Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC ca. 4000-8000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går og leger med tanken om en opgradering fra min DacMagic. Den lyder sådan set OK, men jeg vil gerne have noget bedre. Synes bl.a. diskanten kan være lidt kornet og hård og jeg formoder at en bedre DAC vil kunne hjælpe på det. Den skal spille sammen med Electrocompaniet PI2 og Acoustic energy radiance 3 højttalere. Jeg vil bruge balanceret output fra DAC'en.

Der er lidt langt mellem forhandlerne af DACs i DK så jeg prøver at læse mig frem til noget information så jeg kan indkredse de mest interessante kandidater før jeg undersøger nærmere.

Det jeg går efter er præcis og dynamisk lyd og god, stram basgengivelse. Det er vigtigt for mig at lyden er stram og præcis uden at være hård og ikke for blabbet - jeg er ikke til gamle rørforstærkere. Bassen skal være fyldig og dyb men ikke svampet/buldret. Og så kan jeg godt lide at der er god rumfornemmelse/dybde i lyden.

Jeg har overvejet Stello DA100 signature og Hegel HD 10.

Ud fra folks vurderinger herinde lyder det til at Stelloen ville passe mig godt, men mine højttalere fremhæver den øvre mellemtone en lille smule og synes jeg har læst et sted at Stelloen gør det samme, så jeg er lidt usikker på om den er et godt match?

Hvordan er det med Hegel? Er der nogen der har sammenlignet den med Stello'en? Hvordan er deres klangfilosofier forskellige/ens?

Benchmark DAC1 synes jeg ikke får så god omtale her på forum, den har ellers også været til overvejelse.

Nogen der kender noget til Advance Acoustic MDA 503 og hvor godt den lyder sammenlignet med de andre? Den har jeg mulighed for at låne fra en forhandler i nærheden.

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Torsteinowich!

Både Stello DA100 Signature & Hegel HD10 er anmeldt fornyligt her på siden:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2410&zoneid=3

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Både Hegel HD10 og Stello DA100sig er rigtig fede DAC's, prøv da at se om du ikke kan låne dem begge med hjem. Sådan som jeg husker de to, er Hegel lidt mere in your face og fremme i skoene hvor Stello er lidt blødere og varmere i lyden.
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hvor i Nordjylland kommer du fra? Er tit deroppe af så du kunne låne min Stello en tur...

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

hej. du kan også se på peachtree audio nova eller decco. det er en integreret forstærker med en fed dac. de fleste test på
nettet beskriver den som en dac først, dernæst en forforstærker og sidst en integreret forstærker. har selv haft den på prøve,
og pludselig havde man lyst til at lytte på musikken der ligger på mac'en.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Den her ser interessant ud: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=168961

Måske du kan få lov til et prøvelyt?

Jeg har dac10'eren fra samme firma

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Det lyder ikke til at folk er meget uenige i mine kandidater så dem vil jeg arbejde videre med. Hvis det bliver
for upraktisk at låne en Hegel vil jeg tage min egen dac med hen til forhandleren og sammenligne på deres udstyr. Det tror jeg
er næsten lige så godt.

I øvrigt sætter jeg også pris på noget nerve og nærvær i gengivelsen af stemmer. Synes jeg fanger lidt af det i små glimt og
har en fornemmelse af at det kan blive meget bedre med en god dac. Det er som om min dacmagic smører stemmerne lidt ud
elle noget i den retning... ved ikke hvor godt det kan blive på mit grej det er nok den slags der kræver nogle p***edyre
højttalere kunne jeg forestille mig. Har i nogen mening om hvilken af de nævnte dac's der gør det bedst?

@mbull Hvad kan du sige om klangfilosofien i den dac du nævnte?
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Neon^ skrev:
Hvor i Nordjylland kommer du fra? Er tit deroppe af så du kunne låne min Stello en tur...

Det er sq god stil. Tak for det. Har skrevet en privat besked.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes