målinger.
Mvh.
Kris
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2CHANNEL4EVER skrev:
audiogon skrev:
Tja.
 |
|
|
Tidligere branchemedlem...... Nu fleksjobber :-(
mon ikke at dit indlæg er en af åsag til dette  |
|
|
Æh...nu stod det jo i hans signatur allerede da han skrev indlægget, så jeg tvivler på at indlægget kan være årsag... __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |