Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: lydgalleriet ophører? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
feedback
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Sakset fra Den Blå Avis:

" SPAR OP TIL 70 %
OVERTAGELSES-SALG: (Lydgalleriet ophører) Gør dit livs Hifi-handel på udvalgte modeller fra: Audioquest, Clearaudio, Gryphon, JM-lab, Onkyo, REGA, Rotel, Vincent mv. 86765005 www.lydgalleriet.dk"

Hvad sker der? Nogen der ved noget mere?

Til top Vis feedback's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af feedback

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Har lige snakket med Kurt og han fortæller at de lukker butikken pga. manglende omsætning, men jeg vil foreslå folk selv at ringe og snakke med ham hvis i vil vide mere.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er faneme synd for Kurt have mnge sjove mærker. Århus er jo en svær by hvor HIFIklubben, Tape connection, Scala og highend afdelingen med Henrik i fona sidder tungt på markedet.

F.eks. de mærker Kurt havde REGA fik Hifi klubben, Vinsent har Tapeconnection også. Gryphon havde Kurt alene men det er der åbenbart ikke penge nok i

Lexicon havde Kurt hvor dælen skal man nu høre det henne og ikke mindst de store JM-lap højtalere som han har i butikken.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Nedtur det er in favorit butik.Cry

Jeg må jo ikke have købt nok dernede.Cry

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:

-det gør ikke noget

Jyder er tone døve

Sikken ubehøvlet bemærkning......Det er da altid trist når en hifi-pusher lukker og slukker, ligegyldigt hvor han dealer fra...

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Sørgeligt!!!..

Som sagt altid synd når en hifi butik af de bedre lukker uanset hvor i landet!!!!!!!!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Det har nu været længe undervejs. Jeg snakkede med Kurt for 5-6 mdr. siden og da nævnte han, at hvis der ikke skete noget helt vildt, så varede det ikke længe inden "Lydkloarken" måtte dreje nøglen om.

Butikken fik sit "call sign" pg.a. den duftende vandskade i kælderen, som forpester hele butikken, samt den dejlige nabo, ostehandleren, som ligeledes tilføjer butikken en dejlig konstant kvalmende dunst.

Men ja, det er altid surt når en hifi-butik lukker. Kunne  bye-bye-klubben/buy-buy-klubben ikke have lukket i stedet.???

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Trist, trist - og jeg nåede ikke engang at se butikken...

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt for Kurt og for os andre, altid godt at tale med ham og komme til demo. Simpelthen en af de mest behagelige mennesker i HIFI-branchen han talte med en af ren og skær interesse og fordi han brænder for god lyd, måske derfor det ikke gik, han prøvede simpelthen ikke at sælge dig noget, du skulle bede om at købe af ham.

Måske den eneste uafhængige / privatejede HIFI-butik i Århus. Der er nok bare ikke så mange der går så meget op i HIFI at de ikke kan får deres lyst styret i Føtex, Fona, Merlin og slige steder, der sgu' er ligeglade om de sælger en computer, foto-apperat eller en DVD-afspiller de fatter alligevel ikke en brik om hvad det kan og hvorfor.

Kedeligt at ugens tilbud er vigtigere end god service men der er sikkert mange der tror at service er noget med kopper og tallerkner

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hvad siger I skal vi skillinge sammen og købe butikken, så kunne HIFI4ALL også være repræsenteret i IRL. Hvor mange tilmeldte er vi her på HIFI4ALL ?

Måske både butik og åbent klublokale hvor man kunne møde ligesindede, få sig en mokka og gå på nettet. Så måtte køwenhavnerne jo rejse til hovedlandet hvis de ville møde nogle "ordentlige" mennesker.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

Kedeligt at ugens tilbud er vigtigere end god service men der er sikkert mange der tror at service er noget med kopper og tallerkner

Ja tildels enig men butikkerne har selv noget af skylden. Hvorfor køber folk på nettet og de billige steder ? Sagen er klar de føler ikke de får noget ud af den extra service og derfor køber de de billige steder. Var butikkerne bedre til at yde en service således køberen føler han/hun får mere for sine penge så ville butikken med service også overleve.

En butik som efter min mening gør dette godt er Scale HIFI hvor jeg handler. Når jeg køber noget hos dem får jeg tingene ud og de hjælper med opsætning. Tingene skal spilles til og de kommer igen efter 1-2 uger. Inden de kommer har jeg altid selv Tunet anlægget så godt jeg kan og jeg er faktisk ved at være super god til det hvis jeg selv skal sige det. Men alligevel har de formået og komme ud og optimere mere på systemet så jeg fik mere vellyd. Om man kan lide deres Produkter eller denne butik handler dette her indlæg ikke om så rak venligst ikke ned på butikken. Men det viser at jeg som kunde føler jeg får noget extra udaf de penge jeg giver ved at købe i den akruelle butik.

Folk der køber på nettet HVORDAN ved de f.eks. hvad de skal købe for jeg vil altid prøve lytte det jeg skal købe ? 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Desværre er det nok ikke kun butikkernes skyld. Mange kunder bruger butikkernes demofaciliteter, for derefter at købe det på nettet.

Det er selvfølgelig fristende og jeg skal da heller ikke ophøje mig selv, men fakta er, at butikkerne ikke kan leve af at demonstrere udstyr alene.

Michael

Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:

Desværre er det nok ikke kun butikkernes skyld. Mange kunder bruger butikkernes demofaciliteter, for derefter at købe det på nettet.

Det er selvfølgelig fristende og jeg skal da heller ikke ophøje mig selv, men fakta er, at butikkerne ikke kan leve af at demonstrere udstyr alene.

Michael

Det er jo derfor at Laserdisken ikke har noget demo rum i Ålbor længere. Mange folk kom og fik demoet mange projektore og forskelle mellem DVDafspillere og bagefter så købte folk grejet over nettet f.eks. i tyskland. Hvis folk fortsætteer ender det med at alt bliver til Internet butikker og hvor er vi så henne ?

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Vi er derhenne, hvor det der betyder noget - prisen - er det der afgør ens beslutning om køb.

Og alle brancher har selv opdraget forbrugerne; alle har flere aktører der sælger "billigt", "direkte-til-dig" o.s.v.

Dem som vil tjene kassen, som Scala, har en kanonavance som sikkert irriterer en del potentielle kunder. Så hellere købe noget andet end at forære dem penge for en service man ikke er interesseret i. Linns produkter er jo prissat ud fra at der er plads til en hel del service...

Jeg forstår godt det går ned ad bakke. Alting bliver billigere, ting der for 5 år siden var hundedyre, koster idag ingen penge. Idag har vi meget fin HIFI for det halve af hvad det kostede for 5 - 10 år siden. Nye opfindelser, nye lande med billigere arbejdskraft, varernes fri bevægelighed i EU og over andre landegrænser.

Det vi ser er at verden bliver mindre og sammenligninggrundlaget udvides.

Man kan også bare kalde det markedskræfterne...

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

feedback skrev:

Sakset fra Den Blå Avis:

" SPAR OP TIL 70 %
OVERTAGELSES-SALG: (Lydgalleriet ophører) Gør dit livs Hifi-handel på udvalgte modeller fra: Audioquest, Clearaudio, Gryphon, JM-lab, Onkyo, REGA, Rotel, Vincent mv. 86765005 www.lydgalleriet.dk"

Hvad sker der? Nogen der ved noget mere?¨

hm

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Dem som vil tjene kassen, som Scala, har en kanonavance som sikkert irriterer en del potentielle kunder. Så hellere købe noget andet end at forære dem penge for en service man ikke er interesseret i. Linns produkter er jo prissat ud fra at der er plads til en hel del service...

Det kan godt være fra dit synspunkt at du syntes Linn er prisat for dyrt men du er heller ikke kunde i butikken, det er jeg derimod og jeg som KUNDE føler at Linn er det billigeste i forhold til pris/ydelse  og tilfredse kunder har det med at komme igen

Hvis flere butikker kunne dette så havde de lettere ved at overleve. Altså vise at deres komponenter og service betyder at kunden får den mest optimale løsning til pengene.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

tja, Tom fra Audio Art i Kbh. har jo tit sagt, at folk ikke køber anlæg, de køber rabatter. Der er nok noget om snakken.

Men alle I, som elsker god lyd og gerne vil have at branchen overlever i Danmark, kan jo også gøre jeres til, at andre får ørerne op for kvaliteten ved god (og dyr) tokanalslyd. Invitér venner og bekendte og forfør dem med velvalgt musik og LIDT snak i starten (indtil de selv begynder at spørge). Sådan gjorde vi gamle hajer i 70'erne.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hmmm tror man selv skal have interessen for musik og teknik hvis man skal bruge mere end 10 k for anlæg og fjernsyn.. alle dem der har spurgt hvad den samlede pris var på mit udstyr har alle som en sagt at det kunne jeg ha fået en fed bil for !! og udvalget af discount anlæg under 5 k som hr og fr danmark mener er ultra luksus er støt stigene..

så desværre bliver lydgalleriet nok næppe den sidste 

Tak dantax

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum