Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: www.dvdzonen.dk - nogle erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Danmark har fået det amerikansk baseret koncept netflix til landet. Jeg har oprettet mig som bruger og har bestilt en masse film til ingen penge. Det virker ikke som et sårligt proffesionelt foretagende, da man snydes ved at søge på titlerne. Når man søger før man er registreret - og betalende - medlem, så er alle titler grønne, hvilket vil sige at de er på lager. Når man derefter logger ind er praktisk talt ingen titler tilgængelige før et uvist tidsrum (farve gul). Derfor er jeg interesseret i at høre hvilke erfaringer folk har med deres levering.

En anden kritik er deres forfærdelige udvalg. Man kunne forvente at de havde de film som vandt Best Picture Oscar de sidste 20 år eller i hvert fald Top 25 højest ratede film hos www.imdb.com men nej nej. Jeg håber at få mine forventninger indfriet.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Så længe du bare er prøve-medlem er der ingen problemer. Der kommer alle filmene fra din Top-10 ganske uden problemer, efterhånden som de kommer hjem. Så snart du melder dig ind som fast abonnent kan du godt glemme alt om at få nogle af de film på din liste. Det er kun reklamegas, der bruges til at trække kunder til!

Konceptet er smart nok, men når man ikke kan holde hvad man lover, bør man stoppe mens legen er god.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

jeps....har haft en del problemer med dem.  Søg lidt på forummet....og du skal finde 
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Takker for jeres kommentarer. Har brugt søgefunktionen men får fejlmedelelse.

rettelse

Nu virker søgemaskinen, men der kommer ingen resultater hverken ved

www.dvdzonen.dk

dvdzonen

dvdzonen.dk 

- så er sgu svært at lave en bedre søging

Hvis i tilfældigvis støder på et indlæg der omhander dvdzonen må i gerne linke i denne tråd.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

hej thue,

hvis du nu søgte på dvdzone (uden n) så skulle der være bid

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Søg på "zone" på alle fora, så får du 3 relevante indlæg (dette indlæg inklusiv).
Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Stefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Vil lige nævne at jeg også fik mine film rettidigt leveret under min prøveperiode. Lige så snart jeg gik over til at være fuldt medlem, gik der altid unødigt lang tid ved hver eneste post - altså levering til dem, deres behandling af min nye ordre, og levering tilbage til mig. De undskyldte sig med lange leveringstider fra Postdanmark, men at dette skete stort hver eneste gang lyder lettere suspekt.

De har et ret smart support-system, hvor ens mail til dem bliver oprettet som en lille hjemmeside, hvor man så løbende kan føre en dialog med en supporter. Min klage over deres lange leveringstider blev dog aldrig besvaret, tværtimod blev min besked til dem slettet ret hurtigt. Jeg har nu sagt mit abonnement op.

/Stefan

Til top Vis Stefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefan

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

søgning på "dvdzone" giver 6 hits

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Så længe du bare er prøve-medlem er der ingen problemer. Der kommer alle filmene fra din Top-10 ganske uden problemer, efterhånden som de kommer hjem. Så snart du melder dig ind som fast abonnent kan du godt glemme alt om at få nogle af de film på din liste. Det er kun reklamegas, der bruges til at trække kunder til!

Konceptet er smart nok, men når man ikke kan holde hvad man lover, bør man stoppe mens legen er god.

Hvad mener du med at du ikke får de film du har på din liste??.Jeg har da aldrig fået film tilsendt der ikke har været på min liste.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

jeg tror han mener fra "top-10"

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Kim F. skrev:

Hvad mener du med at du ikke får de film du har på din liste??.Jeg har da aldrig fået film tilsendt der ikke har været på min liste.

Det skal lige pointeres at det ikke er mig selv direkte der har abonneret på dvdzonen! Jeg har dog været med i 2. led hos 3 af mine kammerater der har haft abonnement efter prøveperioden, alle med samme erfaringer.

Og de har flere gange ventet til der endelig kom en film fra deres liste, ofte mange dage, som jo ikke svarer til det man oplever under prøveperioden, hvor de kommer hver 2. dag hvis man er hurtig. Andre gange har de sendt en film, som ikke har været på listen, så ja "Ikke-slipsefyr", jeg mente det jeg skrev..

Iøvrigt synes jeg det er synd og skam at man snyder kunderne på den måde. At man når man er abonnent skal vente så lang tid på de gode film, øverst på ens liste, mens man når man er på prøveperiode altid får de øverste. Det er da bondefangeri der siger spar to!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar. Havde ikke forstået at man i daglig tale kalder den noget andet end dens virkelige navn.

Nu er de første to film på vej. To klassikere som jeg endnu ikke har set.

Ben Hur

North by Northwest

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

nu er dvdzone (uden n) rent faktisk det rigtige navn

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Doh!    - jeg har altid gået ind på www.dvdzonen.dk og troede derfor at det var navnet... 

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

ellers er der også digitarian.dk - samme koncept som dvdzone.

Jeg har god erfaring med dem. Når de sender film, kommer der en email med hvad de har sent.
Det er ikke noget problem, at modtager film 3 gange i ugen.

Dertil er der også: familiedvdclub.dk - men dem har jeg ikke prøvet....

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Konceptet de næste 2 måneder bliver

14 dage hos DVDzone gratis

14 dage hos digitarian 30 kr

30 dage hos familiedvdclub.dk 60 kr.

- og så skal jeg vist have mig en større Harddisk...

Ben Hur og North by Northwest landede idag og er kopieret over og sendt retur.

Her er ønskelisten

1. Klar til udlejning!  Tears Of The Sun     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     2. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Standing In The Shadows of Motown     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     3. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Troldmanden Fra Oz     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     4. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  De Syv Samuraier     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     5. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Casablanca     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     6. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Find Nemo     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     7. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Master and Commander     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     8. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Animatrix     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     9. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Black Hawk Down     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     10. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Lilja 4-Ever     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     11. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Deer Hunter     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     12. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  Amadeus     Flyt 1 plads ned    Flyt 5 plads ned    Flyt til bunden Fjern fra ønskelisten
Flyt 1 plads op    Flyt 5 pladser op    Flyt til toppen     13. Alle kopier udlejet! Der kan være ventetid på denne film!  The Life Of David Gale   Fjern fra ønskelisten

Er der nogle der ved hvad der sker når man ikke har en grøn lampe ud for titlen og der skal sendes DVD'er afsted til en?  - vnter de så til man har 2 grønne film eller har man 'helle' når man er prøvemedlem og får alt - som nogle nævner?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

thuek skrev:

- og så skal jeg vist have mig en større Harddisk...

Ben Hur og North by Northwest landede idag og er kopieret over og sendt retur.

Man må da håbe for dig, at APG eller de nævnte udlejningssteder ikke læser med her....

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Taget fra AVG gruppens hjemmeside

Må jeg kopiere en original musik-cd eller film, som jeg har lånt eller lejet ?

• Nej, du må ikke kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt eller lejet.
  • Dvs. du må f.eks. ikke:
    • kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt på biblioteket.
    • kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt af en ven.
    • kopiere en original musik-cd eller film, som du har lejet.

På forsiden af AVG's hjemmeside står hvem de arbejder sammen med. En af navnene er Foreningen af Danske videogramdistributører som omfatter følgende selskaber

Foreningen af danske Videogramdistributører

medlemsliste pr. 2. juli 2002

Nr

Medlem

Nr

Medlem

1

Egmont Film A/S

Halmtorvet 29, 2. Sal

1700 København V.

Tlf.: 33 26 67 00 – fax: 33 26 67 99

2

Buena Vista Home

Entertainment A/S

Østergade 26 A, 3. Sal

1100 København K.

Tlf.: 33 73 22 00 – fax: 33 73 22 01

3

Scanbox Entertainment A/S

Vermundsgade 40 A, 4. sal

2100 København Ø

Tlf.: 70 22 62 02 – fax: 70 22 62 01

4

Sandrew Metronome Video Denmark A/S

Omøgade 8,1

2100 København Ø

Tlf.: 39 15 49 00 – fax: 39 15 49 12

5

Universal Pictures Denmark

Hauschvej 13

1825 Frederiksberg

Tlf.: 33 26 01 80 – fax: -

6

Nordisk Film Video A/S

Skelbækgade 1

1717 København V.

Tlf.: 33 26 68 60 – fax: 33 26 68 49

7

SF Film A/S

Indiavej 1, 3. sal

2100 København Ø.

Tlf.: 70 26 76 26 – fax: 70 26 76 27

Eftersom at der praktisk talt ikke distribueres film af andre end disse selskaber har jdg1 ret i at det er særdeles åndsvagt at jeg tilkendegiver mine ulovligheder på et åbent forum. Jeg håber dog at en bøde er til at betale, da jeg ikke videredistribuerer DVD'erne. Takker for oplysningen jdg1.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør vitterligt:
Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

§ 1

I lov om ophavsret, jf. lovbekendtgørelse nr. 164 af 12. marts 2003, foretages følgende ændringer:

1. I § 12 indsættes efter stk. 2 som nyt stykke:

»Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 2, nr. 5, er det ikke tilladt uden ophavsmandens samtykke at fremstille eksemplarer i digital form på grundlag af et eksemplar, der er lånt eller lejet.«

Stk. 3 og 4 bliver herefter stk. 4 og 5.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

- må hellere foretage samtykke, over mail, med ophavsmanden omkring tilladelse.  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes