| Forfatter |
|
nikwax Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad kan i bedst anbefale af disse valgmuligheder til surround
1. Denon 1804
2. H/K avr 4500
mvh Nikwax
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til surround vil jeg nok anbefale Denon. H/K'en har en rigtig god stereo del, og er skam også rigtig god til surround, men jeg vil tro at Denon er en lille tand bedre i surround.
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst til surround, men jeg har selv en 1804 og det er en forstærker der spiller detaljeret og er rimelig lys. Så vidt jeg ved er H/K mere mørk i klangen.
Mht. surround sound, så har jeg intet at klage over, ikke engang nu hvor jeg bruger et par superbillige pioneer sattelitter til center og rear :)
Hvis du bestemmer dig for Denon, så må du gerne smide en priv besked til mig, hvis du vil købe en brugt. Så kan vi snakke om prisen. Jeg vil nemlig gerne have en forstærker der er lidt mørkere i klangen, det har jeg på fornemmelsen passer mine B&W 601S3 bedre :) __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nikwax.
S.R.S er inde på noget. Hvad har du selv af højttalere?? Det er ikke helt uvæsentligt når man skal vælge reciever. Feks. har B&W alu.diskant og kan derfor virke hårde i lyden hvis de bliver kombineret med noget grej som spiller til den lyse side. Det er der nogen der kan lide, mens andre ikke kan. Jeg er ikke i tvivl om at denonen er bedst til surround. Og at h/K måske har et lille forspring i stereo. Men som sagt så mange gange før. Tag ud i en butik og lyt dig frem. Lån evt noget med hjem. Det er også lettere at give gode råd hvis du fortæller lidt om hvad det skal parres med. (du kan evt. udfylde din profil)
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dig frem....jeg har indtil min gode gamle Denon forstærker brændte af været Denon mand, men har nu skiftet lejr til H/K. Trafik i modsat retning er vel ligeså hyppig, men jeg valgte at fokusere mere på stereo gengivelsen end på surround. Ikke at AVR 8500 er dårlig til surround  , men jeg tror en tilsvarende Denon nok er et knivspids bedre i denne disciplin  . Men som sagt...ud og høre hvad de begge 2 kan - men husk også at teste dem i stereo
|
| Til top |
|
| |
nikwax Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg starter på bar bund, har ikke nogle højtalere eller noget som helst andet. Jeg har dog lidt kig på audiovector.
Men nu er der planlagt lyttesession imorgen om alt går vel, tak for rådene...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag nu endelig ud og hør på en masse højttalere inden du bestemmer dig  . De udgør cirka 50% af lyden/klangen på dit anlæg så det er ikke helt uvæsentligt hvad du vælger her. Audiovector lyder som et godt bud på en god HT'er, men igen prøv dig frem. Hvilke andre mærker har du hørt på eller vil høre på ? Og hvilken slags musik lytter du mest til ?
|
| Til top |
|
| |
nikwax Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af andre højtalere der er med inde i overvejelserne er Dali (blå serie eller evidence), længere er jeg ikke nået på den front. Jeg lytter nok mest til pop, rock og lidt klassisk.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nikwax> som andre siger: ud og lyt med dine egne ører til HT'ere - det er jo smag og behag.
Men jeg vil da lige tilføje, at jeg selv har en Denon/Dali kombination og finder Denon perfekt til surround. Denon hælder en smule til det lyse, mens Dali (både Blå og Evidence) er mere runde i lyden (mest blå serie) - jeg synes selv denne kombination er fortrinlig. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vælger audiovector, kør med H/K, til dali ville jeg nok vælge denon..
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at give et sæt Dynaudio'er et lyt hvis du er til Dali, de er efter min mening bedre end Dali indtil vi kommer op i Dali Helicon serien  .
|
| Til top |
|
| |