Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken DAC svinger? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 November 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have en DAC! - Jeg holder ikke den spinkle lyd fra min nuværende CD/DVD/SACD afspiller ud længere. Jeg kører alt
i stereo og benytter efterhånden mere og mere min Mac til afspilning, da jeg ripper lossless og ikke kan fordrage den
spindede støj fra plastikdrevet i min afspiller, som er så tydelig ved lave lydniveauer.

Jeg overvejer en DacMagic fordi jeg ikke har masser af penge og fordi, den jo får rigtig gode anmeldelser og da også ser
imponerende ud på specifikationerne. Der er bare lige det med, at den altid kun er den digitale teknologi, der omtales og
aldrig analogdelen, såsom strømforsyning og udgangen. Her er jeg lidt luren ved, hvad jeg har hørt; switch mode
strømforsyning og en kedelig udgang med dårlige gamle op-amps. Det svinger bare ikke med min opfattelse af en solid
kæde til at føde min Holfi Integra 2.5.1. Så overvejede jeg lidt, om man kunne opgradere den, men det bliver jo også dyrt
og besværligt.

Så kunne det jo være at en Stello DA100 Signature var en bedre løsning. Den er til at komme i nærheden af og den virker
derimod fuldstændig anderledes tænkt. Her er der fokus på en klasse A udgang og en solid strømforsyning. Her er det ikke
så meget den digitale teknologi, som omtales; den virker bare som en selvfølge eftersom det jo er en DAC.

Jeg har også overvejet Wavelength Proton. Nogen der kender til den?

Jeg ved det bedste ville være, at lytte på de to. Jeg ved bare ikke lige, hvor man kan lytte på Stello´en og da slet ikke
Proton´en? Desuden nytter det jo kun, at lytte på eget anlæg.

Hmm...

Så hvilken sub-6K DAC skal man lige have fat i? - Den skal helst have USB input og være klar til min Mac, men omvendt har
min Mac jo et optisk output, så det er måske i virkeligheden ikke et must med USB, vis kvalitet vist nok i virkeligheden ikke
er så god på nogen af de første to DACs nævnt; tror ikke USB-indgangen på nogen af de to understøtter 24/96 inputs
alligevel!?...så kom gerne med andre bud også. Bedste lyd er det vigtigste.

På forhånd tak!

M

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Indlæg rettet/slettet - reklame er ikke tilladt i forum!

Mvh, Mikkel - Redaktør!

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Sendt: 08 November 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Nu er det lidt svært at vide hvad du ligger i udtrykket "spinkel lyd". Hvis du mener mangel på bas, så kan det godt være at
magic er det rette valg, men mener du mere "fodtramp" "musikalitet" ville nok nok lede andre steder. Magic gør ikke ret meget
forkert, men lyden ville nok af nogle kunne betegnes som kedelig og lidt for korrekt. De andre DAC's kan jeg ikke udtale mig
om.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 November 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Du skal også give Musical Fidelity V-DAC et lyt - den svinger, synes jeg i hvert fald.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hmm! - Lead Audio er der ikke meget info om på nettet, men fandt deres hjemmeside og den lyder da meget interessant må
jeg sige. Hvem forhandler den? Har du hørt den?

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler mange ting fra min afspiller, men primært skal DAC´en bare være super vellydende da meget lytning også skal/vil
foregå fra Mac.

Men specifikt mangler jeg musikalitet(meget bredt udtryk!), perspektiv og gennemsigtighed fra min nuværende afspiller. Den er
ikke på niveau med min forstærker, så jeg søger en DAC, som svinger med den.

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 08 November 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at tjekke Beresford produkter. Undertegnede har selv Caiman+, som jeg bestemt mener er langt bedre end DacMagic i
mit setup, og får nogle gode ord med på vejen.
http://www.beresford.me/products/products.html
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Sendt: 09 November 2010 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:
Hmm! - Lead Audio er der ikke meget info om på nettet, men fandt deres hjemmeside og den lyder da meget interessant må
jeg sige. Hvem forhandler den? Har du hørt den?

Indlæg rettet/slettet - reklame er ikke tilladt i forum!

Mvh, Mikkel - Redaktør!

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2010 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

har du overvejet stello DA100 SIg. eller hiface young 384/32. umiddelbart vil jeg også kigge lidt på ps-audio digital link III dac.

alle sammen nogen der burde imødekomme dine krav:)
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 November 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Overvej en DAC05 fra danish audio design: http://www.danishaudiodesign.com/products.htm

Du kan formentlig få den på prøve inden du beslutte dig.

Jeg har selv DAC10 og den svinger

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Denne Music Hall er absolut også værd at overveje!

Optisk/coax/usb og XLR digitale indgange.

RCA udgang med et rør. XLR udgang med transistorer.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:
Jeg skal have en DAC! - Jeg holder ikke den spinkle lyd fra min nuværende CD/DVD/SACD afspiller ud længere. Jeg kører alt
i stereo og benytter efterhånden mere og mere min Mac til afspilning, da jeg ripper lossless og ikke kan fordrage den
spindede støj fra plastikdrevet i min afspiller, som er så tydelig ved lave lydniveauer.

Jeg overvejer en DacMagic fordi jeg ikke har masser af penge og fordi, den jo får rigtig gode anmeldelser og da også ser
imponerende ud på specifikationerne. Der er bare lige det med, at den altid kun er den digitale teknologi, der omtales og
aldrig analogdelen, såsom strømforsyning og udgangen. Her er jeg lidt luren ved, hvad jeg har hørt; switch mode
strømforsyning og en kedelig udgang med dårlige gamle op-amps. Det svinger bare ikke med min opfattelse af en solid
kæde til at føde min Holfi Integra 2.5.1. Så overvejede jeg lidt, om man kunne opgradere den, men det bliver jo også dyrt
og besværligt.

Så kunne det jo være at en Stello DA100 Signature var en bedre løsning. Den er til at komme i nærheden af og den virker
derimod fuldstændig anderledes tænkt. Her er der fokus på en klasse A udgang og en solid strømforsyning. Her er det ikke
så meget den digitale teknologi, som omtales; den virker bare som en selvfølge eftersom det jo er en DAC.

Jeg har også overvejet Wavelength Proton. Nogen der kender til den?

Jeg ved det bedste ville være, at lytte på de to. Jeg ved bare ikke lige, hvor man kan lytte på Stello´en og da slet ikke
Proton´en? Desuden nytter det jo kun, at lytte på eget anlæg.

Hmm...

Så hvilken sub-6K DAC skal man lige have fat i? - Den skal helst have USB input og være klar til min Mac, men omvendt har
min Mac jo et optisk output, så det er måske i virkeligheden ikke et must med USB, vis kvalitet vist nok i virkeligheden ikke
er så god på nogen af de første to DACs nævnt; tror ikke USB-indgangen på nogen af de to understøtter 24/96 inputs
alligevel!?...så kom gerne med andre bud også. Bedste lyd er det vigtigste.

På forhånd tak!

M

Hegel DAC 10 >PRØV DEN

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 November 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Music Hall har jeg selv, og den kan kun anbefales.
En rigtigt god rør-DAC og så er der mulighed for efterfølgende nemt at tweake lyden med forskellige rør - uden det koster ret
meget.

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 10 November 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Lead Audio'en får kanon test i det nye svenske hifi og musik (dog har de "kun" testet USB indgangen lader det til). Og Prisen er absolut til at overkomme. 4500.- svenske!!

Den er på min short list af dacs jeg gerne vil høre til mit harddisk baserede afspiller eventyr.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en DacMagic hjem på prøve. Jeg er ikke sådan umiddelbart imponeret. Den lader ikke til at svinge med min
forstærker og mine ører. Den er egentlig ret analytisk og den har faktisk bragt en oktav til i bunden og toppen af lydbilledet,
så der er lidt mere af det hele. Men jeg synes ligesom timingen virker off, den skramler lidt og roder lidt rundt i det; i hvert
fald er den ikke udpræget behagelig i mine ører; lidt for analytisk og "digital" måske. Den bidrager ikke rigtig med realisme,
rytme og musikalitet, som er det jeg søger sammen med de ekstra detaljer. Men det der udelukker den helt og holdent er, at
den ikke kan behandle SACD signaler fra min afspiller og heller ikke filer med højere sample rate end 96 KHz! - der kommer
ganske enkelt ikke lyd ud. Dette er åbenbart udelukkende en upsampling DAC og således en DAC lavet til at forbedre/ændre
noget middelmådigt ved at tilføje; ikke bearbejde et allerede godt stykke lydmateriale. Det kan jeg desværre ikke leve med.
Den DAC jeg leder efter skal have en kvalitets analogdel; som er værd at benytte sig af med højopløst materiale. Der skal
derfor også være mulighed for at bypasse/fravælge upsamplingen. Det var jeg ikke helt opmærksom på, var et krav før nu,
hvor det står klart, at det er altafgørende for funktionaliteten med mit lydarkiv.

Pt er det Stello DT100 Sig der står øverst på listen til et lyt. Music Hall ser interessant og velbygget ud, men hvordan med
lyden og ikke mindst funktionalitet/fleksibiliteten på den?...

Ellers er jeg fortsat ret hooked på at få afprøvet den lille Lead Audio LA-100, som lyder meget gennemtænkt og fair prissat.

Beresford Caiman lyder også meget lovende i diverse fora. DAC05 er lidt svær gennemskuelig for mig umiddelbart, men
garanteret veltillavet.

HiFace Young 32/384 ser meget spændende ud, men ikke så nemt at finde så meget info på.

Nå men tak for alle de fine bud. Jagten på det perfekte match fortsætter.

Kom endelig gerne med flere bud!...

M

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

jeg har selv prøvet Music hall ps audio og stelloen. jeg har tidligere beskrevet lyden fra disse D/A konvertere. Kort og godt ......der er langt mere hul igennem på Stelloen end på Music hallen.....hjemme på mit setup. men samtidig var stelloen også den der havde den mest "analog" agtige lyd. så det var den jeg købte. Man kan vælge mellem ingen upsampling og to andre upsamplinger, stelloen er rigtig lækkert bygget. Hvis du lige som mig godt kan lide at have lyden på første parket, tror jeg stelloen er noget for dig

et link hvor jeg har beskrevet lyden

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=85784&K W=p%2Elas

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Tak for god info! - jeg bliver mere og mere overbevist om Stello´en!...kan faktisk også bedst lide dens udseende og
byggekvaliteten ser jo imponerende ud. Jeg skal bare lige have sendt min DacMagic tilbage, finde lidt flere penge og så er jeg
altså også stadig lidt nysgerrig på Lead Audio LA-100, som jeg gerne lige vil høre eller bare høre lidt mere om inden den
udelukkes helt.

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Sendt: 10 November 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:
Tak for god info! - jeg bliver mere og mere overbevist om Stello´en!...kan faktisk også bedst lide dens udseende og
byggekvaliteten ser jo imponerende ud. Jeg skal bare lige have sendt min DacMagic tilbage, finde lidt flere penge og så er jeg
altså også stadig lidt nysgerrig på Lead Audio LA-100, som jeg gerne lige vil høre eller bare høre lidt mere om inden den
udelukkes helt.

Som sagt, kender jeg desværre ingen forhandlere i Aarhus området, men både Topsound på Østerbro og Hi Fi Forum på Frederiksberg er forhandler. Men, de er begge i København....

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 10 November 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

I starten af det nye år kommer Audiolab med deres nye 8200 MDAC (og andre spændende produkter i den serie) Den tror jeg personligt kommer til at "rykke"

Asynkron usb , ESS sabre chip, Amoled display osv sov. 500£ angiveligt.

Mere info her:

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=83778

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=74740

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

hvis du vil lytte til hiface young kan høres hos vassagohifi i odense. inde på deres hjemmeide kan du også læse lidt mere om
den. den er rimelig ny, og derfor er det nok lidt svært at finde nogle reviews af den endnu - men ved at rene inde fra vassago
sikkert er med på en hjemmedemo af dac'en. så send da evt en mail af sted til ham.

men ellers vil jeg nok også gå efter stello'en, da den gør mange ting rigtigt, om man vil;)
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes