Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilen Receiver? Hjælp til komplet setup! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.
Sagen er den, at jeg er igang med at opgradere biografen, og har brug for vejledning!
Mit nuværende setup består af en Thule AV100 receiver og et par Martin Logan Purity som får signal fra Computer + Ps3.
Jeg regner med at sælge min av100 og få noget der kan processere de nye lydformater samt klare HDMi upscalering.
Så jeg skal have "alt" undtagen nye front højtalere, da jeg er meget glad for mine ML purity!
Jeg går også en del op i stereo, og lige nu bliver det kørt igennem en DacMagic, som evt. kan forblive i setupet.

Jeg har forsøgt at sammensætte et komplet setup for ca. 40.000 kr. ud fra princippet at det skal være så godt som muligt,
uden at det går over og bliver liebhaveri. Men den gyldne grænse, for hvornår man får mest for pengene i forhold til det
produkt man får.

Jeg er kommet frem til følgende:
Projektor: JVC HD350
Lærred: Quality screen Frame Vision Light VL-D200-W med Veltex ramme
Av Receiver: Marantz 6005 (Anchor bay 2015 billed chip)
Center højtaler: Martin Logan Motion 8
Bag højtaler: Martin Logan Motion 2
Afspiller: Dune HD Max/eller Smart D1
+kabler + projektorophæng

Jeg ligger ret fast på projektorvalg, det er mest resten der "hænger".
Receiver:
Jeg vil gerne have en receiver der er "lige så god" som en dvdo edge til at behandle billedkilder, og jeg kan forstå at den
bruger Anchor Bay 2010 chippen, og Marantz 6005 bruger Anchor Bay 2015, så der kan man vel ikke gå helt galt i byen.
Jeg ved godt at det er forskelligt hvad de forskellige fabrikanter af receiver vælger at integrere fra chippen, men hvem der
tilbyder hvilke funktioner og om de er vigtige - det ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om "HQV" chippen man ser i pioneer,
onkyo osv. er lige så god?

Men hvad er alternativet til denne Marantz? Er der noget der klarer opgaven bedre? Jeg behøver ikke HDMI 1.4, da
projektoren kun har 1.3, så det kunne være man skulle kigge på sidste års modeller?

Højtalere: Er der nogen der har hørt disse ML motion 2/8, det er jo en dejlig lille højtaler (med bånddiskant), som jeg
formoder spiller rigtig flot sammen med mine nuværende. Men er der andre mærker "man ved" spiller med samme åbenhed
som kendetegner Martin Logan? Jeg går ikke helt så meget op i surround lyd som stereo, men det skal da nogenlunde kunne
følge med resten. Her koster centeren 3500,- og et baghøjtaler sæt koster også 3500,-.

Ellers hører jeg meget gerne almene råd og vejledning ift. mit kommende setup. Jeg vil også meget gerne høre om
alternativer hvor jeg kan spare lidt penge og måske kun gå en smule ned i kvalitet.
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes