Hello Folks
Er brændt lidt lun på denne Ht. B&W DM683 , syntes at den har utrolig behagelig mellemtone og
diskant , så jeg tænkte at købe dem
Men blev frarådet det af , sælgeren da jeg kun havde denne forstærker , NAD C326BEE
han sagde at den ikke , var stærk nok , til at drive denne ht. fra B&W , grundet højtalerens
grimme impedanz kurve , jeg skulle hellere købe den nye Dennon 1510AE forstærker , hvis
jeg ville have , disse der B&W DM683 højtalere , kun Dennon én ville kunne magte opgaven.
Jeg forlod butikken , og sidder nu tilbage med et stort spørgsmål
er det ikke nettop NAD`s force at kunne levere ampere , ved grimme impedanzer 2 ohm ?
læste fornylig en test over denne Dennon 1510AE forstærker som sælgeren i HIFI kluben vil
have mig til at købe, i testen roses den for klang osv.
Men vanskelige højtalere er ikke den´s livret og fra rådes direkte , og nu er spørgsmålet så
hvorfor vil sælgeren have mig til at købe Dennon 1510AE istedet for at lade mig beholde min
Nad C326BEE , den har jo ry for at , kunne levere ved de lave impedanzer som trækker
ampere .
Det skal så siges at jeg næsten aldrig spiller højere end til kl. 11:00 på min forstærker , som pt.
driver nogle Dynaudio ht. med en følsomhed 1w 85 Db. 4 og ohm eller mindre og det går
fint.
Jeg kan ikke se hvorfor at min NAD C326BEE ikke skulle kunne spille disse B&W DM 683 op.
Så stort spørgsmålstegn fra mig.
MVH. CAPS