Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Først vil jeg sige at jeg er ny i dette forum og dette spørgsmål har sikkert været 1000 gange. Tilgiv mig derfor... Hvis jeg smutter ned og køber nye højttalere til mit anlæg kan jeg sagtens høre forskel, men jeg aner ikke hvad de forskellige tal og egenskaber betyder overhovedet! Jeg gik fx ind og slog den første og bedste surround-reciever op her på hifi4all.dk. Så bør man, når man er almen-klog i lyd, gå ind i specifikationer. Se fx http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1611_surround-receiver_sort.htm Årh... jeg fatter ikke en meter. Er der enten en hjemmeside eller en anden der har lyst til at svare på dette indlæg så jeg ved hvad det betyder at udgangseffekten er på 8 ohm (er det godt eller skidt?) 5*75 watt (hvorfor er det meget eller lidt?) 0,05 forvrængning (det må være lidt!) Pludselig længere ned står der - igen! - watt: 5*110 watt i (kun) 6 ohm. osv. Hey! Det var jo 5*75 watt i 8 ohm og...?!?? Og det samme spørgsmål gælder egentligt også ang. højttalere. Det er meget bøvlet hvis man ikke fatter klejner her! tak for jeres hjælp. vh Freeloader
|