Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Audio note M2 Riaa?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Er der nogen herinde, der har erfaring med denne Riaa?

Jeg vil denne gang her ofre lidt mere på en god og vellydende riaa. Har før haft en NAD riaa, og det er da godt nok noget af det værste skrammel! Strømforsyningen er også futtet af, så nu skal der nye boller på suppen!:)

Jeg  var inde ved Audio Consult her forleden, og så denne Audio Note m2 riaa med rør. Den er dælme peberet, men er den pengene værd?

Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

......................

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Panserbasse skrev:
Er der nogen herinde, der har erfaring med denne Riaa?Jeg vil denne gang her ofre lidt mere på en god og vellydende
riaa. Har før haft en NAD riaa, og det er da godt nok noget af det værste skrammel! Strømforsyningen er også futtet af, så nu skal der nye boller
på suppen!:) Jeg  var inde ved Audio Consult her forleden, og så denne Audio Note m2 riaa med rør. Den er dælme peberet, men er den pengene
værd?

Hejsa

Kender ikke M2 phono-trinnet som sådan. Normalt bruger AN et kaskode-trin som første trin, derefter et buffer-trin, som er anderledes. Den
gamle Kondo M7 phono-del bestod således af et kaskode-trin baseret på en 6072, derefter et buffer-trin, AN UK lavede senere et preamp-kit, der
var meget tæt på denne konstruktion. Meget vellydende trin, som foruden højt gain også har lav Miller-effekt, hvilket er en fordel, når man skal
bruge den sammen med en step-up traffo. Jeg erindrer at AN UK M1 består af en anodefølger baseret på en ecc83, derefter et buffer-trin. Hvis
den M2 du har set er den samme, som det diagram jeg har set på nettet, så er der tale om et srpp-trin. Hvis så, er der mange konstruktioner,
som også ser sådan ud, vist nok også de nyeste Kondo phono-trin. Jeg har ingen erfaring med srpp-trin som indgang til et phono-trin, kun i
effektforstærkere. Anyway, jeg ville da bare låne den med hjem, det kan jo være, at det vil give dig en bedre ide and mine ord. M3 og
modellerne op benytter i øvrigt et kaskode-trin med negativ forspænding på det øverste rør (modsat Kondo). Som sådan har jeg kun gode
erfaringer med AN's phonodele, de er blandt de bedste på markedet, hvis du skal bruge en line, så anbefaler jeg en konstruktion baseret på en
udgangstraffo.

vh
Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

kibo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej !
Jeg har ejet både den M2 riaa som er under brugt hos Audioconsult & en ny & den jeg bedst kunne lide var den brugte til
12.000,- så lån evt begge med hjem, de spiller godt begge 2 men den gamle udgave er mere afslappet..

Pøj pøj & husk en step up
Til top Vis kibo2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibo2

Gitma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 November 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej Panserbasse,
12000 kr er mange penge, men hvad med den der er til salg for 6000 kr her pa siden. Det lyder da som et fornuftigt tilbud.......
Til top Vis Gitma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gitma

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hva søren Jacob

Skulle du ikke ha' dig en ny PRE først, eller det har du måske fået???

Mvh Thor

jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 November 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Gitma:

Jo 12000 er helt hen i hegnet. Nyprisen på 22 k er endnu mere hen i hegnet. Syntes det er at tage røven rigtig godt og grundigt på folk! Jeg har set den her på siden efter lidt søgen rundt på nettet, og jeg syntes 6 K lyder som en fornuftig pris.

Thor:

Hej Thor. Jo det har du ret i Har også sagt til mig selv, at jeg skal ha´ is i maven:) Jeg blev forresten ringet op af Bernhard igår. Pre´en er klar til omkring den 1 dec:) Det blir sgu nu godt at få den koblet til! Det kan godt være, at jeg skal vente lidt med den RIAA, og få en fra Bernhard istedet (så passer det jo os sammen).

MVH

Jacob
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes