Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger
Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1547
|
Sendt: 28 November 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvordan billedekvaliten er hvis man tilslutter en PS3 (eller andet HD udstyr) til et B&O Avant?
Jeg overvejer nemlig at skifte fladskærmen ud med sådan en.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum
Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 28 November 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avant er et billedrørsfjernsyn. Kontrast og gengivelse af sort er virkelig god, men opløsningen kan ikke følge med en
fladskærm. Avant lyden slår til gengæld alt andet indbygget lyd - der sidder to aktive to-vejs ht med 4" bas og 3/4" diskant,
flydende ophængt i det store kabinet.
Kan du ikke prøve din PS3 hos sælger? Der skal bruges SCART så vidt jeg husker. Send evt. en PB til Peter Pan, han ved alt
(om B&O ihvertfald )
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 28 November 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne da lige smide spørgsmålet i hans tråd :)
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 28 November 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror bestemt der ville komme plusser i bogen hvis alt surround blev skiftet ud med sådan en flot fætter ;)
Jeg har nemlig også en del BR og HD-DVD film jeg stadigvæk gerne vil nyde.
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem
B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil fungere helt fint og endda med et godt billede, fordi råmaterialet er godt, og i en højere opløsning end billedrøret kan
vise.
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du erfaring med dette? For det er da gode nyheder
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem
B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Har du erfaring med dette? For det er da gode nyheder
|
|
|
Hvis det er mig du spørger så ja. Det fungerer fint.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum
Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Det vil fungere helt fint og endda med et godt billede, fordi råmaterialet er godt, og i en højere opløsning end billedrøret kan vise. |
|
|
Nu har ordet HDTV været i anvendelse fra ca 1935, så mon ikke B og O har lavet nogle forsøg med Sammes Billedrør for mange år siden. Og jeg tror faktisk HD erfaringerne herfra har været temmeligt overvældende, nu tænker jeg på CRT og 100Hz teknologien, Konkret set. Og dengang B og O byggede deres egen Tv sender (prøvebillede) fordi DR ikke havde en sender i Struer Og deres altså B og O's "Black level clamp" CRT tekniske. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum
Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Det vil fungere helt fint og endda med et godt billede, fordi råmaterialet er godt, og i en højere opløsning end billedrøret kan vise. |
|
|
beobrian
Højere opløsning end billedrøret kan vise, man kan stadig ikke sammenligne Pærer og Æbler!
Vil det sige Du aldrig har tænkt over hvad din oldgamle Computerskærm rent faktisk var? Et HDTV i miniformat, opløsnings såvel som Liniefrekvensmæssigt og ej glemme billedafbøjningen.
Og ved Du hvad, billederne kunne gøres lavere, men man bibeholdt samme antal linier, altså det med korrikere for noget sendt anamorfisk.
http://reviews.cnet.com/direct-view-tvs-crt/sony-kd-34xbr960 /1707-6481_7-30787600.html
http://www.ultimateavmag.com/category/crt-tv-reviews
Skrevet af joel brinkley, som om nogen ved hvad Han skriver om.
Og jeg kan godt nu se siderne er meget forældede. Dog er der nogen gange jeg tænker over hvorfra lyset kommer, i projektions Tv? Min vits bygger på at et CRT Tv med 1080 linier, som skulle gøre et billede lavere, her ville linie antallet blive bibeholdt i stedet for lande på de 760, som ens Fladskærm idag har 1920x1080 af. Noget med noget andet. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|