| Forfatter |
|
Raprumle Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle
jeg håber at der er en der kan svare mig på
om hvis at en bas/ mellemtone enhed spænder fra ca 100 hz til 12000 hz
om den så taber pusten
og
er der en der kender til Skytech kevler basenhedder
da jeg overvejer at købe dem til montering i en form for satelithøjtaler
som sublement til min sub med 2 stk peerless 12" XLS
håber at nogen kan svare mig på mine spørgsmål
M V H Michael
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens finde enheder der kan spænde så vidt. En lille enhed ca. 4" vil dog ikke kunne spille specielt højt ved 100 Hz, og en stor enhed vil ikke sprede lyden så godt ved 12.000 Hz.
Typisk vil man i dit tilfælde nok bruge en 5-6" mellemtone fra 300 Hz til max. 5000 Hz.
Hvis spredningen af diskant ikke betyder så meget for dig, findes der glimrende fuldtone enheder fra tangband mfl.
|
| Til top |
|
| |
Raprumle Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK til nhj4 og kjeldsen for jeres hurtige svar
jeg sidder med et lille problem som går på at jeg da jeg købte xls basserne i Dansk audioteknik fik jeg også 2 basfiltre med som angiveligt skulle skære basseren ved ca 150 hz, filterne er 2 spoler med jern og de vejerca700gram. &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp; &nb sp;
Så hvordan skal jeg takle den njh4 når du foreslår at filtret skal gå op til 400 hz og ødelægger det ikke subbas lyden ?.
M V H Michael Rommedahl
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har arbejdet med Skytech kevler basenhedder 6.5" og kan kun sige at der kan komme smæk på, som bas enhed gør de det godt til prisen  men op til 12.000Hz tror jeg ikke du skal rene med noget godt __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
| Til top |
|
| |
Raprumle Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og Tak gx55
Har du nogen ide om hvordan skytech 6.5" klare sig da de angiveligt går fra 30 hz til 7000 hz
i og omkring mellemtone området og det er meningen at lige netop skytech kevler basenhedden
skal suplere min sub fra 150 hz og til ca 7000 hz.
Michael
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstår ikke helt dit spørgsmål __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
| Til top |
|
| |
Raprumle Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gx55
jeg har læst at skytec 6.5" enhedden går fra 30 hz til 7000 hz dvs at de angiveligt rammer både den dybe bas og en god del af mellemtone området.
jeg planlægger at min sub ( peerless xls 12" x 2 ) skal gå fra 18 hz til 150 hz og der skal skytec tage over
vil den magte det i et satelitsystem eller skal jeg bruge 2 af dem i hver side eller skal jeg bruge 8 tommeren.
håber at jeg fik forklaret mig bedre
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raprumle skrev:
|
TAK til nhj4 og kjeldsen for jeres hurtige svar
jeg sidder med et lille problem som går på at jeg da jeg købte xls basserne i Dansk audioteknik fik jeg også 2 basfiltre med som angiveligt skulle skære basseren ved ca 150 hz, filterne er 2 spoler med jern og de vejerca700gram. &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp; &am p;am p;nb sp;
Så hvordan skal jeg takle den njh4 når du foreslår at filtret skal gå op til 400 hz og ødelægger det ikke subbas lyden ?.
M V H Michael Rommedahl
|
|
|
En enkelt spole som filter ved 150 Hz, mener jeg slet ikke er nok. Då får ganske givet en filtereffekt, men der komme stadig rigtigt meget med over 150 Hz. En spole fjerne lyden gradvist med (i teorien) 6 dB per oktav. Jeg vil som minimum foreslå en kondensator parallet på enheden (sammen med spolen), så du i teorien får 12 dB per oktav afrulning.
I virkeligheden vil jeg nok anbefale en separat forstærker med indbygget delefilter til basserne.
En 6½" bas/mellemtone, kan sagtens tage over fra ca. 150 Hz. Hvad med diskant, hvad bruger du her?
Hvad har du af forstærker der skal drive højttalerne?
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan uden problemer lag skytec enheder gå med ned til 150 Hz, hvis det var mig ville jeg lag dem køre uden filter ned af til og så lag dem selv rulle af __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
| Til top |
|
| |