| Forfatter |
|
blaster Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan den fåes i DK ?? hvis ja, hvor??
Er det rigtig forstået at det er den billigste af Panasonic's 16:9 projektorer??
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgiganten har den til 7000.- på deres hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig..Trods dens "alder" så er det en god projektor til pengene. Var det ikke for dens "ringe" sortgengivelse, så havde jeg også beholdt min
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet, sparer lidt op til en AE500 eller Z2 eller hvad der nu måtte være om et ½-1 års tid .  Så jeg må "nøjes" med mit 32" Sony wega imens...Det går nok lige.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det går ok som kolonihavehus TV. AE500 og Z2 kan sikkert erhverves til fordelagtig pris om 1 års tid - specielt hvis man søger udenlands for at købe. Følger Z2 prisudviklingen som dens lillebror Z1 er gået igennen koster den foråret 2005 8K.  __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige min tanke. Regner med 10k til jul. så det kan være det bliver en julegave til mig selv.
|
| Til top |
|
| |
blaster Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige den ikke er værd at ofre penge på??
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og nej. Til prisen er der intet der slår den (med mindre man køber brugt), men den har trods alt sine begrænsninger. Og det er specielt på kontrasten det ses. Farver er rigtigt gode og jeg synes ikke pixelstrukturen er slem, hvis bare man holder sig under 75". Så er man ikke kritisk mht. f.eks detaljer i sorte/mørkegrå passager i en film ,så er det et godt køb.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
blaster-> Uden at have læst andet end reviews og brugererfaringer med denne projektor tror jeg at det er den projektor som man bliver gladest for i længden hvad angår prisudvikling.
Det er ikke særlig fedt at give 15K for noget som man kan købe igen for 10K til jul. Det er en de primære årsager til at jeg købt den lowbudget projektor som jeg har. Det er ofte dyrt at være med på moden - ligesom alt andet elektronik særligt computere.
Jeg synes du skal tage hen og se den Live og lad dine øjne afgøre om det er noget som du synes er pengene værd - og det kan jeg næsten garantere dig for at du vil synes. Med 3 års tillægsgaranti hos elgiganten kan den også substituere dit nuværende fjernsyn da pæren er dækket af garantien. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
blaster Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ligger det med pixel fejl på LCD projektorer? ikke bare denne, men generalt?? De er jo kedelige da de vel også bliver forstørret op til f.eks. en "stor" sort klods ??
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pixel fejl er ikke usædvanligt og de fleste producenter (så vidt jeg husker) har en grænse på 3 pixels inden for garanti perioden. Det kan nu være svært at spotte en død pixel da den ikke har farven sort i projektorsammenhæng. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har selv en AE200, som er en AE100 med en smule mere kontrast, og en anelse mindre støjsvag. Jeg kan garantere at den giver et super billede med den rette dvdafspiller, bla har en ny bruger herinde ( CRiM ) været på besøg hos mig, sammen med en kammerat for at se den, og jeg tror nok at de var lidt imponeret af kvalliteten, men det kan være han læser dette, og selv vil svare på det. Jeg har selv en pixelfejl på min, men man skal helt hen foran lærredet for at se den, da den er mikroskopisk lille, så til almindelig brug ser man den overhovdet ikke, jeg kunne få min projektor byttet, men valgte at lade være, da jeg syntes at det ikke var besværet værd. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
blaster Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Hej. Jeg har selv en AE200, som er en AE100 med en smule mere kontrast, og en anelse mindre støjsvag. Jeg kan garantere at den giver et super billede med den rette dvdafspiller, bla har en ny bruger herinde ( CRiM ) været på besøg hos mig, sammen med en kammerat for at se den, og jeg tror nok at de var lidt imponeret af kvalliteten, men det kan være han læser dette, og selv vil svare på det. Jeg har selv en pixelfejl på min, men man skal helt hen foran lærredet for at se den, da den er mikroskopisk lille, så til almindeli brug ser man den overhovdet ikke, jeg kunne få min projektor byttet, men valgte at lade være, da jeg syntes at det ikke var besværet værd. Mvh Ib |
|
|
Okay, jeg troede egentlig at pixel fejlen blev forsørret op også, så den blev væsentlig større på lærredet.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Selvføgelig bliver den også forstørret op, alt efter lærredstørrelse, mit er i øverigt 84", men selv efter den forstørrelse er den næsten usynelig, men skal som sagt hen i en afstand af en meter for at få øje på den, så jeg bemærker den ikke til daglig. Jeg har haft andre projektors med pixelfejl ( ældre modeller ), og der var de meget mere synelige. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
blaster Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Isman-> har du haft problemer med din?? jeg så nogle user reviews, at flere har fået den byttet og andre skræmmende ting.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Både ja og nej, jeg havde den inde til rensning, da den havde fået et generende støvkorn der var meget synelig, og man må ikke selv åbne den uden at miste garantien. Da jeg skulle havde den tilbage fik jeg at vide at de ( Panasonic.dk ) havde opdaget en fejl i bunden af matrixerne, det var noget med nogle uklare punkter, der var opstået som en fejl under fremstillingen, enden på det hele blev at de gav mig en ny, og det for en fejl jeg ikke selv havde bemærket, og som derfor ikke havde iretteret mig. Selv i dag står jeg lidt uforstående over hvad der skulle være galt, men er selvføgelig glad for den fine service jeg fik af TC og Panasonic.dk. Jeg er meget tilfreds med billedkvalliteten, men skifter snart ud til noget nyere, jeg venter kun på en ny model der både er støvtæt og helt lydløs. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |