Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Musical Fidelity V-DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2010 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Musical Fidelity V-DAC

Kom til at kigge lidt på denne lille tingest, om den kunne være en god løsning, når der skal afspilles fra PC'en over anlægget. Er dette en fornuftig investering?

Hvis man vil afspille direkte fra en ekstern HD... altså udenom PC'en. Hvad vil I så anbefale her? Det skal være cirka samme prisklasse, altså omkring de 1500 kr.

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Hawaiian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger lige med (: vil gerne se om der kommer nogle bud på DAC med direkte tilslutning af HDD.
Udover det vil jeg råde dig til at ligge nogle flere penge i en god DAC. jo bedre dac jo bedre lyd! kort sagt den næst vigtigste del af dit setup.
Jeg har kigget meget på Atoll DAC 100 fra TP, den ligger godt nok en del over dit budget, men skulle være et godt køb.
Til top Vis Hawaiian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hawaiian

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Mit problem er at den helst skal være så lille i dimensioner som muligt, så den kan gemmes væk... 
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en V-DAC, og jeg synes, den spiller virkelig godt. Den gør ikke noget stort nummer ud af sig selv, men den har en lyd, som man virkelig kommer til at holde af i det lange løb. Den er detaljeret, men ikke påtrængende - meget musikalsk, hvis man kan sige det sådan - den tjener musikken godt
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Du kommer ikke til at afspille direkte fra en ekstern HDD ind i en DAC, der SKAL en form for afspiller til. Måske kan man kigge
på noget Sonos, det kan komme til at ligne hvad du søger, men koster betydelig mere.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Frey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hawaiian skrev:
Jeg kigger lige med (: vil gerne se om der kommer nogle bud på DAC med direkte tilslutning af HDD.
Udover det vil jeg råde dig til at ligge nogle flere penge i en god DAC. jo bedre dac jo bedre lyd! kort sagt den næst vigtigste del af dit setup.
Jeg har kigget meget på Atoll DAC 100 fra TP, den ligger godt nok en del over dit budget, men skulle være et godt køb.

Jeg har for nyligt haft lånt alle 3 DAC’er tapeconnection har i deres sortiment (DAC100, V-Dac og M1).

For mig var der ingen tvivl om at Musical Fidelity M1 havde den bedste lyd! Jeg vil dog sige at V-DACEN var meget imponerende prisen taget i betragtning.

Men tag der ned og hør dem, der er større forskel i lyden end man skulle tro ;)

Til top Vis Frey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frey

the power
Branchemedlem
Branchemedlem
Bindesbøl Audio

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Vær også opmærksom på at V-dac`en kan opgraderes med en ny strømforsyning ( V-PSU )
Så snapper den sådan en M1 i haserne
Til top Vis the power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the power

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Kom til at kigge lidt på denne lille tingest, om den kunne være en god løsning, når der skal afspilles fra PC'en over anlægget. Er dette en fornuftig investering?

Hvis man vil afspille direkte fra en ekstern HD... altså udenom PC'en. Hvad vil I så anbefale her? Det skal være cirka samme prisklasse, altså omkring de 1500 kr.

Jeg kender ikke den dac du har linket til, men som ejer af 3 dac's har jeg lidt erfaringer at dele ud af.

Det første du bør overveje er hvilke input den skal have, det lyder basalt, men er det ikke altid.

Min første dac var en http://www.firestone-audio.eu/shop/products/allproductsliste d/fubar2.php. Lille sød dac der passede helt perfekt til den htpc jeg havde bygget. Den havde usb ind og rca/phono ud, lige til at drøne til anlægget, perfekt!

På et tidspunkt købte jeg en sonos og opdagede at det var lidt en hæmsko at min dac ikke havde en port til enten coax eller optisk, pludselig var det lidt irriterende at den kun havde usb ind og intet andet. Jeg gav mig derfor til at jagte dac nummer to, denne gang skulle det være en med en stribe forskellige input. Valget faldt på en http://dhost.info/mhdtlab/havana.htm som har både usb, coax og optisk. Jeg havde læste at den lavede autosensing mellem usb og coax, så jeg tænkte den kunne erstatte min fubar2 og samtidigt bruges med sonos'en, men jeg blev klogere. Ja, den kan autosense, men kun hvis jeg slukker for enten sonos eller htpc'en og eftersom sonos ikke har nogen off-knap så duede det ikke i praksis. Jeg endte altså med at have fubar2 til min htpc og havana til min sonos.

Tredie dac blev en http://reviews.audioreview.com/blog/aune-mini-headphone-dac- user-review/ da jeg havde brug for en lyttebøfforstærker. Denne gang havde jeg læst på lektien, så den har fysiske omskiftere mellem analog input, coax og usb. I princippet kunne den sagtens afløse både min fubar2 og havana'en, men jeg havde glemt jeg ikke kunne skifte input fra min fjernbetjening, så nu har jeg fubar2 til htpc'en, havana til sonos'en og aune'en koblet til min pc her ved skrivebordet..

Det jeg synes du bør overveje er om din kommende dac KUN skal kobles til din pc eller om den både skal kunne kobles til din pc og også senere en musikafspiller ala sonos eller squeezebox. Jeg kan se at V-DAC'en har både usb, optisk og coax, men jeg kan ikke se om den har en input selector så du kan koble flere kilder til og skifte rundt mellem dem. Du bør evt. også overveje om du har behov for at kunne skifte kilde med en fjernbetjening.

Prismæssigt ligger min fubar2 og aune begge omkring 1200 kroner. http://www.headaudio.dk/pages/productlistSubgroup.asp?itemGr oupGuid=3561 sælger fubar2 til en tusse kan jeg se, det er en dansk forhandler. Aune'n købte jeg på ebay og jeg mener jeg gav ca. en tusse og så røg der ca. 200 oveni til transport og told. Lydmæssigt minder de to meget om hinanden, jeg kan ikke lige spore nogen forskel.

Havana'en er noget dyrere, den løb op i 5-6000 kroner inden der var told og moms og alt det der på. Den lyder anderledes end de to andre, jeg tror det er røret der farver lyden sådan lidt varm og "jazz-agtig"..

Hvis du vil kunne afspille direkte fra en harddisk med pc'en slukket, så synes jeg du bør kigge efter noget squeezebox touch med en usb harddisk for en prisbillig løsning. Sonos er noget dyrere og kan ikek tilkobles en usb harddisk, så hvis computeren skal være slukket skal du ud i at investere i en NAS til at fodre sonos'en.

Squeezebox touch + en usb harddisk burde du kunne skrue sammen for omkring 2200 kroner lidt afhængigt afhvor stor en disk du vil have. Så har du en fiks musikafspiller med infrarød fjernbetjening og du kan senere udvide betjeningen med en ipod touch, iphone eller en android telefon.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes