Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
Hello peops,
Jeg har brug for lidt input.
Jeg sidder med mit hørebøf setup i kontoret og overvejder om jeg skal smide penge efter en usb dac eller en ipod cradle til
min ipod touch.
Er der nogen der har erfaringer med ipod cradles de vil dele?
Jeg synes det begynder at blive mange penge at smide efter sådan en tinges når de nærmer sig 1K, så kan jeg jo lige så
godt købe en billig usb dac. En firestone fubar f.eks. som vil give mig adgang til hele min musiksamling.
VH Clifton
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
En mulig iPod dock med indbygget dac kunne være denne. Når den bliver releaset (forhåbentlig inden nytår) kunne den godt gå hen og tage tronen (og ikke kun til portablet brug). Om man så vil bruge en iPod eller en pc er jo mere end blot et spørgsmål om lyden.
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
Hvilke hovedtelefoner bruger du på kontoret?
Jeg vil bare lige slå et slag for sådan en her:
http://www.nuforce.com/hp/products/iconudac2/index.php
Det var en jeg opdagede på meetet i Berlin og jeg må sige at hvis den skal trække lav-impedante hovedtelefoner er den super
til prisen. Hvis den skal trække de store drenge skal du måske se efter noget andet. Btw. den fås også fra dansk forhandler har
jeg efterfølgende fundet ud af.
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
En usb dac vil formentlig være bedre end et line-out kabel. Hvilken der er bedst af en aktiv cradle med egen dac og en usb dac afhænger formentlig af de valgte produkt. Om forskellen så er hørbar for dig er der jo ingen der kan sige.
Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
Lige et tillægsspørgsmål.
De dock's der forhandles i bla hifiklubben og hos av-connction er vel bare avancerede line-out forbindelser? Hvis man skal have
en digital out fra ipodden skal man have fat på en wadia eller lign, ikke sandt?
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
Ja hvis du skal have digital ud så skal du have Wadia's, den jeg linkede eller en af de relativt få andre der er lavet til det. Det er så vidt jeg ved kun den jeg linker der har indbygget dac (når den ellers bliver frigivet), med alle de andre skal du yderligere købe en dac. Jeg har dog læst tests i engelske hifi blade der indikerer at der altså også skulle være hørbare forskelle blandt de passive docks ligesom der også er hørbare forskelle mellem de forskellige line-out kabeler (mener dem der tror på kabler i hvert fald, den diskussion skal vi nok ikke have gang i her).
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum