Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ny Headphone Amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg erhvervet mig et par Denon AH-D2000, og så tænkte jeg, om lyden ville kunne forbedres meget med en ny headphone amp? (Bruger min Denon RCD-M37 CD-receiver, og det lyder da 10 gange bedre end iPod'en, men hvis jeg kan forbedre yderligere, så er det jo meget fint).

Jeg kan sige at hovedtelefonerne mangler lidt at få alle detaljer med, da jeg synes bassen er så dyb, at den kan godt fjerne/overdøve nogle af detaljerne fra de øvre frekvenser.

Om amp'en skal være stationær eller transportabel er underordnet, bare jeg får den bedste lyd ud af pengene. Angående pengene, så prøver jeg bare at få indblik i prisen af amp's, der kan gøre en god forskel. Derefter kan jeg vælge og vrage mellem jeres valg.

Det skal lige siges, at headphone amp'en skal købes i en forretning på fyn, eller jylland i nærheden af fyn. 

Hvis i vil vide mere, så spørg endelig! =)

Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:

Det skal lige siges, at headphone amp'en skal købes i en forretning på fyn, eller jylland i nærheden af fyn. 

Når det er en headphone amp, er dette nok den største begrænsning. De fleste gode findes ikke hos danske forhandlere.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hmm, okay, jeg ville bare gerne kunne høre dem først, og det ville jeg ikke kunne med en net-forhandler.

Men så vil jeg spørge dig om en ting, (Du ved nok ikke om du skal grine eller græde) hvad hvis vi siger Argon HA-1? Ville den kunne løfte lyden, bare så forbedringen er nogenlunde hørbar?

Ellers, så tør jeg godt prøve noget brugt, der må da være noget =)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaring med den Argon men det jeg har læst om den mener jeg ikke får fuglene til at synge.

Hvis du på nogen måde har mulighed for det så kom til meet i Klampenborg på lørdag, så kan du lyttet til en hel masse muligheder.

Ellers så mener jeg at TapeConnection handler MusicalFidelity, Creek og Project og de har nogle fornuftige muligheder.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ja, meet'et kan helt klart anbefales. Der fandt jeg ud af at jeg skulle have sådan en her: LD IV SE
Den var jeg nok ikke endt med hvis jeg skulle have valgt uden at lytte,

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
Ja, meet'et kan helt klart anbefales. Der fandt jeg ud af at jeg skulle have sådan en her:
LD IV SEDen
var jeg nok ikke endt med hvis jeg skulle have valgt uden at lytte,

Jeg håber også at ku prøve at par amps af på lørdag. Det er nok det svage led i min chain for tiden. :)

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Tjaa, nu er der lige noget nyt jeg vil sige.

Prøv at anbefale en amp, stationær til max 3-4000, og den må meget gerne være opgraderingsvenlig (Hvis jeg nu engang skulle op i en lidt større klasse bøffer), anbefal noget fra en hvilken som helst del af Danmark (Og eventuelt en nethandel, bare det er det værd). 

Går efter en varm lyd, med en vis detaljegrad, og ikke for dybe frekvenser, og så skal den være stationær.

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 November 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale den her side:

http://www.headaudio.dk/ - der købte jeg en Firestone og må sige den spiller rigtig godt!

Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Kan ikke forstå at man køber en god hovedtelefon og senerer giver kassen på en god head forstærker - når man kan købe et komplet STAX sæt for en rimelig pris. STAXén sparker Rø... som ingen anden hovedtelefon, mht. opløsning, detajler og musikalsk nydelse...Så sælg jeres grej og køb STAX..... 
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:
Kan ikke forstå at man ..... 

Fordi der også er noget der hedder HD800

burgunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
QWERTY126 skrev:
Kan ikke forstå at man ..... 

Fordi der også er noget der hedder HD800

For ikke at tale om Audeze LCD-2 og Hifiman HE-6.
Til top Vis burgunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burgunder

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 November 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Og mange andre

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 28 November 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:
Kan ikke forstå at man køber en god hovedtelefon og senerer giver kassen på en god head forstærker - når man kan købe et komplet STAX sæt for en rimelig pris. STAXén sparker Rø... som ingen anden hovedtelefon, mht. opløsning, detajler og musikalsk nydelse...Så sælg jeres grej og køb STAX..... 

sparker røv er vel _akurat_ hvad de ikke rigtigt gør. De mangler vel lige præcist den bas og kick i bassen som dynamiske enheder kan give  De gør dog alt det andet ret godt til gengæld.

Jeg syntes at vi har hørt den smøre før desuden? Og kommer vi ikke hver gang frem til at du anbefaler at man køber noget stax til 15K når manden snakker 3-4K max for forstærkeren til hans 2K bøffer..

Det er sjovt at der altid dukker nogle inkarnerede Stax-folk op og insisterer på at Stax er det eneste rigtige til alles smag og pengepung (omend de er mere end bare almindeligt svinedyre og inkompatibelt med så godt som alt andet grej), proklamerer at stax er verdenshersker og opfordrer alle til at sælge alt de ejer og købe et sæt uden rigtigt at komme med nogle argumenter

Nåh.. Det må være nok med opstød; Bægret flød vist bare over denne gang  Beklager for off topic

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 November 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:
Tjaa, nu er der lige noget nyt jeg vil sige.Prøv at anbefale en amp, stationær til max 3-4000, og den må meget gerne være
opgraderingsvenlig (Hvis jeg nu engang skulle op i en lidt større klasse bøffer), anbefal noget fra en hvilken som helst del af Danmark (Og
eventuelt en nethandel, bare det er det værd).  Går efter en varm lyd, med en vis detaljegrad, og ikke for dybe frekvenser, og så skal den være
stationær.

Prøv at kigge på RudiStor forstærkere som skulle have rigtig god synergi med Dennon

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 29 November 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

Fint med lidt fundamentalistisk tilgang. Igennem mange år, har jeg brugt meget transfortable udstyr, og synes faktisk et sæt "traditionelle" høretelefoner byder på mange fordele, især de nyere typer fra Sony giver fantastisk lyd for pengene - efter min mening. Stax er fint, men et electric og elektrostastiske høretelefoner er altså ikke handy.

Der er store forskel på hovedtelefon-udgang, og de nyere "head amp" er vel et forsøg på at lave, en optimal forstærkning. Ofte er det noget værre skrammel....hvorfor bruge et billigt potmeter til volumen, hvis det skal være godt? Markedet svømmer med alle mulige og umulige headamps, og kvaliteten er utrolig forskellig. For få penge, så kan man godt finde et billigt og seriøst setup.

Jeg har købt en Matrix DAC, som også er under kategorien. Her anvender man opamps og en digitalt vol. reg.. Jeg bruger den som preamp DAC, og bruger den ikke til høretelefonerne. Men det skulle den angivligt være ret optimal til høretelefoner.

Den koster 300 dollars på E-bay.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

Hvorfor laver du ikke en STAXtråd ???

Så slipper vi andre for dine reklame fremstød for STAX.

STAX lyder da fint, men jeg foretrække så langt en dynamisk hovedtelefon og ja jeg har hørt hele STAX serien og er ikke imponeret..

Sælg dit stax og køb et godt dynamisk setup, så kan du invitere konen på en ferie og nyder god musik på farten..

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

NC8000: De ser fine ud, og en god pris, men problemet er bare: Hvor skal jeg købe det? Jeg kan se det på deres hjemmeside, men gider jo ikke have sendt en 5kg tung pakke et eller andet sted fra, så det er lidt et problem.

Kunne også godt bruge nogle flere input, i stedet for en diskussion om Stax, den tror jeg er lukket nu ;)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 November 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:
NC8000: De ser fine ud, og en god pris, men problemet er bare: Hvor skal jeg købe det? Jeg kan se det på deres hjemmeside, men gider jo ikke have sendt en 5kg tung pakke et eller andet sted fra, så det er lidt et problem.

Nu skrev du at du var åben for et net køb og det må vel indebære at tingen skal sendes.

Med mindre de er flyttet siden jeg købte min så sendes den fra Italien. Da jeg ikke var helt tilfreds med den i første ongang betalte de derefter fragt frem og tilbage så de kunne justere den.

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

NC8000: Så må jeg desværre tage det i mig igen, undskyld ulejligheden, men tror simpelthen fragten bliver for høj til at jeg overhovedet gider tænke på at købe den. Undskyld.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

FiiO kan nok ikke måle sig med f.eks RudiStor eller en CanAmp, men jeg er nu ret forbavset over hvor godt den E7 spiller. I samspil med den nye E9 så får du fantastisk meget for pengene. 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes