Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 17:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nyt hus - nyt Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Vi er ved at bygge nyt hus, og jeg har i den forbindelse sørget for at få lagt godt med tomrør ud i stuen, samt teknikrum. Det skal her siges at min "hi-fi profil" er af den slags som gerne vil ha god lyd, men det skal ikke koste 50k. Jeg ligger vægt på at det skal fungere 100% simpelt og enkelt, men samtidig også se ordentligt ud.

I dag har jeg følgende:

NAD T753+DVD + et surround set fra Argon.

Jeg bruger meget itunes, og vil gerne ha mit musik tilgængeligt simpelt og enkelt, uden at en computer skal stå og køre i baggrunden.

Sonos var mit første tanke, fordi det er enkelt, simpelt og med en ipod touch til, så bør det fungere 200% enkelt og fra alle rum.

MEN sonon kan ikke flytte film....her kommer spørgsmålet. Findes der andre produkter på markedes som er ligeså enkle som sonos, og som samtidig byder på flere funktioner i forhold til video/HD?

ps. jeg er klar over at jeg får brug for en NAS, men det har jeg styr på - dog tager jeg gerne imod forslag!

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej Ole, og velkommen til.

Jeg bliver altid helt varm inde i når folk snakker om at deres nybyggeri tager hensyn til hifi intallationen

Med dit setup og dine ønsker, vil det oplagte valg være en Apple TV boks.
Jeg tror ikke du finder noget med et mere simpelt interface (når det nu skal sammenlignes med Sonos).
Hvis en Apple TV boks bliver jailbreaked, så kan man også få den til at gøre mere end den oprindeligt er beregnet til.

Personligt gør jeg brug af en PopcornHour A110. Den fungere rigtigt godt, men er beregnet til lidt mere "nørderi" for dem der gerne vil lave deres egne tilpasninger.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Eneste system jeg har fundet der bare spiller både film og musik er Kaleidescape og fungererer godt til begge. Men det er alt over mit prisniveau.

Har allerede testet Sonos og det er godt til musik - plus at man slipper for at skulle tænde TV'et for at skulle høre musik.

Har en enhed der er bygget på samme princip som PopcornHour som jeg bruger til film. Dette fungerer også godt - dog ville jeg overveje den nye Dune enhed hvis jeg skulle købe idag, da den har indbygget Blu-ray drev.

Alt dette fungerer fint sammen - eneste jeg ikke kan få til at virke på min Logitech Harmony 1000 er styring af Sonos.

Som NAS kører jeg med et system der hedder unRaid.

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

OleAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Tak fo input! og ja det er sgu lækkert når man kan få tomrør i stedet for udvendige kabelbakker og trælse kabelklemmer...

Jeg var lige inde og tjekke apple tv boxen, og som jeg forstår det, så er man afhængig af tv' et for at kunne afspille/søge i sin musik, og det er faktisk vigtigt for mig at det ikke er nødvendigt at tænde tv'et.

Det samme gør sig også gældende for popcorn enheden. Men i øvrigt rigtigt spændende! Måske en sonos OG en popcorn var det ritige valg....

Det smarte ved sonos er at man via ipod touch kan vække sin NAS og afspille musik uden at skulle tænde tv osv. Jeg tror med andre ord beslutningen om sonos er taget.....ærgeligt de ikke har en enhed til video OG musik.

Fatter i øvrig ikke det skal være så svært at lave....Kaleidescape kan vel ikke tilsluttes en hvilken som helst NAS server eller kan den??

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg havde nu også "kun" tænkt Apple TV som et supplement til Sonos.

Som alternativ til Sonos kan du jo også kigge lidt nærmere på Logitechs Squeezebox. Den er ikke helt så forkromet som Sonos produktet, men levere stadig god lyd og let betjening.

Squeezebox er billigere, men på nogle enkelte punkter knap så gennemført som Sonos.
Jeg kører selv med SB herhjemme og der findes et lækkert interface til iPhone/iPod touch, så du slet ikke behøver en remote.
Eneste ekstra krav til at bruge SB er at NAS'en skal understøtte Squeezebox Server programmet (der er mange som gør dette).

Hvad angår NAS kan jeg for iøvrigt anbefale Synology. De har et lækkert velfungerende interface, samt en masse andre sjove funktioner (mener faktisk også den har en iTunes server).

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Louisathva
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej
Du kan også føre musikken trådløst til airport express og så blot sende film til apple tv. Så behøver du ikke at tænde for tv for
at styre din musik.
Mvh
Michael
Til top Vis Louisathva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louisathva

OleAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens,
det er noget tid siden jeg lavede denne tråd, men nu er vi flyttet ind, og jeg har investeret i en NAS og en SONOS, det "spiller" virkelig godt. Skide nemt at betjene og sætte op.

Nu står jeg så overfor et andet problem.
Jeg vil gerne kunne streame mine gamle DVD´er fra min nas via min ps3...kan læse mig til at folk har lidt bøvl med lige netop det.

Nogen der har en guide eller ide til en let løsning?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes