Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: N*E*R*D - Fly or Die (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jeg købte dette fantastiske album for ca 8timer siden, og den har kørt næsten uafbrudt siden (kun afbrudt af 3 timer hvor jeg skulle på arbejde).

første gennemlyt var lidt lala, det mest iørefaldende nummer var uden tvivl singlen "She wants to move", og alle mine naboer må have hørt med for der blev ikke sparet på kræfterne i forstærkeren. de andre numre syntes ikke at være noget særligt.
andet gennemlyt åbnede for noget mere. åbningsnummeret "don't worry about it" er jo super, især hvis man kan lide Pharrell W's musik ... han har nu en fed stemme og formår at bruge den korrekt.
Titelnummeret byder på et "beat" hvor jeg ikke kan sidde stille, enten vrikker foden ellers farer jeg forvildet rundt.

Der er flere glimrende numre på dette album.. jeg tror faktisk ikke der er et eneste jeg ikke bryder mig om, endnu... nr 4 og 6 er lidt sløve, men stadig værd at lytte på.

skal den have en karakter, og det skal den jo. Så må det blive til   af 6 mulige. med den begrundelse at der er for få numre på skiven, de har 74min at gøre godt med, de har kun brugt ca 56min. havde den været fyldt helt ud og stilen var fortsat, så ville den have fået alle 6 stjerner.

FLOT!! .. KØB DET!!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan huske at jeg har hørt sangen "Rock Star" som også er fra N*E*R*D. Helt sikkert en af mine foretrukne. Jeg tror bare at det er fra deres forrige album.

Hvor købte du den henne? 

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg læste om albummet i metroexpress så på min tur hjem fra uni måtte jeg lige forbi Axelmusic, som altid har god og kompetent service ... ihvertfald overfor mig.

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

N.E.R.D er totalt fede især deres In search of... album der indeholder Rockstar er jeg vil med. Jeg prøvede at spille nr. 6 Tape You for min kæreste, men enten fatter hun ikke teksten eller også ignorere hun mine helt rimelige mandlige behov...

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Fedt jeg har også tænkt på at købe den, men var lidt i tvivl om hele albummet var noget værd...

Men det må den jo være,  så'en en skal jeg have mig....

Til top Vis FeedRate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FeedRate

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive slået hårdt og længe drister jeg mig til at spørge om hvor godt skiven er optaget? er der komprimeret meget? bruger de rigtige trommer? - jeg fik nemlig lyst til at prøve den, men ved ikke lige om jeg skal høre den i bilen eller stuen
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 27 Marts 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Med fare for at blive slået hårdt og længe drister jeg mig til at spørge om hvor godt skiven er optaget?

Jeg slår dig ikke, ikke ret hårdt ... nej, jeg synes den er optaget i en rigtig god kvalitet. der er ingen skrat, knas eller susen i lyden. heller ikke i de høje lydtryk, har lige prøvet og om lidt må jeg tage balladen fra naboerne.

er der komprimeret meget?

?? hvad mener du, jeg må indrømme at det rent tekniske i hvordan man laver cder, ved jeg ikke det store om. så som komprimering osv.

bruger de rigtige trommer?

Ja rigtige trommer, guitar osv. det er jo NERD vi taler om

- jeg fik nemlig lyst til at prøve den, men ved ikke lige om jeg skal høre den i bilen eller stuen

Jeg vil anbefale stuen ... bilen kan du også bruge, men stuen giver den bedste oplevelse.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

?? hvad mener du, jeg må indrømme at det rent tekniske i hvordan man laver cder, ved jeg ikke det store om. så som komprimering osv.

Du får lige en kort forklaring (hold fast): En cd har et dynamisk område på 96 db (som jeg lige kan huske det, i alt fald over de 90) dvs. at det er forskellen på den laveste lyd og den højeste lyd. Komprimering benyttes typisk når forskellige numre på en cd er optaget forskellige steder med varierende styrke, på den måde kan man få dem til at lyde ensartet - det er jo dejligt nok. En hel del moderne musik (tænd for Boogie) produceres med en kraftig kompression for at få det til at lyde højere (konfirmanterne må jo efterspørge dette?), altså ligger indspildningerne meget højt oppe i dynamik området og de bruger så ikke hele cd mediets dynamikområde men kun en mindre del. Det er komprimering og det er træls.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes