Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Harman Kardon eller Denon? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wezi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hvilken reciver skal jeg vælge? Når jeg læser lidt på det kan jeg se at Denon forstærkeren er noget kraftigere end HK'en og
kan Denon forstærkeren køre 2 kanals (stereo mode) somden anden? Får jeg mere ud af de 7x50W hos HK'en end de
7x90W hos Denon forstærkeren da den koster mere?
Er der mulighed for at tilkoble effektforstærker på dem begge?

Harman Kardon AVR 255
http://www.harmankardon.com/EN-GB/Products/Pages/ProductDeta ils.aspx?PID=AVR%20255/230

Denon AVR 1911
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1911_surround-receiver_sort.htm

Den skal trække mine JBL ES 100.

skal starte som stereo setup og derefter når pengene kommer udvides til surround.

Tak på forhånd :)

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 December 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Til jbl helt klart harman kardon.

Læste en test af den egentligt udgangs effekt på denon 1909 (forgænger til 1911) opgivet til 7*140 watt målt til 7*53 watt harman kardon avr 255 i samme test opgivet til 7*50 watt målt til 7*62 watt.

Der er mange tråde om watt og effekt, de forskellige producenter måler og opgiver ikke watt ens, derfor må man ikke købe forstærker ud fra parpir data. Men det er til gengæld heller ikke altid tilfældet at en stor strømforsyning og mange watt er lig med god lyd.

Jeg ville personligt snuppe harman til jbl, det er jo fra samme firma. 255'ern er en af de små recivere men der er også kommet nyere modeller som 260,360,460 osv hvis du vil have hdmi 1,4 må du op i 460'ern.

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-5597p.html

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

wezi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

jeg er kommet frem til Harman kardon 360 og xtz 99.36 syntes selv det giver en super godt lyd og forstærkeren har ingen
problemer med at trække det, havde først 260 som heller ikke havde problemer med at skubbe højtalerne igang men der var
lidt flere features i 360 og lidt mere power :)

jeg er sprunget over hdmi 1.4 pga jeg ikke regner med at køre 3D før der ikke sælges andre tv ned 3D-tv så der går nok lidt
tid og 460'eren er også lidt mere kryderet, jeg syntes det er fint med den jeg har valgt:)

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

wezi skrev:
jeg er kommet frem til Harman kardon 360 og xtz 99.36 syntes selv det giver en super godt lyd og forstærkeren har ingen
problemer med at trække det, havde først 260 som heller ikke havde problemer med at skubbe højtalerne igang men der var
lidt flere features i 360 og lidt mere power :)

jeg er sprunget over hdmi 1.4 pga jeg ikke regner med at køre 3D før der ikke sælges andre tv ned 3D-tv så der går nok lidt
tid og 460'eren er også lidt mere kryderet, jeg syntes det er fint med den jeg har valgt:)

360'eren kan opdateres til HDMI 1.4, vejledning og fil til download ligger på Harman's hjemmeside:

http://www.harmannordic.com/dk/news/hdmi-14-software-opgrade ring

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

wezi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft! Tak for det! ;) det springer jeg igang med så snart jeg har tid :)

Edit: Jeg var inde og se, jeg har allerede denne opdatering så den er klar til 3D! 8) Tak for den information. Grunden til jeg har
det er at produkter der er produceret for nyligt har denne software installeret på forhånd :)

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

HARMAN KARDON!

Er selv KÆMPE fan, som du nok kan se i min udstyrs liste.

Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes