Direkte udpakket og ind i heaphone speaker udgangen på en pure dab radio. Resultat:
Hjerneblødning, varige skader på hammer, hjernevæv og kognitiv system.
Vi taler ikke om manglende dybbas. Men nærmest fraværd fra grundtone og ned, plus ubehagelig diskant :)
Nu kan man jo sige at det er en hysterisk kælling den k701, som kræver meget for bare at have potentialet til synge, men hun skal masseres godt for bare at komme rimeligt fra start.
I stedet for at smække den skuffen og spille musik 24 timer i døgnet i 3 uger i streg, valgte jeg en anden løsning.
Opskrift: - du skal fx. bruge en computer sat til stærk headhead - amp
- Hop ind på http://www.testsounds.com/
- Vælg linket med 30Hz
- Skrue forsigtigt op til klippegrænsen for bøfferne - det begynder svagt at klapre,
- Skrue derefter ned under klippegrænsen.
- Sæt på repeat
- Sov
(bemærk jeg frasiger mig alt ansvar for beskadigelse - det her er metoden for de utålmodige).
10 timer af den omgang gør det let ud for flere hundrede timers musik, i at få blødgjort det hundyr.
Umiddelbart efter 10 timer er der en markant forbedring - dvs. betydeligt mere bas og en helt frigjort diskant, og forbedringerne i tilspilning er herefter helt marginale (op til pt. 50 timer af samme omgang). Jeg ved ikke om der kommer et hop igen i bas niveau, men den her opskrift virkede for mig.
Bemærk at der skal godt med volumen til. De skal altså have nogle tæsk, det er afgørende.
Jeg må sige at det med tilspilning ellers ikke er noget jeg giver en dyt for, men det er godt nok nogle underlige nogle de der K701. Og så er de i øvrigt helt idiotisk kritiske med en ordentlig forstærker, men det hører en anden dag til :)