| Forfatter |
|
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sakset fra Den Blå Avis:
" SPAR OP TIL 70 % OVERTAGELSES-SALG: (Lydgalleriet ophører) Gør dit livs Hifi-handel på udvalgte modeller fra: Audioquest, Clearaudio, Gryphon, JM-lab, Onkyo, REGA, Rotel, Vincent mv. 86765005 www.lydgalleriet.dk"
Hvad sker der? Nogen der ved noget mere?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige snakket med Kurt og han fortæller at de lukker butikken pga. manglende omsætning, men jeg vil foreslå folk selv at ringe og snakke med ham hvis i vil vide mere.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Det er faneme synd for Kurt have mnge sjove mærker. Århus er jo en svær by hvor HIFIklubben, Tape connection, Scala og highend afdelingen med Henrik i fona sidder tungt på markedet.
F.eks. de mærker Kurt havde REGA fik Hifi klubben, Vinsent har Tapeconnection også. Gryphon havde Kurt alene men det er der åbenbart ikke penge nok i 
Lexicon havde Kurt hvor dælen skal man nu høre det henne og ikke mindst de store JM-lap højtalere som han har i butikken.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nedtur det er in favorit butik.
Jeg må jo ikke have købt nok dernede.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
|
-det gør ikke noget
Jyder er tone døve 
|
|
|
Sikken ubehøvlet bemærkning. .....Det er da altid trist når en hifi-pusher lukker og slukker, ligegyldigt hvor han dealer fra... __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørgeligt!!!.. 
Som sagt altid synd når en hifi butik af de bedre lukker uanset hvor i landet!!!!!!!!!
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har nu været længe undervejs. Jeg snakkede med Kurt for 5-6 mdr. siden og da nævnte han, at hvis der ikke skete noget helt vildt, så varede det ikke længe inden "Lydkloarken" måtte dreje nøglen om.
Butikken fik sit "call sign" pg.a. den duftende vandskade i kælderen, som forpester hele butikken, samt den dejlige nabo, ostehandleren, som ligeledes tilføjer butikken en dejlig konstant kvalmende dunst.
Men ja, det er altid surt når en hifi-butik lukker. Kunne bye-bye-klubben/buy-buy-klubben ikke have lukket i stedet.???
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist, trist - og jeg nåede ikke engang at se butikken...  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgeligt for Kurt og for os andre , altid godt at tale med ham og komme til demo. Simpelthen en af de mest behagelige mennesker i HIFI-branchen han talte med en af ren og skær interesse og fordi han brænder for god lyd, måske derfor det ikke gik, han prøvede simpelthen ikke at sælge dig noget, du skulle bede om at købe af ham.
Måske den eneste uafhængige / privatejede HIFI-butik i Århus. Der er nok bare ikke så mange der går så meget op i HIFI at de ikke kan får deres lyst styret i Føtex, Fona, Merlin og slige steder, der sgu' er ligeglade om de sælger en computer, foto-apperat eller en DVD-afspiller de fatter alligevel ikke en brik om hvad det kan og hvorfor.
Kedeligt at ugens tilbud er vigtigere end god service men der er sikkert mange der tror at service er noget med kopper og tallerkner 
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger I skal vi skillinge sammen og købe butikken, så kunne HIFI4ALL også være repræsenteret i IRL. Hvor mange tilmeldte er vi her på HIFI4ALL ?
Måske både butik og åbent klublokale hvor man kunne møde ligesindede, få sig en mokka og gå på nettet. Så måtte køwenhavnerne jo rejse til hovedlandet hvis de ville møde nogle "ordentlige" mennesker.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Kedeligt at ugens tilbud er vigtigere end god service men der er sikkert mange der tror at service er noget med kopper og tallerkner 
|
|
|
Ja tildels enig men butikkerne har selv noget af skylden. Hvorfor køber folk på nettet og de billige steder ? Sagen er klar de føler ikke de får noget ud af den extra service og derfor køber de de billige steder. Var butikkerne bedre til at yde en service således køberen føler han/hun får mere for sine penge så ville butikken med service også overleve.
En butik som efter min mening gør dette godt er Scale HIFI hvor jeg handler. Når jeg køber noget hos dem får jeg tingene ud og de hjælper med opsætning. Tingene skal spilles til og de kommer igen efter 1-2 uger. Inden de kommer har jeg altid selv Tunet anlægget så godt jeg kan og jeg er faktisk ved at være super god til det hvis jeg selv skal sige det. Men alligevel har de formået og komme ud og optimere mere på systemet så jeg fik mere vellyd. Om man kan lide deres Produkter eller denne butik handler dette her indlæg ikke om så rak venligst ikke ned på butikken. Men det viser at jeg som kunde føler jeg får noget extra udaf de penge jeg giver ved at købe i den akruelle butik.
Folk der køber på nettet HVORDAN ved de f.eks. hvad de skal købe for jeg vil altid prøve lytte det jeg skal købe ?
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er det nok ikke kun butikkernes skyld. Mange kunder bruger butikkernes demofaciliteter, for derefter at købe det på nettet.
Det er selvfølgelig fristende og jeg skal da heller ikke ophøje mig selv, men fakta er, at butikkerne ikke kan leve af at demonstrere udstyr alene.
Michael
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dichael skrev:
|
Desværre er det nok ikke kun butikkernes skyld. Mange kunder bruger butikkernes demofaciliteter, for derefter at købe det på nettet.
Det er selvfølgelig fristende og jeg skal da heller ikke ophøje mig selv, men fakta er, at butikkerne ikke kan leve af at demonstrere udstyr alene.
Michael
|
|
|
Det er jo derfor at Laserdisken ikke har noget demo rum i Ålbor længere. Mange folk kom og fik demoet mange projektore og forskelle mellem DVDafspillere og bagefter så købte folk grejet over nettet f.eks. i tyskland. Hvis folk fortsætteer ender det med at alt bliver til Internet butikker og hvor er vi så henne ?
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er derhenne, hvor det der betyder noget - prisen - er det der afgør ens beslutning om køb.
Og alle brancher har selv opdraget forbrugerne; alle har flere aktører der sælger "billigt", "direkte-til-dig" o.s.v.
Dem som vil tjene kassen, som Scala, har en kanonavance som sikkert irriterer en del potentielle kunder. Så hellere købe noget andet end at forære dem penge for en service man ikke er interesseret i. Linns produkter er jo prissat ud fra at der er plads til en hel del service...
Jeg forstår godt det går ned ad bakke. Alting bliver billigere, ting der for 5 år siden var hundedyre, koster idag ingen penge. Idag har vi meget fin HIFI for det halve af hvad det kostede for 5 - 10 år siden. Nye opfindelser, nye lande med billigere arbejdskraft, varernes fri bevægelighed i EU og over andre landegrænser.
Det vi ser er at verden bliver mindre og sammenligninggrundlaget udvides.
Man kan også bare kalde det markedskræfterne...
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
Sakset fra Den Blå Avis:
" SPAR OP TIL 70 % OVERTAGELSES-SALG: (Lydgalleriet ophører) Gør dit livs Hifi-handel på udvalgte modeller fra: Audioquest, Clearaudio, Gryphon, JM-lab, Onkyo, REGA, Rotel, Vincent mv. 86765005 www.lydgalleriet.dk"
Hvad sker der? Nogen der ved noget mere?¨
hm 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Dem som vil tjene kassen, som Scala, har en kanonavance som sikkert irriterer en del potentielle kunder. Så hellere købe noget andet end at forære dem penge for en service man ikke er interesseret i. Linns produkter er jo prissat ud fra at der er plads til en hel del service...
|
|
|
Det kan godt være fra dit synspunkt at du syntes Linn er prisat for dyrt men du er heller ikke kunde i butikken, det er jeg derimod og jeg som KUNDE føler at Linn er det billigeste i forhold til pris/ydelse og tilfredse kunder har det med at komme igen 
Hvis flere butikker kunne dette så havde de lettere ved at overleve. Altså vise at deres komponenter og service betyder at kunden får den mest optimale løsning til pengene.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, Tom fra Audio Art i Kbh. har jo tit sagt, at folk ikke køber anlæg, de køber rabatter. Der er nok noget om snakken.
Men alle I, som elsker god lyd og gerne vil have at branchen overlever i Danmark, kan jo også gøre jeres til, at andre får ørerne op for kvaliteten ved god (og dyr) tokanalslyd. Invitér venner og bekendte og forfør dem med velvalgt musik og LIDT snak i starten (indtil de selv begynder at spørge). Sådan gjorde vi gamle hajer i 70'erne.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm tror man selv skal have interessen for musik og teknik hvis man skal bruge mere end 10 k for anlæg og fjernsyn.. alle dem der har spurgt hvad den samlede pris var på mit udstyr har alle som en sagt at det kunne jeg ha fået en fed bil for !! og udvalget af discount anlæg under 5 k som hr og fr danmark mener er ultra luksus er støt stigene..
så desværre bliver lydgalleriet nok næppe den sidste 
Tak dantax 
|
| Til top |
|
| |