Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 00:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: B&O For studerende (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 29 November 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej alle


Jeg har efterhånden fået samlet lidt Bang og Olufsen udstyr sammen. udstyr der spiller godt, har stil men stadig er til at betale, hvilket har gjord det en del nemmere for mig at kunne nyde musikkens verden selvom jeg er studerende :)

sidste år snakkede jeg med min far om at anskaffe mig en ordentlig forstærker samt et par gode højtalere til en fornuftig pris. havde lige renoveret hele mit værelse med nye møblement mm. derfor havde jeg det krav at anlæget skulle være stilrent og passe til mine møbler.

han fortalte at han havde en gammel forstærker at stå på sit arbejde som ikke havde spillet i godt 10 år nu, den kunne jeg få. det viste sig at være den (ifølge mig) smukkeste forstærker B&O til dags dato har produceret. Den har kun to indgange hvor den ene er phono, derfor kunne jeg kun bruge en af mine lydkilder ad gangen og jeg har efterhånden: ipod (dock), fjernsyn, airport (trådløs lyd er en dyd) og så ville jeg gerne have en ekstra så venner kunne smide deres iphone el. Til anlæget også. Det løste jeg med en RCA switch til ca 80 kr mener jeg.

Beomaster 1900-2


 

RCA Switch


 

Det elegante design med træ og touch, samt det elegante kontrolpanel gjorde at jeg forelskede mig med det samme. Den efterfølgende jul fik jeg et par beovox 600, som matchede forstærkeren og spillede okay.

Desværre gik der en af de efterfølgende dage et lille barn op i mig, jeg skulle da lige teste systemet. Jeg kan fortælle jer der ikke ved det at beovox 600 ikke er betegnet som værende Hifi, men er de mindste og faktisk en af de ringeste (hvis ikke de ringeste) højtalere som B&O endnu har lavet. Denne lille leg endte jo selvfølgelig med et par ødelagte højtalere :(

Efter lidt sørgen over mine højtalere fandt jeg en hjemmeside hvor jeg kunne købe nogle komponenter der passede til, så de endelig kunne spille igen, de er jo trods sine år på bagen, ret flotte :)

 

Beovox 600

 




Jeg udskiftede den ødelagte højtaler med en ny (og ja den er sgu grim) og installerede et delefilter så den gamle diskant spiller, den nye var ringe, samt en terminaltilslutning eller hvad det hedder. Så spillede de igen og faktisk ikke helt ringe endda :)

 

Én dag var vi på det blå marked i haslev (det kan anbefales!) hvor jeg stødte på et par p30 højtalere som var meget pæne. Men jeg opdagede hurtigt at han havde et par p45 højtalere at stå omme bagved, de blev købt for 300 kr! Og det var for dem begge! Alle enhederne er i perfekt stand og de spiller som en drøm og som de så godt skriver på beoworld ”if you find a pair, buy them!”

 

Beovox p45





Desværre begyndte min elskede 1900-2 at brumme og der var flere og flere pærer der sprang :( men heldigvis havde min far en kollega der havde brug for en master controller, som vi fandt incl et beosystem 5000 til i alt 500 kr. Det viste sig så at han ikke kunne bruge master controlleren alligevel så jeg fik hele skidtet :) det skal dog siges at CD-afspilleren ikke virker optimalt og at jeg har store problemer med beomasteren (5000) men begge plus min 1900-2 er snart på vej til en fagmand.

 

Beomaster 5000


 

Master controller


 

Glæder mig til at få begge forstærkere tilbage og så bestemme mig for hvilken jeg vil bruge. For fremtiden håber jeg på at kunne anskaffe mig en beovox cona som sub (har et eller andet der spiller okay, men ikke rigtig passer ind) samt et par højtalere der kan erstatte mine beovox 600

 

Ris/Ros J

 

Husk på at jeg ikke er Bill Gates, men en ydmyg studerende der ikke har andet end sin SU.

 

 

/Max

Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 November 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Sejt!

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 30 November 2010 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Det ser ganske fornuftigt ud :) - Går ud fra du er hjemmeboende, så er det ikke den vilde SU man får hehe.
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 30 November 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Endnu en old school B&O tråd?

Det ser fedt ud må jeg sige. Jeg kan se at du oplever typiske alders problemer. Hvis din fagmand ikke er Martin/Dillen fra Beoworld så sig til. De kan være drilske og der findes mange elektronik amatører i DK.

Jeg er selv studerende og det meste af min B&O samling er også på et SU budget.

Jeg vil kraftigt anbefale Beovox S45-2 til din Beomaster 1900.

Samtidig de værste Beovox er X serien fra '80rne

Men ellers velkommen til.

Mvh

Anderz

Old school B&O tråden

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 30 November 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Endnu en old school B&O tråd?


Ja det er jo det bedste/flotteste til den bedste pris, hvis man er villig til at ofre lidt tid og hjernekapacitet på sit anlæg i stedet for at købe et sæt i bilka ;)

Anderz skrev:

Det ser fedt ud må jeg sige. Jeg kan se at du oplever typiske alders problemer. Hvis din fagmand ikke er Martin/Dillen fra Beoworld så sig til. De kan være drilske og der findes mange elektronik amatører i DK.

Det er en gut min far kender som vi har haft kontakt til før (vi har ialt fire stk beomaster 1900+1900-2+2400+5000 samt en 6-8 højtalere)

Anderz skrev:

Jeg er selv studerende og det meste af min B&O samling er også på et SU budget.

Jeg vil kraftigt anbefale Beovox S45-2 til din Beomaster 1900.

Samtidig de værste Beovox er X serien fra '80rne

Men ellers velkommen til.

Mvh

Anderz

Old school B&O tråden



Jeg har kigget på s45-2 og det er helt geniale, det eneste er bare størrelsen :/ det er jo ikke et palads jeg bor i, men hvis jeg støder på et par havner de nok derhjemme alligevel :D x-serien har jeg ikke hørt så skal ikke kunne udtale mig om det, men det skal nok passe, så ved jeg at det ikke er dem jeg skal anskaffe mig :) og tak for velkomsten :P

Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
5300happiness
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Sælger i Fona - Lukket eget ønske

Bruger siden: 16 August 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 30 November 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg må ærligt indrømme jeg syntes det er lidt ømt. At købe nogle game højtalere og sætte en bil enhed i. Bare fordi det er det mærke.
Meget B&O er da flot, men der er da også meget grimt. Og det som om det bliver glemt fordi;
- Det jo B&O!

Jeg forstår det godt nok ikke. Men det også bare min mening
Til top Vis 5300happiness's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5300happiness Besøg 5300happiness's Websted
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 30 November 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

som jeg også skriver så ved jeg godt at det ikke er det kønneste, men havde ikke lige lyst til at købe en ny (pæn) enhed til et sæt højtalere som jeg alligevel har tænkt mig at udskifte når det økonomsike er på plads. det er også et frontpanel der skjuler den afskyelige højtaler, så bare rolig :)
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
5300happiness
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Sælger i Fona - Lukket eget ønske

Bruger siden: 16 August 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 30 November 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hvorfor brugte du ikke alle de penge på f.eks. Dali højtalere? :)
Til top Vis 5300happiness's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5300happiness Besøg 5300happiness's Websted
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 30 November 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

5300happiness skrev:
Hvorfor brugte du ikke alle de penge på f.eks. Dali højtalere? :)


fordi jeg er mærkelig... simpelthen, hvis jeg brugte pengene på et par Dali ville jeg stadig ikke føle at mit sæt var komplet (det gør jeg stadig ikke) og så ville det da være synd.

Update:
Skal til B&O manden engang i næste uge hvor alle de dele der bærer præg af alderdom bliver slæbt med, samtidig får jeg en rundtur i hans hytte og får vist hans setup og hvordan han har integreret sit apple-freakshow (er også selv apple nørd) det bliver fedt at se hvordan de professionelle gør det :D og regner med godt med inspiration til fremtiden ;)
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 30 November 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

5300happiness skrev:
Hvorfor brugte du ikke alle de penge på f.eks. Dali højtalere? :)


For det første handler det jo om smag og behag (jeg er ikke selv B&O-fan, men kan dog godt lide noget af det gamle). For det andet kan man få mere for pengene med andre mærker end Dali. For det tredje, så er visse af B&O's højttalere et virkelig godt køb. Fx Beovox S45-2, som koster 4-500 brugt - det er svært at finde en kompakt højttaler til den pris, som spiller bedre.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
5300happiness
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Sælger i Fona - Lukket eget ønske

Bruger siden: 16 August 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 405
Sendt: 01 December 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jeg får står det bare ikke. Det jo philips for fa'en 
Men det kan være jeg forstår det når jeg bliver ældre :)
Til top Vis 5300happiness's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5300happiness Besøg 5300happiness's Websted
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1530
Sendt: 01 December 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

5300happiness skrev:
Jeg får står det bare ikke. Det jo philips for fa'en 



Helt forkert - vintage B&O audio er ikke Phillips. Langt de fleste apparater er designet af B&O selv, de første CD afspillerer var købt, som halvfabrikata hos Phillips. Højttalerene anvender enheder fra danske og norske leverandører af høj kvalitet.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes