Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: pris på hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vandmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2010 kl. 05:23 | IP-adresse registreret  

Sidder og kigger rundt,,,og må sige at når folk sælger deres hifi, så er prisen høj synes jeg selv om det er 4 eller 10 år gammelt, er det bare generet at prisen er sat høj på hifi

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 December 2010 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

jeg tror at det er for at få så meget hjem så de kan komme vidre i hi-fi verden, nogle er nok lidt grådig, andre har måske ikke lige tjækket priserne på nættet og så er der dem, går den så går den, ellers er det da med og få så meget hjem i kassen som mulig er nok det de vil de fleste
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 05 December 2010 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

noget grej bliver "kult" derfor er prisen høj...Og måske fortrjener dette grej den høje pris..

Noget grej handles billigerer i dk - end i udlandet...

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Man sætter vel også prisen lidt højt, så er det lidt at handle med?

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 05 December 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

udbud/efterspørgelse...

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

udbud/efterspørgelse...

Den prisstrategi kan du ikke benytte dig af i sådan en firkantet grad, når det kommer til brugtkøb.

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
lexus skrev:

udbud/efterspørgelse...

Den prisstrategi kan du ikke benytte dig af i sådan en firkantet grad, når det kommer til brugtkøb.

Øhh, hvorfor ikke, der er vel varer der er flere mulige købere til, og prisen afspejler vel dette

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ser en tendens til at nyere hifi taber meget af værdien de første 1-2 år derefter er det som om at en fast brugtpris etableres, og varen taber ikke meget værdi de næste 10-15 år. F.eks. har et sæt Dali 850 kostet en 2500-3000 de sidste mange år.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej

uanset om man så sætter prisen "rigtig" vil langt de fleste stadig prutte om prisen. Vel derfor at man ser langt højre priser.

power

vandmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Sendt: 05 December 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

okay hvad ville i så sige at et par dali mentor 2 er værd

3 år gamle
med kvi
lidt skader men ikke synlig, eller super stand

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

8000-9000kr er mit bud

Grunden til at eks Dali 850 ikke er faldet i pris de sidste mange år, er som lexus nævner udbud/efterspørgsel. Det er langtfra
alle højttalere dette er gældende for.
Der er mange der mener det er en fantastisk højttaler (?), og så længe folk mener det er toppen af poppen i det prisleje (igen
?), bliver de ved med at koste 2-3000kr.

En højttaler som er meget efterspurgt taber langsommere sin værdi på brugtmarkedet end mere ukendte mærker
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Og nogle stiger i værdi -

Jeg synes, at den tidligere nævnte tese med "udbud/efterspørgsel" må være gældende - anderledes kan det ikke være. Det gælder al handel.

Forstår slet ikke, hvordan nogle kan påstå andet - i så fald må de gerne uddybe, så selv jeg kan forstå det.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Der er jo så også dem i den anden lejr, der har bildt sig selv ind at så snart noget er brugt, så kan det maksimalt koste halvdelen af nyprisen. Jeg har endda haft et mentalt tilfælde der mente at det højst var en trediedel.

Det er meget muligt at der er forskellige indgangsvinkler til det, men køberne skal sgu, på lige fod med sælgerne, også være realistiske. Det er altså ikke alt der kan parkeres under "Hjallerup Marked"-kategorien.

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Sendt: 06 December 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Tjah, jeg er da blevet budt 500.- på DBA for min Sansui BA-3000, så helt galt står det da ikke til.

Det er vel også sådan at nogle ting opnår en klassiker status som gør at prisen holder eller måske endda stiger? Kunsten må bestå i at finde guldet inden andre gør det.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Ja- at kunne finde guldet er en stor øvelse - og så må jeg da sige, at et bud på 500,- for "the mighty CA-3000" nærmest tangerer en vittighed - forudsat, at du havde angivet en pris i annoncen, som afspejlede en mere realistisk pris. Man scorer ikke guld ved at byde så lavt eller nedgøre tingen til man får sin vilje (hvad man forhåbentlig ikke gør). Hvis sælgeren har sat en pris, som han ønsker at få for sin ting, så kan folk, som ønsker tingene, betale. Hvis man ikke vil betale denne pris, så må man som potentiel køber sætte sig ned og vente på at en tilsvarende bliver udbudt til en for køber passende pris.  

For de, som kender den (CA-3000) og ved, hvad den kan - er der ingen tvivl om, at man nødvendigvis excellerer i andre niveauer. Alene Riaa'en i den kan vel snildt hamle op m. løse Riaa'er, som i dag handles for det 10-dobbelte, kunne jeg forestille mig.

Vh

Freddy

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Sendt: 06 December 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

dba er lykkeridernes holdeplads, hvor alt skal pruttes ned i 1/10 del af sælgers pris, og hvis man synes at prisen er alt for høj, men alligevel gerne vil eje varen, så skal der lige fyres et par bemærkninger af http://www.dba.dk/technics-sb-e100-palisander/id-69984700/

n.b jeg er ikke sælgeren.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Ja- at kunne finde guldet er en stor øvelse - og så må jeg da sige, at et bud på 500,- for "the mighty CA-3000" nærmest tangerer en vittighed - forudsat, at du havde angivet en pris i annoncen, som afspejlede en mere realistisk pris. Man scorer ikke guld ved at byde så lavt eller nedgøre tingen til man får sin vilje (hvad man forhåbentlig ikke gør). Hvis sælgeren har sat en pris, som han ønsker at få for sin ting, så kan folk, som ønsker tingene, betale. Hvis man ikke vil betale denne pris, så må man som potentiel køber sætte sig ned og vente på at en tilsvarende bliver udbudt til en for køber passende pris.  

For de, som kender den (CA-3000) og ved, hvad den kan - er der ingen tvivl om, at man nødvendigvis excellerer i andre niveauer. Alene Riaa'en i den kan vel snildt hamle op m. løse Riaa'er, som i dag handles for det 10-dobbelte, kunne jeg forestille mig.

Vh

Freddy

Ak - ak - ja!

Så gik det "allerede" op for mig, at vi havde gang i skrive om en BA-3000 og altså ikke en CA-3000 som jeg ellers frejdigt omtaler.  Dette gør nu ikke tingene anderledes - tværtimod. Afsnittet med "Riaa'en" ses der jo så bort fra . Øv - jeg må lære at læse.

Vh

Freddy

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 06 December 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

For eksempel et billedrørs tv uanset hvad det har kostet før så kan det sandsynligvis  ikke koste penge da interessen er ikke eksisterende.Jeg forærede min væk.

Jeg har set ting tilsalg her gentagende gange og sælger tror stadig at det bare hjælper at sætte det til salg igen uden væsentlig prisafslag.Men forsøge kan man jo altid.

Nogle ting løber udviklingen fra, eks high end cd afspillere som nok skal meget ned i pris desværre for sælger, dog vil jeg næsten gætte på at de bliver sat til salg pga. harddiskafspilning.Hvorfor skulle køber så give så meget, når sælger selv ser sådan på det.

Dvd og Blue-Ray maskiner er det værste her koster det kassen mht. afskrivning.

Kontant salg er svært med mindre at det er et røverkøb eller et mainstream produkt de fleste vil helst prøve på at bytte.....

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

I dine eksempler bruger du genstande, som der er stort udbud og lille efterspørgsel efter - dette vil selvsagt betyde, at hvis en sælger vil sælge det, så bliver han nok nødt til at sætte det til en pris, som sælger.

Hvis han vil have relativt mange penge for sin vare, så må han forvente, at det ikke bliver solgt eller bliver solgt efter lang tid.

Det bringer ikke mig i kog at se, at en sælger vil have mange penge for sin vare - jeg kan jo bare lade være med at købe? - hvordan skulle jeg kunne blive stødt over det?

Hvis jeg bliver sur over, at hans vare virker dyr, så må det være fordi jeg rigtig gerne vil have den, men ikke har råd - eller er nødt til at prioritere anderleds.

Det er mit indtryk, at folk, der bliver stødte eller sure over, at folk vil have en god pris for deres vare, enten "bare" gerne vil have varen, men ikke kan betale den - eller gerne vil have varen, men ikke er villige til at betale prisen (nærighed?).

Vh

Freddy

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 07 December 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan blive stødt af at se som det var tidligere at der blev agressivt indrykket annoncer for at være først i rækken, det princip at en som råber højest gør ikke nødvendigvis at vedkommende er den mest interessante hvis i forstår min pointe.

Det var sikkert stadig tilfældet hvis det ikke var lavet om så det ikke helt er muligt på samme måde længere....

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum