Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brum i subwooferkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jsh2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har erhvervet mig den smukke B&W PV1 subwoofer. Den har spillet godt, men har altid brummet lidt, når der ikke spilles noget.

Nu er der imidlertid sket det, at den larmer så meget - konstant - at man må slukke den for ikke at blive sindsyg.

Jeg har nu været igang og luret, at når jeg står med stikket fra kablet til sub'en, så siger den ingenting førend jeg rør stikket i enden. En berøring får den til at gå fuldstændigt amok. Fjerner man fingeren, siger den ingenting. Så kan jeg jo godt regne ud, hvorfor man er ved at dø, når man først sætter stikket i anlægget. Jeg er - som man måske kan høre allerede nu - mange kilometer fra at være en nørd på området, men jeg kan da se, at der ikke er noget der stritter eller ligende når man skiller det stik ad, der er blevet loddet sammen i HiFi klubben på noget farligt fint guld-kabel.

Er der nogen der kan hjælpe mig ud af denne knibe - hvad er der galt ?

På forhånd tusinde tak !

Til top Vis jsh2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jsh2010

kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

hvad sub kabel er det

Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

jsh2010 skrev:

Jeg har nu været igang og luret, at når jeg står med stikket fra kablet til sub'en, så siger den ingenting førend jeg rør stikket i enden. En berøring får den til at gå fuldstændigt amok. Fjerner man fingeren, siger den ingenting. Så kan jeg jo godt regne ud, hvorfor man er ved at dø, når man først sætter stikket i anlægget.

Det lyder helt normalt. Du opsamler en masse brum og hvis du rører midterbenet i stikket, uden at røre stel, skal subwooferen brumme kraftigt.

Hvis der kun er brum når kablet er monteret i receiveren, lyder det som en fejl i receiveren (eller hvad du nu har den tilsluttet).

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes